Gå til innhold

Familier med mine og dine barn i forhold til gaver, opplevelser ol.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjøres dette i deres familie mht bursdagsgaver, ferier/opplevelser god andre ting?

Jeg synes det til tider kan være litt for mange hensyn å ta hele tiden, og dønn likt er nesten umulig å gjøre det.

Samboeren min har to barn annenhver uke, mens jeg har 1 (pappaen sin annenhver helg) Foreldrene til samboer er veldig tilstede og kjøper endel utenom bursdager også. Tar barnebarna på overnatting og i år skal de også på ferie sammen med dem.

Min datter har ingen besteforeldre som er tilstede for henne. Så jeg bruker å finne på ting med henne, når samboers barn er hos besteforeldrene sine.

Jeg har vært alene i flere år og har vært mye sammen med venners barn i helger ol.

En venninne av meg spurte om min datter og jeg hadde lyst til å bli med på teater. Det hadde vi lyst til, men da ble samboer litt snurt for at venninna mi ikke hadde spurt om vi alle 5 ville være med. Mens jeg helst kunne tenkt meg å være sammen med de alene med mitt barn. Det er koselig å være alle fem også, men ikke alltid.

Samboer og jeg har ikke felles økonomi. Jeg føler at det vanskelig om jeg vil kjøpe noe til datteren min, i forholde til hans barn. Tenke på at det ikke er hans uke med barn. Føler jeg har et forklaringsproblem de gangene jeg handler til datteren min.

Så jeg lurer på hvordan dere gjør det som er i samme situasjon😊

Anonymous poster hash: bb7ad...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig tid alene både med mine egne og stebarna mine.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjøres dette i deres familie mht bursdagsgaver, ferier/opplevelser god andre ting?

Jeg synes det til tider kan være litt for mange hensyn å ta hele tiden, og dønn likt er nesten umulig å gjøre det.

Samboeren min har to barn annenhver uke, mens jeg har 1 (pappaen sin annenhver helg) Foreldrene til samboer er veldig tilstede og kjøper endel utenom bursdager også. Tar barnebarna på overnatting og i år skal de også på ferie sammen med dem.

Min datter har ingen besteforeldre som er tilstede for henne. Så jeg bruker å finne på ting med henne, når samboers barn er hos besteforeldrene sine.

Jeg har vært alene i flere år og har vært mye sammen med venners barn i helger ol.

En venninne av meg spurte om min datter og jeg hadde lyst til å bli med på teater. Det hadde vi lyst til, men da ble samboer litt snurt for at venninna mi ikke hadde spurt om vi alle 5 ville være med. Mens jeg helst kunne tenkt meg å være sammen med de alene med mitt barn. Det er koselig å være alle fem også, men ikke alltid.

Samboer og jeg har ikke felles økonomi. Jeg føler at det vanskelig om jeg vil kjøpe noe til datteren min, i forholde til hans barn. Tenke på at det ikke er hans uke med barn. Føler jeg har et forklaringsproblem de gangene jeg handler til datteren min.

Så jeg lurer på hvordan dere gjør det som er i samme situasjon😊

Anonymous poster hash: bb7ad...f31

Kan ikke din datter være med til foreldre til samboer?

Anonymous poster hash: fc51b...646

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør er veldig riktig :) Du skal ikke føle noe negativt om du kjøper noe til ditt eget barn. Du er mamma til din og skal behandle barnet sitt som du ville gjort om du var alene. :)

Din samboer sin barn og ditt barn skal sammen føle at ting oppleves likt, men ved å forklare barnet hvordan det er, hjelper.

Jeg har hatt to stesøsken som fikk gaver og opplevelser med sine besteforeldre når jeg også var der, hvor jeg ble utelatt. Mine stesøsken har fått ting av min far, hvor de fikk dette når jeg ikke var der. Min stesøsken var likevel flink til å fortelle alt det min pappa gjorde for dem når jeg ikke var ser, slik at jeg skulle føle meg utenfor. Mamma forklarte meg på en god måte hvordan det er, og at jeg må ignorere det mine stesøsken sa.

Jeg anbefaler deg virkelig å snakke med ditt barn om at familier er forskjellige, men fortsett å ta med ditt barn alene på ting og kjøp ting til henne når det er behov eller ønske om det. Du virker s en god mor og kvinne som ønsker det beste for alle. Fortsett å vær den du er <3

Anonymous poster hash: 8d6fb...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for at besteforelderene til mitt stebarn (mine svigerforeldre altså) selv har bestemt at de gjør likt når begge ungene (altså mitt barn og mitt stebarn) er tilstede og når de kjøper "store" gaver, samt ved jul og bursdag. 

Mannen min og jeg er også enige om at vi kjøper til begge om vi kjøper til en, unntaket er selvfølgelig klær. Det er jo noe man stort sett får etter behov uansett. Men vi kjøper ikke leker til bare den ene liksom.

Derimot er det helt selvfølgelig at vi kan ta med hvert vårt barn på kino/teater eller liknende, vi er begge opptatt av at det er viktig for ungene våre å få alenetid med sin forelder, og som foreldre er det også viktig for oss å få alenetid med eget barn.

Anonymous poster hash: ac07d...fcd
Skrevet

Kan du ikke bare snakke med din mann? At du tenker at det er bra for datteren din også at hun har opplevelser som er for bare henne og blir gjort litt stas på, når hun så ofte må se på at det er stesøsknene som får gaver og opplevelser?

Jeg synes også det er litt hårsårt av din mann å be om at din venninne engasjerer seg i hans barn, når han synes det er greit at hans egne foreldre konsentrerer seg om sine egne barnebarn.

Angående gaver til hverandres barn, hva gjør han overfor din datter? Får hun like mye av ham som han gir sine egne?

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Det må da være greit at dere to finner på ting uten resten?

Jeg er ofte på ting med kun et av barna. Syns det er viktig å ha litt alenetid med en og en.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også to Stebarn, og vi har et felles. Jeg kjøper ting til mitt barn når jeg har lyst, men jeg forklarer de andre at det er fra meg til min sønn på lik linje med det de får av mamman sin. Mannen kjøper sjeldent noe, så det er ikke noe problem at far favoriserer.

Nå i ferien har vi også vært på flere småtteri med fellesbarn, mens d andre har vært på tur med moren sin. Vi har for tiden ikke råd til å dra på ferie med alle barna. Her har det aldri vært noen problemer.

Anonymous poster hash: 704a6...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...