Gå til innhold

Hvor gjøre av seg under flyttingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på når selve flyttebyrået flytter tingene inn og ut. Har tidligere enten kjørt med venner og familie, og sist gang da jeg hadde flyttebil hjalp jeg til. Men ble fryktelig tungt opp trappene etterhvert og tenkte også at dette er jo deres jobb som de får betalt for, og de er ikke billige.

Bør man dra ut og komme tilbake eller bare sitte å se på at de bærer? Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 2d235...ca6
Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet

Jeg har brukt å være med. De har alltid klart å ødelegge noe, f eks en dyr lysekrone, en stor keramikkvase, et bord, de skrudde en gang en dagseng fra hverandre uten mulighet til å sette den sammen igjen, siden den ikke var "flatpakket" i salg... De mista vaskemaskina rett i bakken, slik at den ble totalskadd, bare for å nevne noe. Derfor er det lurt å være på stedet, slik at du kan få med deg om det er noe de har erstatningsansvar for... 

Skrevet

Jeg har som regel vært på stedet og dirigert de litt hvor ting skal stå :) Jeg må ha oppsyn og kontroll med dem iallefall, hadde ikke klart å ikke være tilstede.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt å være med. De har alltid klart å ødelegge noe, f eks en dyr lysekrone, en stor keramikkvase, et bord, de skrudde en gang en dagseng fra hverandre uten mulighet til å sette den sammen igjen, siden den ikke var "flatpakket" i salg... De mista vaskemaskina rett i bakken, slik at den ble totalskadd, bare for å nevne noe. Derfor er det lurt å være på stedet, slik at du kan få med deg om det er noe de har erstatningsansvar for... 

Jeg har som regel vært på stedet og dirigert de litt hvor ting skal stå :) Jeg må ha oppsyn og kontroll med dem iallefall, hadde ikke klart å ikke være tilstede.. 

Så da er dere til stedet hele tiden, men er det ikke flaut eller stressende å stå med hendene i lomma? De har iallefall brukt lang tid opp trappene til meg med møbler og det er vanskelig å se på at de sliter alene. Skal jeg da bare gå inn å vente? Synes det lyser av de "kan du ikke hjelpe til litt da!". Men jeg betaler jo andre for å gjøre det fordi jeg ikke er sterk nok selv.

Skrevet

Så da er dere til stedet hele tiden, men er det ikke flaut eller stressende å stå med hendene i lomma? De har iallefall brukt lang tid opp trappene til meg med møbler og det er vanskelig å se på at de sliter alene. Skal jeg da bare gå inn å vente? Synes det lyser av de "kan du ikke hjelpe til litt da!". Men jeg betaler jo andre for å gjøre det fordi jeg ikke er sterk nok selv.

De to gangene jeg har brukt flyttebyrå har jeg flytta rundt på og organisert ting inne mens de bærer inn/ut, alt ettersom hvor det settes og til/fra hvilket rom. Har flytta til/fra mindre leiligheter, så har vært begrensa med plass slik at jeg har måttet organisere litt inne sånn etterhvert. :)

Gjest Seajewel
Skrevet

Så da er dere til stedet hele tiden, men er det ikke flaut eller stressende å stå med hendene i lomma? De har iallefall brukt lang tid opp trappene til meg med møbler og det er vanskelig å se på at de sliter alene. Skal jeg da bare gå inn å vente? Synes det lyser av de "kan du ikke hjelpe til litt da!". Men jeg betaler jo andre for å gjøre det fordi jeg ikke er sterk nok selv. Anonymous poster hash: 2d235...ca6

Så da er dere til stedet hele tiden, men er det ikke flaut eller stressende å stå med hendene i lomma? De har iallefall brukt lang tid opp trappene til meg med møbler og det er vanskelig å se på at de sliter alene. Skal jeg da bare gå inn å vente? Synes det lyser av de "kan du ikke hjelpe til litt da!". Men jeg betaler jo andre for å gjøre det fordi jeg ikke er sterk nok selv. Anonymous poster hash: 2d235...ca6

Har hjulpet til med å bære, men så klart, de er jo satt til det. Server de kaffe og noe å bite i, så blir de vel fornøyd....

Skrevet

jeg har hjulpet til, samt tatt i mot det nye hjemmet, og begynt å pakke ut litt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...