Gå til innhold

Øvelseskjørte inn i... nabogjerdet..uff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg øvelseskjørte med ledsager og klarte å rygge inn (vi skulle parkere, jeg er i utgangspunktet ganske trygg på parkering men det gikk dessverre feil) i gjerdet til naboen. Ingen store skader skjedde, men gjerdet hans falt litt ned. Samt småbuskene utenfor(ikke hans område). Han reagerte med sinne..vi beklaget så mye hvor han sa han ville komme tilbake til oss i morgen.

Dette er en sær nabo som vi har støttet i ALLE hans prosjekter som har har gjort på sin tomt(som da har gått ut over oss, han har trengt bekreftelse). Han har også utført ett prosjekt som han ikke har fullført som har resultert i store vannansamlinger utenfor hos oss.

Jeg lurer da på:

-Tror han kommer til å gi oss ett prisoverslag, noe som selvfølgelig er i orden. Selv om vi mener at dette ikke burde koste spesielt mye..er ikke stor skade, er bare en liten del. Men jeg tror han kommer til å ta litt av..

Kan jeg kreve å få rettet feilen selv ved å engasjere en snekker?

Anonymous poster hash: 29585...3db

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må bare presisere at jeg er kjempelei meg, og vil selvfølgelig dekke tap. Synes bare det var urimelig av han å reagere sånn(sinne og skrik) etter alle gangene vi har strukket oss for han. Og litt redd han skal prøve å dra inn ekstra her :-(

• Liker 2
AnonymBruker

Om han har sånn ferdig gjerde, så har du sikkert ikke tatt mer enn en-to lengder, og det må du dekke. Prisen varrierer ut fra type profil. Du finner der sikkert hans type på Maxbo.no. Du må huske at du må male denne også, så du får nok utgifter til 3 liter med maling, om han/dere ikke har riktig farge liggende i garasjen. Du kan sikkert be om å få sette det opp selv.

At han reagerer med sinne er forståelig, og har ingen relevanse til at dere av fri vilje signerer på nabovarsler i hytt og pine.

Anonymous poster hash: 9eac3...8aa

• Liker 5

Om han har sånn ferdig gjerde, så har du sikkert ikke tatt mer enn en-to lengder, og det må du dekke. Prisen varrierer ut fra type profil. Du finner der sikkert hans type på Maxbo.no. Du må huske at du må male denne også, så du får nok utgifter til 3 liter med maling, om han/dere ikke har riktig farge liggende i garasjen. Du kan sikkert be om å få sette det opp selv.

At han reagerer med sinne er forståelig, og har ingen relevanse til at dere av fri vilje signerer på nabovarsler i hytt og pine.

Anonymous poster hash: 9eac3...8aa

Nei, det er ikke forståelig. TS kjørte ikke inn i husveggen hans i 80 km/t heller. Det er snakk om et lite uhell, og at folk bruker energi på å bli forbanna over noe sånt er idiotisk. Tror de fleste hadde tatt det med ro, spesielt når TS sier hun skal dekke for reparasjonen av skadene.

• Liker 9
AnonymBruker

Synes det er rart av han å bli forbannet, når det bare skjedde en liten skade på gjerdet hans som du skal dekke uansett... Jeg ser ikke problemet med å fikse det selv, så lenge gjerdet blir det samme :)

Anonymous poster hash: 6caee...d81
  • Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Nei, det er trist.

denne naboen har gitt oss store utgifter till ting vi ikke har trengt. Han har ijke fullfort flere av prosjektene og vi har vaert greie med han.

Ikke hyggelig med en slik nabo desverre..som bare er hyggelig naar han trenger noe selv.

En annen nabo lo av det idag tidlig og sa at dette ikke var noe! Noe jeg ogsaa trodde...er 4 planker som har falt litt tilbake..de er ikke knekt eller noe. Og jeg erstatter det gledelig.

AnonymBruker

Hvorvidt dere har signert tidligere nabovarsler er helt irrelevant i denne saken. Har du rygget inn i et gjerde skal du selvfølgelig tilby deg å fikse det/betale for at det blir fikset. 

Anonymous poster hash: e458a...e9e
  • Liker 3
AnonymBruker

Man skal selvsagt erstatte det man ødelegger så det kan dere tilby.

At han ikke blir glad for det er jo naturlig, men det er faktisk intet grunnlag til å bli forbanna. Naboen høres litt ustabil ut for å være ærlig, så jeg ville hatt med en kompis e.l. som kan sloss dersom det utarter seg. Min erfaring med slike mennesker er dessverre at de kan bli litt utagerende for å si det mildt. 

Når dette er oppgjort så fremmer dere også krav mot de kostnadene han har påført deres egen eiendom som følge av hans prosjekter. La han forstå at når han reagerer på den måten så er det ingen kjære mor lenger og at dere kommer til å bruke alle midler mot han til han betaler. 

