AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #1 Skrevet 21. juli 2015 Trenger noen tips og råd til hvordan jeg skal få dette bryllupet til å gå rundt. Jeg har den siste tiden slitt med press fra alle kanter. Jeg sa fra starten av at mannen ikke trengte å hjelpe til med å lage invitasjoner og slikt, da dette ikke er noe som interesserer menn i det hele tatt. Jeg fikk beskjed fra alle kanter om at de ønsket å hjelpe meg, men ingen kom. Det endte med at faktisk mannen hjalp meg å klippe og lime invitasjoner. I senere tid får jeg stadig høre at alle mine ideer om bryllupet vil gjøre at gjestene kommer til å hate bryllupet, dette spesielt fra min mor. Det begynte med at vi ønsket alkholfritt, noe hun var totalt i mot! Ingen kom til å kose seg uten! Gjør jeg ikke som hun vil, får jeg høre "Men jeg har betalt bryllupet". Vi har ikke spurt noen om penger, men er selvfølgelig svært takknemmelige og ønsker å vise dette. Men er så dumt når det blir et argument for at hun skal få bryllupet vårt som hun vil. Det siste jeg hørte var at jeg var den mest egoistiske som tenkte på hvordan jeg og mannen ville ha vår dag. Jeg får stadig høre alt jeg gjør feil med tanke på bryllupet, men ingenting om hvordan dagen skal bli fin for alle. Noen som har tips? - Trist og lei brud. Anonymous poster hash: f619a...d28
Gjest Haaploes Skrevet 21. juli 2015 #2 Skrevet 21. juli 2015 Du kan jo begynne med å ikke ekskludere mannen din bare fordi han er mann, dere bør snakke sammen om hva slags bryllup dere vil ha, og hvor mye penger dere er villig til å bruke. Si til din mor at du ikke vil ha pengene hennes, og planlegg din og din manns dag sammen med din kommende ektemann. Menneskene dere inviterer er jo forhåpentligvis folk som ønsker det beste for dere, og som er glade i dere akkurat som dere er. En dag som reflekterer dere som par vil også reflektere hvorfor gjestene trives i deres selskap. Masse lykke til!
Gjest Cartman Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Moren din høres ikke god ut. Hun burde være glad for at du gifter deg. Jeg tror hun prøver å manipulere deg og så langt fungerer det ganske bra. Du bør gjennomføre bryllupet på din og mannen din sin måte. Det er dere to som gifter dere. De fleste gjestene er der for selve giftemålet, så kan moren din heller bare surmule i et hjørne med whiskyen sin.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #4 Skrevet 21. juli 2015 Du kan jo begynne med å ikke ekskludere mannen din bare fordi han er mann, dere bør snakke sammen om hva slags bryllup dere vil ha, og hvor mye penger dere er villig til å bruke. Si til din mor at du ikke vil ha pengene hennes, og planlegg din og din manns dag sammen med din kommende ektemann. Menneskene dere inviterer er jo forhåpentligvis folk som ønsker det beste for dere, og som er glade i dere akkurat som dere er. En dag som reflekterer dere som par vil også reflektere hvorfor gjestene trives i deres selskap. Masse lykke til! Mannen min blir selvfølgelig ikke ekskludert, han sa selv det ikke var av hans interesse å klippe og lime invitasjoner. Han er selvfølgelig med på all planlegging og sier sine meninger, det er tross alt vårt bryllup. Han får gjøre det han vil når det kommer til planleggingen :-) Tusen takk for mange gode ord :-) Anonymous poster hash: 648ba...ba0
Gjest O.G. Skrevet 21. juli 2015 #5 Skrevet 21. juli 2015 Hvorfor skal dere ha alkoholfritt bryllup da?
