AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Er 100% alenemor med ett barn på 3år. Får ikke boliglån i desse spinnville- boligpriser-tider. Leier nå sliten helt nøktern leilighet på 70 km3. Det er 2 soverom noe JEG har valgt å prioritere, at barnet mitt skal få ha eget rom nå. Alle vegger er malt hvite, men det er furu dører, karmer og lister. Det er dette jeg har råd til å leie. Dette høres kanskje dumt ut, men jeg blir mer og mer flau over å invitere både venner og familie på besøk da de hele tiden påpeker at leiligheten vi leier er litt sliten. Mens de selv kjøper boliger i millionklassen og pusser opp både her og der. Sikkert teit av meg å skamme meg over hvor vi bor. Men innrømmer at jeg kjenner mer og mer på det.Anonymous poster hash: a0372...295 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 68300...1eb
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Du leier jo. DEt er jo bortkasta penger å pusse opp noen andres leilighet. Anonymous poster hash: 1b5e4...c20 2
Gjest Morello Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er verre enn deg, jeg har ikke lyst på noe fancy en gang.. Store hus føler jeg meg bare fremmed i, ldessuten har jeg ikke mye ting eller lyst på mer, så jeg trives helt fint i et lite, koselig hytte-aktig hus. Trefarger på veggene, koselige gardiner, en sliten sofa, der trives jeg best Men ser jo at det ikke er så gøy dersom man egentlig vil ha noe mer, men altså, du har et hus å bo i, du har plass til deg og barna, det er sikkert kjempekoselig der! Ikke tenk så mye på hva andre mener, jeg synes de store fancy hvitmalte husene er skikkelig teite, liksom.. Hadde tatt "litt slitent" foran det anytime..! Det viktigste er hva du selv synes, hvis du trives så drit i hva andre mener. Og om det plager deg får du nesten bare be dem holde kjeft (i mer eller mindre finere ordlag kanskje) ^^ 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Du får spørre disse vennene dine, de du sier kjøper i millionklassen og pusser opp både her og der. Du får spørre dem hvordan de mener du skal organisere ditt og barnets liv for å bo med en bygningsteknisk standard de mener er bra nok. Anonymous poster hash: c4797...44f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er også alenemor. Hadde aldri falt meg inn å verken kommentere eller tenke noe sånt, og ser ikke på furudører som slitne. Heller det, å bo i et hjem, enn i et institusjonslignende hus hvor alt er så high tech, og lysene slår seg på idet en entrer rommet, og alt skal være så shina og "kaldt". I Norge har det tatt helt av. Ikke skam deg, det er de som burde skamme seg, som sier sånt som får deg til å føle det sånn. I hvilken posisjon står de til å ha rett til å kritisere ditt eget hjem? Jeg leier selv en leilighet, som i noens øyne vil være sliten. Men da skulle de ha sett huset jeg leide fra 20-tallet, det var slitent det!! Det viktigste er at dere trives i deres eget hjem, og jeg er sikker på at barnet sitt trives med hjemmet sitt, og det ha et eget rom, det er ikke alle barn av alenemødre som er så heldige å ha. Anonymous poster hash: b3822...783 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Dine venner har ikke dannelse. Spør hvor mye banken eier av deres bolig. Jeg var alene i en sliten bolig. Syns jeg hadde det flott. Det var under bank og boligkrise i beg på 90. Jeg kjøpte bolig etter økonomien. Takk gud for det. Ikke hva banken var villig til å gi meg. Jeg hadde tøffe tak. Venner spurte om jeg ikke skulle bygge eller kjøpe stort hus. Jeg spurte hva jeg skulle betale med? De bygde boliger som er store,selv i dag De hadde knapt penger til mat. Mange gikk fra husene Jeg satt der i mange år og fikk et pent overskudd til hus senereAnonymous poster hash: 87f48...813
Florence Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Så lenge dere trives, har tak over hodet, egne soverom (ja, det er jeg enig i er viktig) så kan alle andre bare ta seg en bolle. Jeg synes det er frekt av andre å påpeke sånt.
