Gå til innhold

Liker dere å være på date med beskyttende menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på menn som bare blir sjalu for at en annen mann snakker med daten/dama hans, men på menn som ikke er redd for å ta en konflikt hvis en annen mann oppfører seg upassende som å ta på henne eller lignende. 

Er det noe dere kvinner kan akseptere, eller skal man alltid søke fred for fredens skyld?

Anonymous poster hash: 4f4ea...068
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på menn som bare blir sjalu for at en annen mann snakker med daten/dama hans, men på menn som ikke er redd for å ta en konflikt hvis en annen mann oppfører seg upassende som å ta på henne eller lignende. 

Er det noe dere kvinner kan akseptere, eller skal man alltid søke fred for fredens skyld?

Sånn egentlig så er det jo jenta selv som bør si ifra!

Men jeg har vært sammen med jenter som ikke tør si ifra. Og min erfaring er at det er nok å bare vise vedkommende blikket mitt. Men en og annen sjelden gang kan vedkommende være så beruset at han ignorerer mitt blikk/kroppsspråk. Da må jeg ty til med å være verbal. Har han sagt noe jeg reagerer på (til jenta), så ber jeg han om å si unnskyld også.

Men du spør om kvinner kan akseptere dette, og jeg er så vidt meg bekjent ikke en kvinne, selv om jeg har store pupper.

Men klarer ikke kvinner si ifra selv, så får de bare finne seg i at du eventuelt tar saken i egne hender! (Og med det, så mener jeg altså det er nok med bare et blikk, eventuelt tilsnakk).

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på menn som bare blir sjalu for at en annen mann snakker med daten/dama hans, men på menn som ikke er redd for å ta en konflikt hvis en annen mann oppfører seg upassende som å ta på henne eller lignende.  Er det noe dere kvinner kan akseptere, eller skal man alltid søke fred for fredens skyld? Anonymous poster hash: 4f4ea...068

En mann som ikke er redd for konflikt.

Ja det hørtes sunt ut.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Nei, jeg kan si fra selv. Fullstendig turnoff.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn egentlig så er det jo jenta selv som bør si ifra!

Men jeg har vært sammen med jenter som ikke tør si ifra. Og min erfaring er at det er nok å bare vise vedkommende blikket mitt. Men en og annen sjelden gang kan vedkommende være så beruset at han ignorerer mitt blikk/kroppsspråk. Da må jeg ty til med å være verbal. Har han sagt noe jeg reagerer på (til jenta), så ber jeg han om å si unnskyld også.

Men du spør om kvinner kan akseptere dette, og jeg er så vidt meg bekjent ikke en kvinne, selv om jeg har store pupper.

Men klarer ikke kvinner si ifra selv, så får de bare finne seg i at du eventuelt tar saken i egne hender! (Og med det, så mener jeg altså det er nok med bare et blikk, eventuelt tilsnakk).

Jepp, selvsagt, og sier hun fra selv så anser jeg også problemet som løst. Men i enkelte tilfeller så har det jo hendt at den andre karen ikke tok hintet hennes, så da sa jeg fra selv. Og det går heldigvis som regel greit, er ikke vond å ha med å gjøre hvis folk skjønner at de har driti seg ut og forlater oss. 

En sjelden gang eller to har jeg derimot opplevd at fyren hverken har respektert blikket mitt eller verbalt tilsnakk, så da dyttet jeg vedkommende litt unna. Jeg skal innrømme at jeg blir fort sint i slike tilfeller og går ikke av veien for full konflikt hvis vedkommende ennå ikke skjønner at det nå er nok. En eneste gang (heldigvis) måtte jeg trekke kniv mot en aggressiv mann på date (jeg trener kampsport/fullkontakt og kan sloss med stikkvåpen)

Skrevet

Jepp, selvsagt, og sier hun fra selv så anser jeg også problemet som løst. Men i enkelte tilfeller så har det jo hendt at den andre karen ikke tok hintet hennes, så da sa jeg fra selv. Og det går heldigvis som regel greit, er ikke vond å ha med å gjøre hvis folk skjønner at de har driti seg ut og forlater oss.  En sjelden gang eller to har jeg derimot opplevd at fyren hverken har respektert blikket mitt eller verbalt tilsnakk, så da dyttet jeg vedkommende litt unna. Jeg skal innrømme at jeg blir fort sint i slike tilfeller og går ikke av veien for full konflikt hvis vedkommende ennå ikke skjønner at det nå er nok. En eneste gang (heldigvis) måtte jeg trekke kniv mot en aggressiv mann på date (jeg trener kampsport/fullkontakt og kan sloss med stikkvåpen) Anonymous poster hash: 4f4ea...068

Så hvis dama di og en annen mann sender hverandre blikk så trekker du kniv?

