Gå til innhold

Motivasjon!?

Anbefalte innlegg

Gjest 1anonym2
Skrevet

Jeg kjøpte nettopp ei pulsklokke, den måler ALT jeg gjør utenom å spise, og det er den beste motivasjonen jeg noen gang har hatt til å bevege meg! Polar a300 anbefales på det sterkeste!

Nå er det bare maten igjen.. Jeg har NULL motivasjon for å klare å spise sunt, og holde meg unna godteri. Har dere tips? Til både sunn og enkel mat, og generelle tips?

Tåler ikke melk, så det skrumper jo inn alternativene litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste tipset angående godteri er rett og slett å klare å holde seg unna det. Etter en kort stund vil det verste suget ha lagt seg, og etter en stund tenker man ikke over det lenger.

Når det gjelder mat, så er det jo masse du kan spise! Hvis det er laktose du ikke tåler, får man også kjøpt både laktosereduserte og laktosefrie produkter som funker vel så bra som de med laktose. Selv bruker jeg bare laktoseredusert melk, fordi det er så sjeldent jeg bruker melk og den har lang holdbarhetstid  :laugh: Når det gjelder middag generelt, så er det som funket for meg å kutte ut tilbehør som ris og pasta, og heller lasse på med grønnsaker.

Konkrete tips til mat;
- pannestekte grønnsaker (wok, om du vil) med kjøtt/fisk/kylling, og gjerne f.eks. ovnsbakt søtpotet

- salat

- falafel

- supper

- pastaretter med hjemmelagd tomatsaus (hermetiske tomater fra Rema 1000 med oregano og basilikum  :rodmer: )

Og ja. Det er jo et hav av muligheter! Sjekk ut matprat, vegetarmat.org, trines matblogg osvosvosv for inspirasjon. Og skriv gjerne ned middagene du liker, sånn at det er lettere å variere. Jeg har en tendens til å helt glemme retter og bare spise salat i en uke fordi jeg ikke kommer på noe annet  :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...