Ardwinna Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Jeg bor i et gammelt hus der vi har malt litt og lagt noen nye belegg på gulvet her og der, og det er langt i fra noe fancy hus. Likevel er jeg strålende fornøyd da jeg bor svært rimelig. Hva folk måtte mene om at noen av rommene er slitte og møblene mine kjøpt på bruktsalg eller malt om, det driter jeg i. Vi har tak over hodet, alt vi trenger og lider ingen nød. Vi bor der, det er jo ikke noe utstillingshjem og jeg har heller ingen interiørblogg. Ikke vær flau over det du har, gjør det beste ut av det og slutt å tenk på hva de andre tenker. At noe er slitt betyr ikke at det er verken ubrukelig eller stygt. Hvis de blir riktig frekke er det bare å si i fra at du synes de skal slutte å kommentere hjemmet ditt. Hva ville de ha sagt om du kritiserte deres hjem?
sol87 Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Er 100% alenemor med ett barn på 3år. Får ikke boliglån i desse spinnville- boligpriser-tider. Leier nå sliten helt nøktern leilighet på 70 km3. Det er 2 soverom noe JEG har valgt å prioritere, at barnet mitt skal få ha eget rom nå. Alle vegger er malt hvite, men det er furu dører, karmer og lister. Det er dette jeg har råd til å leie. Dette høres kanskje dumt ut, men jeg blir mer og mer flau over å invitere både venner og familie på besøk da de hele tiden påpeker at leiligheten vi leier er litt sliten. Mens de selv kjøper boliger i millionklassen og pusser opp både her og der. Sikkert teit av meg å skamme meg over hvor vi bor. Men innrømmer at jeg kjenner mer og mer på det.Anonymous poster hash: a0372...295 Du er ei alenemor som klarer deg selv! Du leier en leilighet som er stor nok til dere to. Det er ikke billig. Det er bra! Fortell venner og familie om hva du føler. De tenker nok ikke over at du ikke har råd til det de ser på som en selvfølge. Fyll huset med kjærlighet framfor design. <3 5
minister-mio Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 Ekstremt frekke venner du har. Folk bor gjerne så "bra" dem har råd til, å kommentere sånt er ekstremt frekt.
Kattugla Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 Kanskje det de egentlig mener og reagerer på er at huseier burde vedlikeholdt den bedre for den summen du betaler. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er 31, hva nå det har med saken å gjøre. Takk for svar alle sammen. Føler meg litt bedre allerede. Jeg vet jo innerst inne at det er dumt av meg å skamme meg av den grunn. Jeg klarer meg selv og vi har jo alt vi trenger selv om ikke alt er så fancy. Jeg har flere venninner som driver med interiørblogger, men de har også en mann som har en god inntekt, Eller foreldre som har spyttet inn kapitaler, så heldig er ikke jeg. Siste stikket som gjorde at det "rant over" for meg idag er når faktisk en fra naboleiligheten kikket inn døra å sa: å du har furudører hos deg, det hadde jeg blitt gal av". Men men.. Jeg burde jo bare le av det 😊Anonymous poster hash: a0372...295
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 Kanskje det de egentlig mener og reagerer på er at huseier burde vedlikeholdt den bedre for den summen du betaler. Nei, det tror jeg ikke. Det er ikke kjempedyrt å bo her. Leiligheten er jo tross alt 70km2. Men det var det jeg fikk tak i, og akkurat innafor hva jeg har råd til. Boligmarkedet er tøft, både på leie og kjøpe fronten og ihvertfall på bare en inntekt med barn.Anonymous poster hash: a0372...295