Anonymous poster hash: 6c0ad...d69

Hvorvidt dere har signert tidligere nabovarsler er helt irrelevant i denne saken. Har du rygget inn i et gjerde skal du selvfølgelig tilby deg å fikse det/betale for at det blir fikset. 

TS har selvfølgelig tilbudt seg å betale/fikse skaden, skjønner ikke hvorfor du påpeker dette. Problemet her er at naboen reagerte unødvendig med sinne og kanskje vil overdrive skaden for å få mer penger. TS bør få et overslag for skadene fra noen andre enn naboen så h*n ikke blir lurt. 

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg kan jo kreve at han fikser bakgaarden min som han har odelagt naa med en eneste gang..istedet for aa gi han tid. Som han for ovrig har faatt nok av. Han er inge populaer nabo her pga ting han har gjort som har gaatt ut over andre.

Jeg har aldri sagt at jeg ikke skal erstatte. Er mer maaten han snakket til meg jeg reagerte paa.

AnonymBruker

TS har selvfølgelig tilbudt seg å betale/fikse skaden, skjønner ikke hvorfor du påpeker dette. Problemet her er at naboen reagerte unødvendig med sinne og kanskje vil overdrive skaden for å få mer penger. TS bør få et overslag for skadene fra noen andre enn naboen så h*n ikke blir lurt.

Takk!

dette jeg mener og onsker.

Stoler ikke paa han rett og slett.

AnonymBruker

Få prisoverslag fra noen andre etter at han selv har kommet med sitt prisoverslag. Da ser du også hvordan han er og om han lurer dere.

Gjør jobben selv, har man en hammer og er innom monter eller maxi, tar det ikke lange tiden. Han har garantert maling i garasjen, og en treller koster ikke all verdens. (Malte gjerde selv i forrige uke). Tar ikke mer enn 30 min-time å male det på nytt.

Om han ønsker en profesjonell til jobben, får han betale for jobben selv, men dere legger ut for nye bord (gjerdeplanker) og maling. Eventuelt kan dere legge i en pensel også ;) Men dere skal IKKE betale for en proff om dere tilbyr å gjøre det selv!!

Anonymous poster hash: ebfdd...80b

Annonse

AnonymBruker

Få prisoverslag fra noen andre etter at han selv har kommet med sitt prisoverslag. Da ser du også hvordan han er og om han lurer dere.

Gjør jobben selv, har man en hammer og er innom monter eller maxi, tar det ikke lange tiden. Han har garantert maling i garasjen, og en treller koster ikke all verdens. (Malte gjerde selv i forrige uke). Tar ikke mer enn 30 min-time å male det på nytt.

Om han ønsker en profesjonell til jobben, får han betale for jobben selv, men dere legger ut for nye bord (gjerdeplanker) og maling. Eventuelt kan dere legge i en pensel også ;) Men dere skal IKKE betale for en proff om dere tilbyr å gjøre det selv!!

Skal stå maxbo og en treliter

AnonymBruker

Takk! Skal snakke med han ikveld :)

Lykke til. :) Uhell skjer, så hans måte å reagere på var idiotisk... All ære til deg for å klare å være ydmyk og si unnskyld når du blir brølt til. Det er ikke lett ;)

Annonse
AnonymBruker

Hvor snill der har vært til han,har ikke noe med dette å gjøre.Du kan fikse gjerdet selv. Gjør det før det blir en sak av det

Anonymous poster hash: 4acb4...e17

Jo det er klart naboforhorld har litt aa si. Jeg skrek ikke til naboen naar han odela hagesaksen min! Han ville erstatte den..men den var gammel og jeg skulle likevel kjope ei ny. (Annen nabo).

det er veldig relevant. Man skriker ikke paa noen paa den maaten. Spesielt ikke for 3 planker naar jeg gang paa gang bad om unnskyldning og at vi skulle betale og ordne dette.

• Liker 1
AnonymBruker

Lykke til. :) Uhell skjer, så hans måte å reagere på var idiotisk... All ære til deg for å klare å være ydmyk og si unnskyld når du blir brølt til. Det er ikke lett ;)

Heldigvis var det lett..ble bare satt ut av kjeftingen. Det var ett uhell. Takk for stotte.

Hvor snill der har vært til han,har ikke noe med dette å gjøre.Du kan fikse gjerdet selv. Gjør det før det blir en sak av det

Anonymous poster hash: 4acb4...e17

Jo, jeg mener det er relevant at TS har vist tålmodighet og forståelse tidligere. Det er slik man bygger seg opp en sosial kapital som burde hatt verdi i denne situasjonen. TS har forresten aldri nektet å påta seg ansvaret, men h*n er redd naboen vil prøve å snoke til seg noen kroner ekstra ved å forlange for mye. Derfor kan det være lurt å ha en egen, uavhengig vurdering av kostnadene å slå i bordet med.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...