Gå til innhold

Har du en mening eller fordom du ikke sier høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Olava skrev:

I så fall må ungdommene ha en holdning om at de må si ifra til en voksen de kan stole på dersom de opplever å være seksuelt tiltrukket av barn. Der kan det være en stor utfordring, først fordi en ungdom kan være generelt usikker og forvirret når det kommer til seksualitet. I tillegg er det et veldig tabubelagt tema med mye fordommer, følelser og meninger rundt temaet, noe som kan gjøre det vanskelig for noen å be om hjelp, fordi de er redd for å bare bli fordømt og forsømt. Også er det jo nettopp det da; en pedofil person som søker hjelp hos noen i dag, får den personen egentlig hjelp, eller blir h*n bare forhatt? 

Jeg syns det er et viktig emne som bør prates mer om, for jeg tror ikke på; "jo strengere straffer, jo færre overgrep". Overgrepene fortsetter jo. De store konsekvensene er visst ikke nok til å hindre overgrepene. Da mener jeg at vi må tørre å tenke nytt. Men først må vi tørre å prate om det. 

Jeg tenker litt mer at barnevernet raskere fanger opp barn som blir misbrukt hjemme. Er ofte de som selv blir misbrukere når de selv blir voksne. Barn som blir utsatt for overgrep bør få bedre hjelp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar
På 2.3.2017 den 1.24, AnonymBruker skrev:

Heller det enn å like slike kvinner som hater mine barn for deres eksistens. Jeg er langt fra empatiløs, men jeg lar ikke flere kvinner prøve å sette mine barn i negativt lys.

Anonymkode: 93a48...187

Du er klar over at de aller aller fleste mennesker ikke ofrer dine barn en tanke. De aller fleste har langt viktigere ting å bry seg om en dine barn. 

De aller fleste verken hater eller liker dine barn. De aller fleste er totalt likegyldige til dine barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tvangssterilisering burde innføres for en del mennesker. Har man ødelagt livet til én unge, bør man ikke få sjansen til å starte på blanke ark med en ny.

Anonymkode: c8553...6ab

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er "allergiske" mot den nye strømboksen sin, eller ikke tåler disse radiobølgene (strålene) de påstår ødelegger livet sitt. Har møtt noen sånne i virkeligheten, og allergien ligger som regel i hodet. 

Eksempler tatt fra virkeligheten:

"Gå vekk Petter, det er farlig hvis du står imellom fjernkontrollen og TV´en når mamma bytter kanal"

"Vennligst skru av mobilen når jeg holder tupperwaremøte, jeg tåler ikke strålene" (Mobilen ble IKKE skrudd av ,fordi et familiemedlem var på sykehuset) og personen med disse lidelsene merket selvfølgelig ingenting.

Jeg er allregisk mot enkelte matvarer. Hvis jeg får i meg dette uten og vite om det, så skjer det en reaksjon i kroppen om jeg vil eller ikke. DET er en allergi! :bond:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er psykisk syk og er en del av "miljøet" på sosiale medier (Instagram) og jeg har ikke ord for hvor patetisk jeg syns det er med folk som skyller ned for eksempel skarpe gjenstander i do (!) i mens de filmer det når alle vet at de ikke kommer til å slutte uansett. Aner ikke hvorfor det irriterer meg sånn. 

Anonymkode: 5f1bc...dd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er psykisk syk og er en del av "miljøet" på sosiale medier (Instagram) og jeg har ikke ord for hvor patetisk jeg syns det er med folk som skyller ned for eksempel skarpe gjenstander i do (!) i mens de filmer det når alle vet at de ikke kommer til å slutte uansett. Aner ikke hvorfor det irriterer meg sånn. 

Anonymkode: 5f1bc...dd5

Hater når folk skyller ned at mulig i do. Håper disse dramadronningene får regninga når rørene til slutt tettes av idiotien deres.

Anonymkode: c8553...6ab

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk som er sjefer på jobb er som oftest de som absolutt ikke er egnet til å være sjefer.

Slike folk skal gjerne være sjef på fritiden også.

Anonymkode: aa4c8...734

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som har bokstaver som LOVE, HOME eller EAT i hjemmet sitt til pynt. Jeg tror faktisk de er mindre begavet. 

Anonymkode: c0ec1...9f1

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At jeg er imot aktiv dødshjelp fordi jeg tror at mennesker dør når det er meninga at de skal dø. 

Anonymkode: f69b1...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener til en viss grad at folk som putter i seg søppelmat og masse sukker driver med selvskading. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes dødsstraff burde gjeninnføres. 

Anonymkode: b92bc...11f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener til en viss grad at folk som putter i seg søppelmat og masse sukker driver med selvskading. 

Jo men det føles så godt der og da... av og til da så er søppelmat supergodt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes ikke synd på spilleavhengige! De er rett og slett dumme. De jeg synes synd på er de som må ordne opp for dem eller eventuelt får lide som følge av dem. 

"Ååååh huff, disse spillselskapene lokker meg med dyre klokker og champagne, hvis jeg bare bruker 200 000 på fire timer så vinner jeg kanskje tilbake de 2 000 000 jeg tapte i forrige uke" :scorpis:

Anonymkode: 5ee49...3e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som forteller om hvor ille eksen var. Tenker at historien som oftest har to sider og at de enten var like ille selv og uansett godtok å leve med en dårlig kjæreste. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dømmer folk som ikke kan skrive ordentlig! Jeg vil nesten spy av slike mennesker. Blir irritert, uvel og kvalm av å lese dårlig norsk, og har lyst å ta et kraftig oppgjør med personen! (med unntak av om personen som skriver er utenlandsk). Ingen vet om min sinnsyke sterke reaksjon på dette. Lurer på om jeg bør snakke med en psykolog?

Anonymkode: df984...aac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dømmer folk som ikke kan skrive ordentlig! Jeg vil nesten spy av slike mennesker. Blir irritert, uvel og kvalm av å lese dårlig norsk, og har lyst å ta et kraftig oppgjør med personen! (med unntak av om personen som skriver er utenlandsk). Ingen vet om min sinnsyke sterke reaksjon på dette. Lurer på om jeg bør snakke med en psykolog?

Anonymkode: df984...aac

Du kan begynne med å ta en kikk på www.korrekturavdelingen.no og lære deg reglene for bruk av parentes. Og så heter det sinnssyk, ikke sinnsyk.

Anonymkode: 07b83...79e

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som forteller om sine egne moralske verdier. Synes det er ren selvskryt og hadde man levd opp til verdiene så hadde man ikke hatt behov for å skryte om dem.

Endret av Gardermobanen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gardermobanen skrev:

Folk som forteller om hvor ille eksen var. Tenker at historien som oftest har to sider og at de enten var like ille selv og uansett godtok å leve med en dårlig kjæreste. 

Enig. Jeg tenker mest at det heller mot at han som slenger dritt er den verste. Går så langt å tro at det han sier at eksen har gjort i virkeligheten er noe fortelleren selv har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...