Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

blir det for dumt å spørre selger om å få betale halve summen av vesken (koster 6000) så be selger sende den i oppkrav for resterende beløp?

noen som har kjøpt noe så dyrt på finn med erfaring?

Anonymous poster hash: 00d18...74a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det verste som kan skje om du spør?

AnonymBruker
Skrevet

det værste er vell at selger tror jeg er gal og får ikke kjøpe vesken.....

har jo sett folk har betalt depositum for ting men....

AnonymBruker
Skrevet

ts over her!

Skrevet

benytt finn betalingsgaranti vel... da har begge trygghet... kjøper setter inn penger på en spesiell konto. når finn får vite at pengene er kommet så sender selger varen. når varen er mottatt så får selger pengene... ingen risikerer å bli lurt. har brukt det og det fungerer fint selv om det tar litt tid. beregn noen ekstra dager 

• Liker 4
Skrevet

og jeg var selger av noe som kostet ca 1000 kr. kjøperen var den som ønsket det. ekstra sikkerhet for begge det. 

Skrevet (endret)

Ikke overfør tusenvis av kroner til en vilt fremmed person fra Finn! Isteden kan du benytte den sikre ordningen Finn.no har som er nevnt over her, betalingsgaranti!

Jeg råder deg på det sterkeste til å benytte den muligheten, og ikke uten videre overføre tusenvis av kroner til en du ikke kjenner. Det er altfor mye svindel på Finn for tiden, og merkevarer som vesker er et yndet svindelobjekt.

PS! Jeg ville ikke kjøpt vesken på Finn heller, jeg da... hvordan vet du at det er en ekte original du kjøper, og ikke en billig piratkopi?

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet

Skal du betale i oppkrav så overfører du ingenting men får hele varen med total sum i oppkrav.....

AnonymBruker
Skrevet

ta printscreen av annonsen. bruk betalingsgarantien. 

Har hørt at designervesker skal ha en kode eller noe... inni vesken eller noe, dersom den koden ikke stemmer, og det er en FALSK designerveske, så har du bevis på at annonsen sa ingenting om falsk kopi, og du kan da velge å ikke overføre pengene og ta opp en sak mot selgeren 

Anonymous poster hash: 3591a...892
  • Liker 1
Skrevet

det værste er vell at selger tror jeg er gal og får ikke kjøpe vesken.....

har jo sett folk har betalt depositum for ting men....

Om selgeren påstår at det høres merkelig ut at du vil betale med postoppkrav (eller finngaranti), så er det ugler i mosen, og selgere skjønner at med å presse deg litt, så sender du bare flere tusen kroner uten den minste garantien....

Det er mange som har forhåndsbetalt noe og som er blitt lurt. For eks har jeg hørt om flere som hadde kjøpt mobiltllf. og som mottok en pakke full av steiner....

Ikke bare må du sikre deg på at det er det produktet du har betalt for, som leveres, men også er du ikke garantert at den ikke er en kopi.

Om jeg skulle kjøpe en designerveske uten  ha mulighet til å hente den selv, ville jeg i tillegg be selgeren om kvittering eller attest fra en butikk i Norge på at veksen er ekte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken veske er det?

Anonymous poster hash: 26639...71c

Gjest Solsmil
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke merkelig. Men jeg ville ikke gjort det, hvis jeg var deg. Ikke overfør penger til noen du ikke vet hvem er. Å kjøpe på postoppkrav er også risky, for du vet ikke hva du får. Og den betalingsgarantien som flere snakker om, synes jeg det er rart om selger godtar (og det er ikke nødvendigvis en useriøs selger om h*n ikke godtar det). Betalingsgarantien er kun garanti for kjøper, ikke for selger, og det er risikabelt når man selger dyre ting.

Personlig ville jeg heller brukt Ebay hvis jeg skulle kjøpt en brukt veske. Det er mye sikrere, og hvis du tar litt forhåndsregler så er det nok større sjanse for å få en ekte veske der enn på finn.

Endret av Solsmil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...