Pinkee Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Er du avhengig av at moren din betaler noe for bryllupet? Hvis så, utsett hele skiten til du har råd til å ha det bryllupet du selv ønsker. Så kutter du ut å diskutere ting og tang med henne. Hvis dere ordner et bryllup slik dere ønsker det, og alle gjestene blir misfornøyde, da er det gjestene det er noe galt med.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Hvorfor skal dere ha alkoholfritt bryllup da? Det er ingen av oss som drikker alkohol, og på grunn av alkoholikere i min familie ønsker jeg ikke at de skal falle for fristelsen. Jeg vet hvordan de blir med alkohol innabords, og det er ingenting vi ønsker i vårt bryllup. Anonymous poster hash: 648ba...ba0 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Er du avhengig av at moren din betaler noe for bryllupet? Hvis så, utsett hele skiten til du har råd til å ha det bryllupet du selv ønsker. Så kutter du ut å diskutere ting og tang med henne. Hvis dere ordner et bryllup slik dere ønsker det, og alle gjestene blir misfornøyde, da er det gjestene det er noe galt med. Nei, vi er ikke avhengig av at hun betaler. Det er noe hun ønsker selv. Synes bare det er så dumt når dette er noe hun ønsker selv, og nå i ettertid bruker i mot oss. Anonymous poster hash: 648ba...ba0
Pinkee Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Nei, vi er ikke avhengig av at hun betaler. Det er noe hun ønsker selv. Synes bare det er så dumt når dette er noe hun ønsker selv, og nå i ettertid bruker i mot oss. Anonymous poster hash: 648ba...ba0 Hun betaler, for å ha en grunn til å bestemme over deres bryllup. Gi tilbake pengene, og sett ned foten. Dere skal ikke gifte dere med din mor, men med hverandre. Så lag det bryllupet dere ønsker. 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Det er ingen av oss som drikker alkohol, og på grunn av alkoholikere i min familie ønsker jeg ikke at de skal falle for fristelsen. Jeg vet hvordan de blir med alkohol innabords, og det er ingenting vi ønsker i vårt bryllup. Anonymous poster hash: 648ba...ba0 Skjønner deg godt. Trist at noen ber om forklaring på hvorfor ting skal være alkoholfritt.... Anonymous poster hash: 0a236...d97 11
Berit Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Hun betaler, for å ha en grunn til å bestemme over deres bryllup. Gi tilbake pengene, og sett ned foten. Dere skal ikke gifte dere med din mor, men med hverandre. Så lag det bryllupet dere ønsker. Er enig. Ville sagt det på en grei måte. Men ville ikke tatt imot penger, da jeg synes at den betalende må også få bestemme litt, og siden det er på den måte. Synes ikke det er noe galt i å ta imot penger, men hvis de da kommer med at de også vil bestemme, ville jeg latt være. Enten latt dem få bestemme litt, eller hvis jeg ikke ville det, la være å ta imot pengene. Endret 21. juli 2015 av Berit
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 Det er ingen av oss som drikker alkohol, og på grunn av alkoholikere i min familie ønsker jeg ikke at de skal falle for fristelsen. Jeg vet hvordan de blir med alkohol innabords, og det er ingenting vi ønsker i vårt bryllup. Anonymous poster hash: 648ba...ba0 Du er ikke den som skal ha ansvar for syke folk som alkoholisme er. Din plikt er å ha et alkoholfritt tilbud.Anonymous poster hash: bef36...b21
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Du er ikke den som skal ha ansvar for syke folk som alkoholisme er. Din plikt er å ha et alkoholfritt tilbud.Anonymous poster hash: bef36...b21 Hvem snakker om plikt!? TS vil vel helst ha en hyggelig dag tenker jeg, og vil sikkert også at de av gjestene som ikke er alkoholikere skal kose seg. Og innser at noen som er overstadig beruset og ufine fort kan ødelegge mye av kvelden for alle. Anonymous poster hash: 3404c...8d5 6
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 La nå ikke dette bli en tråd om alkohol eller ikke alkohol. Det er virkelig ikke det trådstarter spør om. Du må sette din mor på plass, og det er lettest å gjøre dersom hun ikke bidrar økonomisk. Det er deres bryllup, dermed skal det være slik dere ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #15 Skrevet 21. juli 2015 Du er ikke den som skal ha ansvar for syke folk som alkoholisme er. Din plikt er å ha et alkoholfritt tilbud.Anonymous poster hash: bef36...b21 Nå virker det ikke som om TS gjør det av plikt, men fordi det er slik hun ønsker å ha dagen sin, hva bryr det deg uansett? Anonymous poster hash: bed9b...9d8
Kittykat Skrevet 21. juli 2015 #16 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Uansett om man har fått økonomisk hjelp til bryllupet, så er ikke det ensbetydende med at de som har bidratt med penger, får være med å bestemme. Dette er din og din manns bryllup. Dere, og kun dere velger hvordan dagen skal være. Du er overhodet ikke egoistisk i mine øyne. Du skal ikke gjøre din mor eller andre i familien til lags i ditt eget bryllup. De skal være glad for at dere vil ha dem der og dele dagen med dem. Nei, forklar på en fin måte at det er sånn dere vil gjøre det. Og det er noe hakkende gale når folk ikke kan ha det moro uten alkohol... Endret 21. juli 2015 av Kittykat
Poserose Skrevet 21. juli 2015 #17 Skrevet 21. juli 2015 Jeg hadde nok kanskje ikke hatt den beste festen til langt ut på natt i et alkoholfritt bryllup, men jeg hadde koset meg minst like mye utover kvelden Syns heller du bør ha noe skikkelig godt alkoholfritt, om det ikke er pengene det står på, som en Ringi eplemost, cider eller noe. Det er nok et fåtall som faktisk hadde blitt misfornøyde, resten koser seg bare som best de kan og ser positivt på ting Og har du faktisk invitert venninner til å hjelpe deg på forskjellige datoer som kan passe? Tenker at det er lurest å invitere på middag og bryllupshjelp eller noe sånt
Sheherasade Skrevet 24. juli 2015 #18 Skrevet 24. juli 2015 Det er deres bryllup. Dere bestemmer. Alt for mange her inne som sliter med at bryllupsplanleggingen tas ut av hendene deres og blir noe de ikke vil. Sett ned foten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå