AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Skjønner meg ikke helt på min mor. Hun maser og maser om ryddighet og renslighet, når jeg er hjemme. Da tåler hun ikke at det ligger en brødsmule på benken før hun klikker i vinkel. Men når folk kommer på besøk, og f. eks ikke tar av seg på beina, synes hun at det er helt ok. Dette ser jeg på som vanlig folkeskikk (altså og ta av seg på beina), men det driter tydeligvis hun i. Da jeg tok opp det, kommer hun selvsagt med et stråmannsargument om at "alle går med sko på inne", og sier at det er hun som vasker i huset sitt. Greit nok at det stort sett er hun som vasker i sitt hus, men hun burde vel være glad for at jeg også har noen prinsipper når det kommer til renslighet (når hun tydeligvis er så opptatt av det, når det gjelder meg). Jeg synes det er litt selvmotsigende. Når hun klikker for at det ligger en brødsmule på benken, burde det være enda "verre" å gå inn med sko som man har brukt ute. Det er jo masse støv og dritt under sålene, og da man drar det videre inn i huset, sier det seg selv at det blir mer møkk på gulvflatene. Føler at det blir litt slik (motsetningsforhold): Hun vil gjerne ha det rent, men bare når hun selv vil. Å motsi andre er greit, men å bli motsagt selv er helt uaktuelt. Anonymous poster hash: e9cb5...869
Gjest Kaffelattn Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Skjønner meg ikke helt på min mor. Hun maser og maser om ryddighet og renslighet, når jeg er hjemme. Da tåler hun ikke at det ligger en brødsmule på benken før hun klikker i vinkel. Men når folk kommer på besøk, og f. eks ikke tar av seg på beina, synes hun at det er helt ok. Dette ser jeg på som vanlig folkeskikk (altså og ta av seg på beina), men det driter tydeligvis hun i. Da jeg tok opp det, kommer hun selvsagt med et stråmannsargument om at "alle går med sko på inne", og sier at det er hun som vasker i huset sitt. Greit nok at det stort sett er hun som vasker i sitt hus, men hun burde vel være glad for at jeg også har noen prinsipper når det kommer til renslighet (når hun tydeligvis er så opptatt av det, når det gjelder meg). Jeg synes det er litt selvmotsigende. Når hun klikker for at det ligger en brødsmule på benken, burde det være enda "verre" å gå inn med sko som man har brukt ute. Det er jo masse støv og dritt under sålene, og da man drar det videre inn i huset, sier det seg selv at det blir mer møkk på gulvflatene. Føler at det blir litt slik (motsetningsforhold): Hun vil gjerne ha det rent, men bare når hun selv vil. Å motsi andre er greit, men å bli motsagt selv er helt uaktuelt.Anonymous poster hash: e9cb5...869 Du har et godt poeng der og din mor burde høre på deg - for det er logisk det du sier :-) Hun bør høre på hva du sier!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Du har et godt poeng der og din mor burde høre på deg - for det er logisk det du sier :-) Hun bør høre på hva du sier! Det synes jeg også. Dette er jo ren fakta. Men hun har som vane å motsi det jeg sier, og blir sur om jeg har min egen mening. Hvis jeg blir litt irritert og tar i litt (høyere røst), når hun holder på slik, skal hun faen meg klage på det også. Men hun kan selvsagt heve stemmen så mye hun vil (og nekte for at hun har gjort det). Noen ganger ber jeg henne slutte med dette, men det er selvsagt jeg som har holdt på (og hun har ikke gjort noe som helst). Skjønner ikke helt greia med slik oppførsel fra hennes side. Det å bli servert fakta eller gode argumenter, er visst ikke akseptabelt (så lenge det ikke er hun som kommer med det, selvsagt). Om jeg kommer med dette, er det tydeligvis ikke gyldig. Blir så oppgitt, det går bare rundt i en evig sirkel. Kan være litt underholdene, men samtidig veldig slitsomt når man stadig snakker til kverulerende vegg. Anonymous poster hash: e9cb5...869
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Det synes jeg også. Dette er jo ren fakta. Men hun har som vane å motsi det jeg sier, og blir sur om jeg har min egen mening. Hvis jeg blir litt irritert og tar i litt (høyere røst), når hun holder på slik, skal hun faen meg klage på det også. Men hun kan selvsagt heve stemmen så mye hun vil (og nekte for at hun har gjort det). Noen ganger ber jeg henne slutte med dette, men det er selvsagt jeg som har holdt på (og hun har ikke gjort noe som helst). Skjønner ikke helt greia med slik oppførsel fra hennes side. Det å bli servert fakta eller gode argumenter, er visst ikke akseptabelt (så lenge det ikke er hun som kommer med det, selvsagt). Om jeg kommer med dette, er det tydeligvis ikke gyldig. Blir så oppgitt, det går bare rundt i en evig sirkel. Kan være litt underholdene, men samtidig veldig slitsomt når man stadig snakker til kverulerende vegg. Anonymous poster hash: e9cb5...869 Jeg ville flyttet Anonymous poster hash: fcbb3...510
Lou Salome Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Det er da høyst normalt at man behandler gjester med større gjestfrihet og overbærenhet enn de som bor i huset? Hvis det faktisk et hun og kun hun som vasker, skjønner jeg ikke hva du klager over . Det er ingen motsetningsforhold mellom å ha det rent og pertentrlig til vanlig, og ikke forvente at gjester ikke lager litt rot. Det ER vanlig å ta av seg på bena i Norge, men hvorfor bryr du deg? 5
sweety pie Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Virker som mye annet irriterer deg enn brødsmuler og sko. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Dette er helt normalt og logisk. Hadde de gjestene komt på besøk hver eneste dag, så måtte hun sagt fra. Akkurat som hun kunne tålt brødsmuler fra deg om du bare var der 5 ganger i året. Men når det skjer hver eneste dag så blir det mye mer irriterende. Anonymous poster hash: c87a7...4ac 3
Kattugla Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Hun er vel lei det daglige rotet og godt mulig hun oppfatter deg som respektløs som ikke viser hensyn og rydder opp etter deg, men lar rotet stå igjen til henne.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Skjønner meg ikke helt på min mor. Hun maser og maser om ryddighet og renslighet, når jeg er hjemme. Da tåler hun ikke at det ligger en brødsmule på benken før hun klikker i vinkel. Men når folk kommer på besøk, og f. eks ikke tar av seg på beina, synes hun at det er helt ok. Dette ser jeg på som vanlig folkeskikk (altså og ta av seg på beina), men det driter tydeligvis hun i. Da jeg tok opp det, kommer hun selvsagt med et stråmannsargument om at "alle går med sko på inne", og sier at det er hun som vasker i huset sitt. Greit nok at det stort sett er hun som vasker i sitt hus, men hun burde vel være glad for at jeg også har noen prinsipper når det kommer til renslighet (når hun tydeligvis er så opptatt av det, når det gjelder meg). Jeg synes det er litt selvmotsigende. Når hun klikker for at det ligger en brødsmule på benken, burde det være enda "verre" å gå inn med sko som man har brukt ute. Det er jo masse støv og dritt under sålene, og da man drar det videre inn i huset, sier det seg selv at det blir mer møkk på gulvflatene. Føler at det blir litt slik (motsetningsforhold): Hun vil gjerne ha det rent, men bare når hun selv vil. Å motsi andre er greit, men å bli motsagt selv er helt uaktuelt.Anonymous poster hash: e9cb5...869 Din mor som vasker? Mødre kan få sære holdninger av slitsomme barn. Når det kommer til renslighet,så har hun bestemt at benker skal være ren og fri for smuler. Vel,da innretter du etter det. Det er ikke på gulvet du lager mat eks. Bord og benker skal også være rene her til enhver tid. Alle vasker og rydder etter seg.Anonymous poster hash: 94961...923 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Nei jøss, moren din er et menneske hun også, med sine særheter, fikse ideer og tendens til å se ting fra sin egen synsvinkel. Akkurat som du, jeg og de aller fleste andre, uperfekte mennesker. Tenke seg til! Anonymous poster hash: e1b23...bdc 2
Gjest Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er en freak når det kommer til renslighet og ryddighet, og jeg får litt noia over brødsmuler på benken osv. Samtidig så bryr jeg men ingenting om at besøkende går inn med sko, slenger beina opp i sofaen. Jeg kan finne på å rydde og vaske etter at de har dratt da, men når de er her så ofrer jeg det ikke en tanke. Hverdagsrotet til mannen derimot kan jeg bli rimelig drittlei av 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå