Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2004 #1 Skrevet 8. september 2004 Jeg og kjæresten min skal på byen på lørdag. Han vil gjerne invitere meg på hotell den natten. Er som oftest laaaaanga drosje kø lørdags kvelden, turen hjem tar ca 25 min. Ungene er 4 og 5. Barnevakten har en yngre bror han passer mye, også på nettene, han er veldig rolig og ansvarlig. Vi tenker vi tar drosje hjem i elleve tiden på formiddagen dagen etter. Ungene mine våkner som oftest ikke før i ti elleve tiden. Hva synes dere
Grooo Skrevet 8. september 2004 #2 Skrevet 8. september 2004 Jeg synes at foreldrene til denne barnevakten må ha mye å si her. Hvis han kjenner barna deres godt, er vant til å passe barn, er 100% sikker på at han tørr/vil dette selv og foreldrene hans er enige, samt at de eller ev. andre naboer er tilgjengelige og kan slenge seg i bilen hvis det skulle være noe så er det vel greit...
LilleBille Skrevet 8. september 2004 #3 Skrevet 8. september 2004 Jeg ville aldri latt en 14-åring ha det totale ansvaret for mine to barn over så lang tid - og over natten.
lille mor Skrevet 8. september 2004 #4 Skrevet 8. september 2004 Jeg ville aldri latt en 14-åring ha det totale ansvaret for mine to barn over så lang tid - og over natten. Jeg skal aldri si aldri, men jeg hadde nok vært litt betenkt. Hvordan reagerer en 14 åring i et nødstilfelle? Man lærer ikke forskjell på høyre og venstre i trafikken før man er 12 år til sammenligning. Tror jeg hadde prøvd å skaffe en annen barnepike/gutt, evt latt de overnatte hjemme hos han og hanses foreldre.
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2004 #5 Skrevet 8. september 2004 Jeg var vel 14 da jeg passet to unger natterstid siden mora dems jobba nattevakter. Det eneste jeg vet var at det kunne være litt skummlet pga huset lå i skogen... Er han ansvarsbevisst nok så er det vel okei.
Sita Skrevet 9. september 2004 #6 Skrevet 9. september 2004 Jeg ville aldri latt en 14-åring ha det totale ansvaret for mine to barn over så lang tid - og over natten. ikke jeg heller...
Gjest Turi Skrevet 9. september 2004 #7 Skrevet 9. september 2004 Jeg syns det er altfor stort ansvar å gi en 14-åring. Konsekvensene om noe skulle gå galt er så enorme.
LilleMy Skrevet 9. september 2004 #8 Skrevet 9. september 2004 Jeg synes ikke det er riktig å legge så mye ansvar på en 14-årings skuldre, til tross for at han nok kan klare det.
LilleBille Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 Jeg syns det er altfor stort ansvar å gi en 14-åring. Konsekvensene om noe skulle gå galt er så enorme. Det er dette som er det essensielle.. ikke om han kan klare det.
Delfia Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Det spørs hvor godt h*n kjenner ungene.Om det finnes voksne som kan hjelpe i umiddelbar nærhet.Er h*n ansvarsfull eller bare vimsete.(som de fleste 14.åringer)
Gjest Madam Felle Skrevet 9. september 2004 #11 Skrevet 9. september 2004 Jeg syns det er altfor stort ansvar å gi en 14-åring. Konsekvensene om noe skulle gå galt er så enorme. Signerer på dette. Kan også si, at jeg lar ikke min 16 åring være alene så lenge med brødrene sine.
Delfia Skrevet 9. september 2004 #12 Skrevet 9. september 2004 Jeg har vært på nattevakt og storebror på 14 har vært hjemme med minsten på 4.Men ,jeg har tanten min som nærmeste nabo.(10 meter mellom husene) Og hun var "ekstra-barnevakt",bare at hun var hjemme hos seg selv. Minsten var lagt før jeg dro og sov da jeg kom hjem.Og tante hadde vært oppe å sjekket hvordan det gikk mange ganger. Jeg ville ikke dratt ut for en kveld på byen for så å overnatte på hotell og vente til formiddagen med å komme hjem med bare 14 åringen hjemme. Vet ikke,men synes det blir annerledes på en måte.
