Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dusten jeg bor sammen med solgte den ene bilen forige uke, og naiv som jeg er trodde jeg at han ville bruke pengene på noe fornuftig. Betale gjelda si, reparere den andre bilen sin, være med å betale husleie osv. Men neida tullingen hadde en god følelse for et travspill og brukte alle pengene på det! Og tapte selvsagt!!

Dette forholdet har vært på kanten lenge, og nå er jeg virkelig lei.Bare synd det er barn med i bildet ellers hadde jeg bedt han dra for lenge siden.. Han unnskylder det med at han hadde en veldig god følelse for spillet, og det er jo ikke så mye penger. Men det er det!! Jeg har betalt alt av faste utgifter så lenge, og når han endelig kommer til noen penger bruker han det slikt. Trodde han bare tulla når han sa det før han gjorde det. Sa jeg ikke syntes noe om det, men orket ikke diskutere det noe mer. Hadde ikke trodd han var så dum at han faktisk brukte alt på det. 

Måtte bare få det ut

Hva slags reaksjon ville dere hatt hvis samboeren deres gjorde noe slikt?

Anonymous poster hash: 3438d...eb5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I din situasjon ville jeg slått opp.

Anonymous poster hash: b776d...ae4
  • Liker 3
Skrevet

Vær forsiktig at du ikke blir med i dragsuget. På spill bruker man kun penger man har råd til å tape, noe som er høyest sannsynlighet for. Har han ubetalte regninger (du står vel ikke for alle faste utgifter?) eller nødvendige reperasjoner vitner det om dårlig styring.

Selv ville jeg løpt, jeg takler ikke økonomisk rot.

Skrevet (endret)

Sambo er ikke økonomisk anlagt, og har gjort svært dårlige valg som har satt han i gjeld, men om han hadde brukt pengene på travspill  i stedet for husleie og annen gjeld så hadde jeg slått opp på dagen. 

Jeg sier ikke at du skal gjøre det selvsagt. Det kan kun du finne ut av, men du kan ikke godta at du skal være den som står for alle faste utgifter. 

Endret av FruRaeder
Skrevet

Han virker jo til å være et barn selv. Ikke betale husleie eller være med å dele utgiftene??? Man deler husleia i 2 med mindre du eier huset. Da betaler han en leie sum til deg i steden. Man er også med og bidrar til kostnader som strøm, internett og forsikringer, samt kostnader som gjelder felles barn som feks barnehage og klær og fritidsaktiviteter. Hvorfor har han ikke betalt for seg forøvrig?

AnonymBruker
Skrevet

Oi, den hadde vært vrien. Min mann har store gjeldsproblemer, men han drar sin del av lasset, og jeg støtter han, men det er pga han aldri har vært borti spill eller andre luksusfeller. Selv ser jeg mye stygt pga spill via jobben, så jeg tenker egentlig nulltoleranse på sånt, men samtidig har vi mange år sammen, så jeg hadde nok ikke dumpet han. Men det hadde blitt mye alvorsprat, og jeg hadde nok ikke villet fortsette med mindre han la seg flat i forhold til enkelthendelsen, og at dere setter opp en plan på hvordan han skal betale sine del av felles utgifter i fremtiden, og at han holder seg til den. Greier han ikke det får du det nok uansett best alene, barn eller ikke. 

Anonymous poster hash: 82917...cbf
AnonymBruker
Skrevet

Dusten jeg bor sammen med solgte den ene bilen forige uke, og naiv som jeg er trodde jeg at han ville bruke pengene på noe fornuftig. Betale gjelda si, reparere den andre bilen sin, være med å betale husleie osv. Men neida tullingen hadde en god følelse for et travspill og brukte alle pengene på det! Og tapte selvsagt!!

Dette forholdet har vært på kanten lenge, og nå er jeg virkelig lei.Bare synd det er barn med i bildet ellers hadde jeg bedt han dra for lenge siden.. Han unnskylder det med at han hadde en veldig god følelse for spillet, og det er jo ikke så mye penger. Men det er det!! Jeg har betalt alt av faste utgifter så lenge, og når han endelig kommer til noen penger bruker han det slikt. Trodde han bare tulla når han sa det før han gjorde det. Sa jeg ikke syntes noe om det, men orket ikke diskutere det noe mer. Hadde ikke trodd han var så dum at han faktisk brukte alt på det.

Måtte bare få det ut

Hva slags reaksjon ville dere hatt hvis samboeren deres gjorde noe slikt?

Anonymous poster hash: 3438d...eb5

Han er iferd med å utvikle spillemani.han bør overlate økonomien til deg.eller be om hjelp.

Anonymous poster hash: 746f5...8cf

• Liker 1
Skrevet

Slå opp før han blir skikkelig kjeltring og bruker av dine penger.

Skrevet

En alt for snill dame jeg kjenner var gift med en slik mann. Han spilte på seg en stor gjeld, men døde brått i alt for ung alder. Hun er nå under gjeldsordning pga hans spillegjeld og lever fra hånd til munn med to tenåringer i hus.

Hvis jeg var det TS, og bestemte meg for å fortsette forholdet, ville jeg sørget for 100% separat økonomi, slik at han ikke kan låne noe som du får ansvaret for. Og så ville jeg krevd at husleie og div andre regninger og utgifter trekkes fra kontoen hans det øyeblikket lønnen kommer inn.

• Liker 1
Skrevet

Og for guds skyld ikke gift deg med taperen.  :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...