Hvorfor går du ikke i stedet for?

• Liker 1
Skrevet

Jepp, selvsagt, og sier hun fra selv så anser jeg også problemet som løst. Men i enkelte tilfeller så har det jo hendt at den andre karen ikke tok hintet hennes, så da sa jeg fra selv. Og det går heldigvis som regel greit, er ikke vond å ha med å gjøre hvis folk skjønner at de har driti seg ut og forlater oss. 

En sjelden gang eller to har jeg derimot opplevd at fyren hverken har respektert blikket mitt eller verbalt tilsnakk, så da dyttet jeg vedkommende litt unna. Jeg skal innrømme at jeg blir fort sint i slike tilfeller og går ikke av veien for full konflikt hvis vedkommende ennå ikke skjønner at det nå er nok. En eneste gang (heldigvis) måtte jeg trekke kniv mot en aggressiv mann på date (jeg trener kampsport/fullkontakt og kan sloss med stikkvåpen)

Hadde en jeg var på date med trukket kniv eller begynt med kampsport hadde det nok vært siste daten for vår del.

Når jeg hører "beskyttende mann", så tenker jeg på en som følger meg til døra, for å se at jeg kom meg trygt hjem. Og det er hyggelig. Menn som slåss er ikke så sjarmerende.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis dama di og en annen mann sender hverandre blikk så trekker du kniv?

Hvorfor går du ikke i stedet for?

Det hjelper å lese innlegget før du kommenterer Waco :)

Nei, jeg trekker på ingen måte kniv eller går fysisk til verks uten at det dreier seg om selvforsvar. Men når fyren hverken respekterte at dama sa fra eller at jeg sa fra og velger å gå til angrep når jeg dyttet han litt unna (og da var det ikke snakk om å dytte hardt inn i veggen eller noe slikt) så får han tåle det som kommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en jeg var på date med trukket kniv eller begynt med kampsport hadde det nok vært siste daten for vår del.

Når jeg hører "beskyttende mann", så tenker jeg på en som følger meg til døra, for å se at jeg kom meg trygt hjem. Og det er hyggelig. Menn som slåss er ikke så sjarmerende.

Det er altså snakk om å sloss i selvforsvar. 

Gjest Morello
Skrevet (endret)

Om noen er en faktisk trussel mot meg setter jeg veldig stor pris på at mannen beskytter meg ja, og det gjør min kjæreste også.. Men jeg hadde blitt temmelig irritert om han skulle komme løpende i skinnende rustning hver gang noen så litt feil på meg. Og da tenker jeg ikke på sjalusi men om en mann er stygg eller nedlatende mot meg. Jeg kan ta meg av sånt selv og jeg trenger ikke en mann til å forsvare min ære. 

Men ja jeg liker at han er ganske beskyttende når det gjelder, som jeg er beskyttende ovenfor ham. Han lar ikke noe skje med meg og hvis noen kødder med ham river jeg av dem ansiktet.. 

Endret av Morello
AnonymBruker
Skrevet

Om noen er en faktisk trussel mot meg setter jeg veldig stor pris på at mannen beskytter meg ja, og det gjør min kjæreste også.. Men jeg hadde blitt temmelig irritert om han skulle komme løpende i skinnende rustning hver gang noen så litt feil på meg. Og da tenker jeg ikke på sjalusi men om en mann er stygg eller nedlatende mot meg. Jeg kan ta meg av sånt selv og jeg trenger ikke en mann til å forsvare min ære. 

Men ja jeg liker at han er ganske beskyttende når det gjelder, som jeg er beskyttende ovenfor ham. Han lar ikke noe skje med meg og hvis noen kødder med ham river jeg av dem ansiktet.. 

Stygg eller nedlatende folk trenger man heller ikke være fysiske mot, det holder med å svare med samme mynt. Mitt fysisk forsvar starter derimot der han faktisk begynner å ta på/angripe dama (og/eller meg selv) og man kan se at hun ikke liker det og stritter imot. Fysiske trusler besvares altså med fysisk forsvar. 

Skrevet

Det er altså snakk om å sloss i selvforsvar. 

Ok. Jeg har aldri opplevd og kommer sannsynligvis ikke til å oppleve det heller. Men klart - hvis en person oppfører seg truende og/eller fysisk utagerende, så håper jeg at han stiller opp og ikke løper og lar meg stå igjen, i hvert fall.

Gjest Morello
Skrevet

Stygg eller nedlatende folk trenger man heller ikke være fysiske mot, det holder med å svare med samme mynt. Mitt fysisk forsvar starter derimot der han faktisk begynner å ta på/angripe dama (og/eller meg selv) og man kan se at hun ikke liker det og stritter imot. Fysiske trusler besvares altså med fysisk forsvar. 

Ja, vil heller ikke at han skal verbalt forsvare meg.. Kan fint bite fra meg selv :) 

Men om noen faktisk utgjør en trussel mot meg hadde jeg blitt rimelig perpleks om han bare hadde stått og sett på. Ligger jo ganske dypt i instinktene våre å beskytte de man er glad i.

Skrevet

Jeg kan ta vare på meg selv mer enn godt nok, og jeg hadde sett på det som ekstremt nedlatende hvis en mann skulle begynne å steppe inn for å "beskytte meg". Men selvsagt, hvis det kommer til en fysisk slosskamp, har jeg lite å stille opp med. Da hadde jeg forventet at uansett hvem jeg er med, så hadde de hjulpet meg.

AnonymBruker
Skrevet

Å trekke frem kniv vil eskalere konflikten og skremmer meg. En mann som kan dempe og avslutte konflikten som en moden og tenkende mann lar jeg meg gjerne beskytte av.

Anonymous poster hash: b0609...cb9

• Liker 5
Gjest Angry Man
Skrevet

Ja mange kvinner liker dette. Bare husk at det ikke er lange spranget fra å være beskyttende til å bli en kontrollerende bølle. ;)

Men TS, du skriver at du måtte trekke kniv mot en aggressiv mann på date. Ehh, så du har altså for vane å gå rundt med kniv...? Ikke akkorat den meste stabile kvaliteten i en person... 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vil heller ikke at han skal verbalt forsvare meg.. Kan fint bite fra meg selv :)

Men om noen faktisk utgjør en trussel mot meg hadde jeg blitt rimelig perpleks om han bare hadde stått og sett på. Ligger jo ganske dypt i instinktene våre å beskytte de man er glad i.

Jepp, og det er dette jeg snakker om. Kan forstå at man kan bli ansett som voldelig med den mentaliteten, men er faktisk ingen slosskjempe i betydning av at jeg ikke ønsker å sloss. Jeg (og evt. en dame på slep) velger som oftest en fredelig løsning som å gå et annet sted/stikke av hvis mulig. Og jeg har et utseende og et kroppsspråk som de færreste lar seg true av, i flere sammenhenger beskrives jeg som "svigermors drøm".

Men under overflaten ligger det trening og mentalitet i det å slå hardt tilbake uten grenser hvis det er eneste utvei, det er flere jeg kjenner som har blitt overrasket av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, liker beskyttende menn.

Anonymous poster hash: 49d0b...276
AnonymBruker
Skrevet

Å trekke frem kniv vil eskalere konflikten og skremmer meg. En mann som kan dempe og avslutte konflikten som en moden og tenkende mann lar jeg meg gjerne beskytte av.

Anonymous poster hash: b0609...cb9

Som sagt, fysisk forvar er siste utvei og da er faktisk *alt* annet prøvd først. Men når det fortsatt ikke går inn og trusselen er der så må man jo agere. 

Gjest Angry Man
Skrevet

Jepp, og det er dette jeg snakker om. Kan forstå at man kan bli ansett som voldelig med den mentaliteten, men er faktisk ingen slosskjempe i betydning av at jeg ikke ønsker å sloss. Jeg (og evt. en dame på slep) velger som oftest en fredelig løsning som å gå et annet sted/stikke av hvis mulig. Og jeg har et utseende og et kroppsspråk som de færreste lar seg true av, i flere sammenhenger beskrives jeg som "svigermors drøm".

Men under overflaten ligger det trening og mentalitet i det å slå hardt tilbake uten grenser hvis det er eneste utvei, det er flere jeg kjenner som har blitt overrasket av det. 

Jada TS... Du har brukt flere poster for å få fram hvor tøff du er nå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...