Gjest Xavia Skrevet 9. september 2004 #13 Skrevet 9. september 2004 Dette hørtes vel voldsomt ut for en 14 åring! Jeg har satt mye barnevakt i mitt liv, men jeg tror jeg var mer 16/17 da jeg fikk ansvar for barn til neste formiddag. Det hendte nok ofte at jeg overnattet, men da kom alltid foreldrene hjem i ett-to tiden. Jeg hadde altså ikke ansvaret en hel natt + morgen så tidlig.
Lullu Skrevet 9. september 2004 #14 Skrevet 9. september 2004 Enig med resten her. Syntes det er for mye å overlate til en på 14. Nå skal det sant sies, at det er enorm forskjell på 14-åringer også da.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2004 #15 Skrevet 9. september 2004 Om gutten er ansvarsfull, kjenner ungene dine godt, er vant til å være alene om natten og vil det selv, så ser jeg ikke noe problem i at han er alene med dem. Selvsagt må jo foreldrene hans ha noe å si her... Og om du har naboer han kan ty til om det skulle være noe, så er jo det en fordel... Selv var jeg 13 år da jeg var alene en hel helg med søstern som er 12 år yngre enn meg. Det gikk da kjempebra.
Gjest gjesta Skrevet 9. september 2004 #16 Skrevet 9. september 2004 Jeg syntes ansvaret er for stort. Har en ansvarsfull og grei 15 åring hjemme, han kan passe lillebror på syv en kveldsstund, men skal vi være vekke over natten spør vi besteforeldre eller tante om de kan ligge over. Så lenge man ikke er 100% sikker på at det er rett avgjørelse å la en 14-åring passe, så bør man la være.
Elbereth Skrevet 9. september 2004 #17 Skrevet 9. september 2004 Kommer helt an på 14-åringen og hans modenhet og hvordan de to barna han skal passe reagerer. Siden det ikke er søsken, kjenner han dem kanskje ikke så veldig godt. Kanskje blir det for mye for en 14-åring hvis du ikke har annen bakvakt. Min 14-åring har vært barnevakt for sine søsken i flere år, men ikke når vi har overnatta borte. Han er ellers en veldig rolig, fornuftig og pålitelig tenåring. Vi drar ellers aldri noen steder uten at vi har med mobiltelefon, og skulle det være noe, hiver vi oss i bilen eller en drosje og drar hjem. Vi har også 25 min i drosje fra utested og hjem, og det er lang kø her også.
Gjest Harmony Skrevet 9. september 2004 #18 Skrevet 9. september 2004 Jeg ville aldri i verden latt en 14-åring ha ansvaret for datteren min så lenge. Har dårlig erfaring med så unge barnevakter. Det er svært få som passerer igjennom barnevakt-nåløyet mitt....
Andrine22 Skrevet 9. september 2004 #19 Skrevet 9. september 2004 Jeg var fast barnevakt hos en familie med tre barn. Faren var på sjøen, og mor hadde nattevakt av og til. Jeg overnattet der mange ganger, ordnet frokost til barna dagen etter, og og dro på skolen selv da moren kom hjem. Det gikk alltid veldig bra, og ikke hadde jeg noen erfaring med andre unger heller. Jeg var 14-15-16 år disse årene. Jeg hadde selvfølgelig et telefonnummer jeg kunne nå moren på hvis det var noe...
lille mor Skrevet 9. september 2004 #20 Skrevet 9. september 2004 Selv var jeg 13 år da jeg var alene en hel helg med søstern som er 12 år yngre enn meg. Det gikk da kjempebra. :o Det synes jeg var drøyt. Passet du en 1 åring i en hel helg da du var 13 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå