AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Har vunnet en slant med Flax-lodd, og nå vil jeg bestille PC til samboeren. Han har lenge spart til gaming-PC og lengter etter mange nye spill, men det har stadig kommet noe i veien; ødelagt bil osv. Har ikke peiling på PC. Hva skal jeg se etter? Hvor bestiller jeg? Satse på norsk garanti eller bestille billig på Amazon? Poenget er at dette skal være en overraskelse...og han liker PCer som ser ut som en kontor-PC, masse LED og slik sier han er harry. Noe passende her, tro?: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-data Anonymous poster hash: 102ca...451
-Jiinxs- Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Linken du kom med viser bare søppel ( i mine øyne ) Hva er egentlig budsjettet ditt på siden jeg ikke vet hvor mange kroner "en slant med Flax-lodd" betyr. Jeg bestiller alt ifra Komplett.no, rask leveringstid og rimelig priset produkter. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Jeg ville heller bestilt fra komplett. De er veldig flink når det gjelder sånt. Anonymous poster hash: a902f...c5c
Gjest Trollkarlen Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Vil anbefale å bygge selv. Bedre og billigere. Få noen du kjenner eller han kjenner til å hjelpe deg med det.
boblesaft Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Bestill fra Komplett, og få noen herfra eller noen du kjenner som har litt peiling til å hjelpe deg å velge del for del. Da velger du også helt fritt hvilket kabinett du vil ha, altså hvordan den ser ut utenpå Jeg er bare 80% stødig på å plukke og ordne pc, så jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg. Du kan forresten velge å få pc'en ferdig montert fra Komplett, selv om du velger ut del for del
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #6 Skrevet 21. juli 2015 Komplett er stedet for gamingpc, ikke sjekk andre steder. Du kan også be de om hjelp om du er usikker. Jeg vil anbefale at du eller noen andre bygger den, isåfall kan du kjøpe delene enkeltvis, noe som er mye billigere. Anonymous poster hash: 81528...2ae
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Takk for klare råd - sjeldent at folk på nett er så enige! Tja...får jeg noe passende til ca 5000kr? Kan kanskje gå opp i 7000.Anonymous poster hash: 102ca...451
-Jiinxs- Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 (endret) Takk for klare råd - sjeldent at folk på nett er så enige! Tja...får jeg noe passende til ca 5000kr? Kan kanskje gå opp i 7000.Anonymous poster hash: 102ca...451 Om han skal kjøre spille i relativt ok grafikk så ville jeg i det minste investert 10 000 om ikke mer. Her er en pakke jeg forandret litt på Jeg forandret grafikkortet til et mye bedre men også mye dyrere, la til en ekstra harddisk siden én ssd ikke er nok til "gaming". Byttet også kabinettet til et som er "lydløst". Hvis han bare vil spille så kanskje en Xbox One eller PS4 hadde vært et bedre og billigere alternative? Endret 21. juli 2015 av -Leon- 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Skal du ha en okei gaming-PC må du runde 10K. Skal du ha en skikkelig må du runde 20K. Litt billigere om du bygger selv. Komplett er et fint sted, som mange andre nevner Samboeren din har helt sikkert en data-kyndig kompis som kan hjelpe deg å bygge Anonymous poster hash: e65c5...90b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Jøss, takk for et fantastisk konkret råd! Må man vite på forhånd om alle komponenter jobber sammen? Jeg vant "bare" 10000kr og vi har veldig dårlig råd ellers. Kanskje han skal få planlegge selv, men da blir det ingen overraskelse. Hva med brukte maskiner på Finn?Anonymous poster hash: 102ca...451
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 20k for en PC, oi oi. Bilen jeg kjører rundt i kosta 7000k for to år siden. :DAnonymous poster hash: 102ca...451
Gjest Castielz Skrevet 21. juli 2015 #12 Skrevet 21. juli 2015 20k for en PC, oi oi. Bilen jeg kjører rundt i kosta 7000k for to år siden. :DAnonymous poster hash: 102ca...451 Hva er denne bilen lagd av, diamenter?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #13 Skrevet 21. juli 2015 Å, 7k da. Anonymous poster hash: 102ca...451 1
-Jiinxs- Skrevet 21. juli 2015 #14 Skrevet 21. juli 2015 Jøss, takk for et fantastisk konkret råd! Må man vite på forhånd om alle komponenter jobber sammen? Jeg vant "bare" 10000kr og vi har veldig dårlig råd ellers. Kanskje han skal få planlegge selv, men da blir det ingen overraskelse. Hva med brukte maskiner på Finn?Anonymous poster hash: 102ca...451 Velger du en av pcen som du finner på listen her og velger konfigurer så vil alternativene du får opp passe sammen. Så du trenger egentlig kun å lese litt på de forskjellige delene. Ville ikke anbefalt å kjøpe ifra Finn.no i så fall link til en maskin du har funnet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #15 Skrevet 22. juli 2015 Takker igjen, Leon! "Entry Gamer" er mer som jeg tenkte på prismessig, men ser jo at det ikke er noe eget grafikkort og prosessoren er ikke en gang i-noe...så kanskje jeg bør innse at vi fremdeles ikke har råd. Kjøpe flere Flaxlodd da.Anonymous poster hash: 102ca...451
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #16 Skrevet 22. juli 2015 Som sagt over, du må nok runde 10k. Det spørs jo litt hvor god grafikk han vil ha hva annet han gjør på pc'n. Min pc har en pris på rundt 22k ferdigbygget, men jeg bygde selv og prisen ble rundt 16k. GTA V får jeg ikke kjørt på fullt med grei fps, men det funker jo ellers utmerket. Mannfolket mitt låner den av og til Jeg ville anbefalt å spare litt til, eventuelt spleise på det Snilt av deg å kjøpe noe han har ønsket seg Anonymous poster hash: 81528...2ae
Okapi Skrevet 22. juli 2015 #17 Skrevet 22. juli 2015 Man MÅ da ikke over 10k. Hva med å ta utgangspunkt i greie midrange-komponenter som GTX 960 og i5-4690? Denne er over budsjett, men ikke noe dumt kjøp. Mulig man kan skvise det hele ned mot 7k om man bygger selv. 1
-Jiinxs- Skrevet 22. juli 2015 #18 Skrevet 22. juli 2015 Takker igjen, Leon! "Entry Gamer" er mer som jeg tenkte på prismessig, men ser jo at det ikke er noe eget grafikkort og prosessoren er ikke en gang i-noe...så kanskje jeg bør innse at vi fremdeles ikke har råd. Kjøpe flere Flaxlodd da.Anonymous poster hash: 102ca...451 Hva med å kjøpe en Xbox One eller PS4, er ikke det et bra alternative hvis han liker kun å spille? Du er forresten en flott kjæreste som ville overraske kjæresten med en så dyr gave =) 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #19 Skrevet 22. juli 2015 Hva med å kjøpe en Xbox One eller PS4, er ikke det et bra alternative hvis han liker kun å spille? Du er forresten en flott kjæreste som ville overraske kjæresten med en så dyr gave =) Det står at mannen til ts har spart lenge til gaming pc, så jeg tipper det er midt i blinken med en gaming pc! Det eneste aberet er om han kanskje vil bygge/velge komponentene selv? Jeg er også en selvbygger, og jeg hadde ikke likt å fått en ferdig pc. Da hadde jeg gått glipp av hele moroa. Anonymous poster hash: 833b3...aee
-Jiinxs- Skrevet 22. juli 2015 #20 Skrevet 22. juli 2015 Det står at mannen til ts har spart lenge til gaming pc, så jeg tipper det er midt i blinken med en gaming pc! Det eneste aberet er om han kanskje vil bygge/velge komponentene selv? Jeg er også en selvbygger, og jeg hadde ikke likt å fått en ferdig pc. Da hadde jeg gått glipp av hele moroa. Anonymous poster hash: 833b3...aee ja, ser det nå. Fikk ikke det med meg når jeg først leste igjennom HI =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå