Gå til innhold

Få pakker i posten når man leier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan blir det å bestille ting på nettet når man leier? Jeg flytter til høsten for å studere og tenkte å bestille noe hudpleie, men ser at leveringsdatoen blir etter jeg har flyttet. Er det noe jeg må huske på å skrive på leveringsadressen? Jeg vet ikke om vi har egen postkasse (er det vanlig?) eller hvordan det funker...

Anonymous poster hash: cafb9...77a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare skriv leveringsadressen. Hvis pakken er for stor til å passe i postkassen/det bare er en brevsprekk vil du få en hentelapp og du må bort på nærmeste postkontor. 

Skrevet (endret)

Om du får postkasse der du skal bo må du nesten sjekke. Enten har du egen postkasse eller så deler du med utleier eller andre hybelbeboere.

Hvis du ikke får postkasse, så bør du skaffe en postboks.

Skriv adressen til den nye leiligheten din, men navnet ditt må stå på postkassen ellers kan posten bli sendt i retur.

Jeg tror også man eventuelt kan skrive navnet til noen som står på postkassen i c/o feltet for leveringsadresse.

Endret av lisamari
AnonymBruker
Skrevet

Uten korrekt postadresse og postkasse ingen post.

Postadressen må og være endret hos posten ellers går alt i retur.

(Posten/Bring klarer ikke finne adressen her, av en eller annen merkverdig grunn, ikke ringer de og spør heller, de leverer bare til nærmeste postibutikk.)

Anonymous poster hash: 74c3c...2e3

AnonymBruker
Skrevet

(Posten/Bring klarer ikke finne adressen her, av en eller annen merkverdig grunn, ikke ringer de og spør heller, de leverer bare til nærmeste postibutikk.)

Jeg fikk levert post til studenthjemmet jeg bodde på i Oslo i to år uten å endre postadresse.

Anonymous poster hash: a5ad0...d46

Skrevet (endret)

Hvordan sjekker de at navn og adresse stemmer overens på alle brev og pakker de leverer? En datamaskin har kanskje vanskeligheter med å tolke mange håndskrifter. Det eneste jeg kan tenke meg er at navnet som står på brevet må stå på postkassen.

Endret av lisamari
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sjekker de at navn og adresse stemmer overens på alle brev og pakker de leverer? En datamaskin har kanskje vanskeligheter med å tolke mange håndskrifter. Det eneste jeg kan tenke meg er at navnet som står på brevet må stå på postkassen.

Enn så lenge er det en peraon som legger post i postkasser.

Den som får levert post i postkassen skal være registrert bosatt på postadressen. Hvorfor? For å forhindre identitetstyveri. Der er lover og regler for folk (folkeregisterloven bl.a.) for levering av post og ikke fritt frem for alle og enhver.

AnonymBruker
Skrevet

Den som får levert post i postkassen skal være registrert bosatt på postadressen. Hvorfor? For å forhindre identitetstyveri. Der er lover og regler for folk (folkeregisterloven bl.a.) for levering av post og ikke fritt frem for alle og enhver.

Men det stemmer jo ikke, jeg har fått post levert til flere steder jeg ikke har vært registrert bosatt på. Så lenge navnet står på postkassen blir det levert der. (Har til og med mottatt post på speiderleir!)

Anonymous poster hash: a5ad0...d46

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bestemmelse er det?

Har du navn på postkassen eller skriver c/o, så kommer posten frem.

Anonymous poster hash: 0e5e0...c62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke ha registrert postadresse hos Posten, det er helt frivillig og er en tjeneste de tilbyr dersom man har flyttet og vil ha ettersendt post. De eneste man plikter å melde flytting til er folkeregisteret (gjelder ikke studenter). Man kan i teorien få tilsendt post dit man vil, jeg har blant annet fått post sendt til meg på sykehus.

Anonymous poster hash: acf6c...8a9
  • Liker 2
Skrevet

Bestiller man pakker fra butikker er det som regel ikke håndskrevet men dataskrevet og maskinene scanner strekkoden nederst og sender pakken riktig. Skriver man selv adr bør man være obs på at alt må med.

Feks: marianne hansen

Josefines gt 14D

0166 oslo

Mange skriver feks bare: josefines gt 14 og da blir det verre for det kan være 14a-f feks.

Noen skriver også: svein

Kalbakkveien 23

0585 oslo

Ja,hvem er så svein? Da må posten prøve å finne riktig person,noen ganger går det og andre ganger ikke,da blir det sendt i retur.

Jeg jobbet på posten for ca 10år siden og jeg husker det var så mange rare adresseskriv man fikk så mye at man nesten lurer på om dette landet er fylt opp av stokk dumme mennesker.

Skrevet

(Posten/Bring klarer ikke finne adressen her, av en eller annen merkverdig grunn, ikke ringer de og spør heller, de leverer bare til nærmeste postibutikk.)Anonymous poster hash: 74c3c...2e3

Hvorfor tar ikke dere kontakt med kundeservice? Er jo ingen vits i å sitte her og klage,posten vet jo tydeligvis ikke om dette problemet når ingen sier ifra?

Skrevet

Ja, jeg har foreløpig ikke sett noen roboter levere post. Men hvordan i herrens navn skal de ha tid å søke opp hver enkelt person som får post for å sjekke at de er registrert på adressen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...