Rhyth Skrevet 21. juli 2015 #15 Skrevet 21. juli 2015 Kanskje det de egentlig mener og reagerer på er at huseier burde vedlikeholdt den bedre for den summen du betaler. Jeg håper for din del at Kattugla har rett, hvis ikke syns jeg dem er utrolig frekke. Syns du er mye mer fornuftig som prioriterer 2 soverom i stedet for ei fancy leilighet. Jeg og samboeren min kjøpte oss hus, huset vårt er ganske nedslitt og trenger desperat oppussing. Planen var å begynne for 3 år siden, men så skjedde det noe uventet som gjorde at vi har prioritert litt anneledes. Så vi har kjøkken og badet fra 50-60 tallet, maling som flasser av både her og der og gjenerelt et umoderne hus. Til de som har kommentert det på en negativ måte har jeg svart at jeg har både maling og pensler så når kan du sette i gang? Merkelig nok er det ingen som har tatt jobben enda Syns ikke du skal være flau over og invitere familie og venner. Vær stolt av at du klarer å prioriterer at barnet har eget soverom istedet for å være så opptatt av hvordan ting ser ut at du må ha ei nyoppusset leilighet. Har dem problem med hvordan det ser ut hos dere så er det dems problem og ikke noe du skal bry deg om. Evt kan jo dem betale maling og gjøre jobben hvis dem syns det er så fælt Neste gang kan du prøve og svare noe sånn: "Ja, jeg veit det ikke her helt moderne her, men jeg prioriterer heller at barnet mitt får eget soverom enn at alt skal være perfekt." og se hva du får slags respons på det 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #16 Skrevet 21. juli 2015 Så befriende det måtte være å ha ei liketil venninne som deg Ts istedenfor petimetre som konstant er på alerten! :-)Anonymous poster hash: c3ec2...c67 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #17 Skrevet 21. juli 2015 Er 100% alenemor med ett barn på 3år. Får ikke boliglån i desse spinnville- boligpriser-tider. Leier nå sliten helt nøktern leilighet på 70 km3. Det er 2 soverom noe JEG har valgt å prioritere, at barnet mitt skal få ha eget rom nå. Alle vegger er malt hvite, men det er furu dører, karmer og lister. Det er dette jeg har råd til å leie. Dette høres kanskje dumt ut, men jeg blir mer og mer flau over å invitere både venner og familie på besøk da de hele tiden påpeker at leiligheten vi leier er litt sliten. Mens de selv kjøper boliger i millionklassen og pusser opp både her og der. Sikkert teit av meg å skamme meg over hvor vi bor. Men innrømmer at jeg kjenner mer og mer på det.Anonymous poster hash: a0372...295 Avhenger av hvor du bor? Øst i Oslo: ikke bra Gjøvik: ikke bra En småby: ikke bra På landet: ikke bra Men...er det 70m2 i Holmenkollen/Vest i Oslo så er jo dette bra! Klart, er leiligheten sliten og ser gammel/slitt/vulgær ut: ikke bra...Anonymous poster hash: 337b9...cb2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #18 Skrevet 21. juli 2015 Det syns jeg ikke du skal bry deg om, det er mange som leier, og man kan gjøre det så koselig man bare vil selv. Jeg er gift, jobber deltid, og har en mann på aap. Vi har en jente på 4. Vi har ikke den beste inntekten, vi leier. Men jeg kjøper inn en ting hver mnd til huset som gjør det koselig der. Klem til deg <3 Anonymous poster hash: f1515...c6b
Gjest O.G. Skrevet 21. juli 2015 #19 Skrevet 21. juli 2015 Er 100% alenemor med ett barn på 3år. Får ikke boliglån i desse spinnville- boligpriser-tider. Leier nå sliten helt nøktern leilighet på 70 km3. Det er 2 soverom noe JEG har valgt å prioritere, at barnet mitt skal få ha eget rom nå. Alle vegger er malt hvite, men det er furu dører, karmer og lister. Det er dette jeg har råd til å leie. Dette høres kanskje dumt ut, men jeg blir mer og mer flau over å invitere både venner og familie på besøk da de hele tiden påpeker at leiligheten vi leier er litt sliten. Mens de selv kjøper boliger i millionklassen og pusser opp både her og der. Sikkert teit av meg å skamme meg over hvor vi bor. Men innrømmer at jeg kjenner mer og mer på det.Anonymous poster hash: a0372...295 Vel, de menneskene som nevner sånt har ikke folkeskikk.
Kattugla Skrevet 21. juli 2015 #20 Skrevet 21. juli 2015 Nei, det tror jeg ikke. Det er ikke kjempedyrt å bo her. Leiligheten er jo tross alt 70km2. Men det var det jeg fikk tak i, og akkurat innafor hva jeg har råd til. Boligmarkedet er tøft, både på leie og kjøpe fronten og ihvertfall på bare en inntekt med barn.Anonymous poster hash: a0372...295 Uansett, det er ikke sikkert de mener det som kritikk mot DEG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå