Gå til innhold

Jeg er lei meg og kutter ut mine foreldre nå

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei dere

Nå har jeg fått nok av muttern og fattern,alltid når vi besøkte dem kom muttern og fattern med en negativ bemerkning om mitt utseende.Jeg er ikke stygg men jeg har noen kilo for mye.De har alltid sydd puter under armene på min datter.Samme hvor mye galt hun gjorde så skylder de på at hun er ungdom og hun lærer nok.Ungdom er de til de fyller 20 men etter på er de voksne mener nå jeg.Sist jeg besøkte mine foreldre sa min far jeg gir deg max 3 uker å leve så er du død,grunnet at jeg er tykk.Nå har jeg ikke snakket med dem på 14 dager grunnet de støtter min datter i alt hun gjør ser ut for meg at de skal gjøre hva de kan for å ødelegge mitt ekteskap.Noen ganger jeg var nede på besøk tok min mor sin svigersønn til side og pratet negativt om meg i håp at an skulle gå i fra meg.Så vis jeg tar igjen med muttern og fattern sier hun at " jeg skal hedre min mor og min far slik det står i bibelen"Mine forldre har sagt til en svigerinne som spurte om hvordan vi hadde det ? Hadde de svart at de har det nok bra og det er ingen annen mann som vil ha henne så hun må nok leve med den utlendinegen sin.

Jeg lurer på hvorfor de fikk meg til denne veden når de har bare negativt å si om meg og det er 10 år mellom meg on min bror.Min bror har alltid sagt at det var ikke meningen at jeg skulle være født men at det var en arbeidulykke fra fars side og mor hørte dette og hun bare lo.

Nå kutter jeg dem ut for alltid selv om det blir hardt.

Det eneste jeg har er den jævlige utlendingen som de sier,men han er glad i meg

Hilsen en lei

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei indianlady..

jeg har snakket med deg før da jeg slet med mitt problem siden jeg var sammen en utlending selv. du støttet meg med gode råd og hjalp meg litt mer inn i saken enn mange andre kunne gjort,, siden du har opplevd noe av det samme!

men etter jeg har lest dette fikk jeg vondt langt inn, det var fælt å høre det de hadde sagt om deg og det at du er noen kilo for tykk har da ikke noe å si for å kunne stoppe en mors eller fars kjærlighet for sin datter!!!! en skalda være gla i en person uansett hva.....

jeg synes du skal sette deg ned med familien din og snakke ut omd ette si det du har skrevet her på nettet til dem, er de fortsatt like avvisende etter denne samtalen da kan du vurdere å gjøre det du har vurdert! men de fortjener å høre dine meninger. ikke sikkert de tror du tar dge så nær av det!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...dette var helt forferdelig. Jeg kan ikke forestille meg hva du går gjennom. Håper virkelig du får det bedre med tiden. Kanskje du burde ta deg en skikkelig alvorlig prat med en av foreldrene dine? Den du har hatt best kontakt med?

Lykke til, og ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Kjære Gjest og Erjanka :)

Jeg har prøvet å snakke med mine foreldre,men de bare ler av meg.Jeg blir ikke respektert av dem skal jeg si dere.

Men u krutt forgår ikke så lett og skal her etter leve på trass. :-?

Takk for støtten dere :)

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noldus

Fysj og fy!

Foreldrene dine høres ike ut til å være noe å samle på.

Dropp kontakten for en laaaang periode, og se om det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Indianlady.

Er målløs. I hvilken butikk kjøpte du foreldrene dine? Neida...frs spøk til alvor. Dersom de ikke respekterer deg, da synes jeg at de har mislykket i den største elen av å være en forelder/foresatt; Å respektere og ikke minst akseptere at det mennesket man har oppdratt har blitt et eget individ, som ikke er avhengig av foresattes meninger lenger.

Lykke, lykke, lykke til, Indianlady!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hei igjen indianlady,

jeg skrev som gjest istad, men trår til igjen.... dersom du har allerede snakket med dem og de ikke respektere deg er jo dette helt ufattelig! hva slags foreldre er det som virkelig ikke gjør det!????

men på en annen side,jeg har alle erfaringer med å gå rundt å ikke ha kontakt md foreldre,selv har jeg gjort dette med mine og det var vondt lenge! helt til det en dag knakk sammen for dem og vi endte i en stor grinemølje,men etter dette kan vi alle puste lettere ut og vi alle kan trå frem med våre meninger og synspunkter omalt og alle! dette skyldtes jo en krangel vi hadde men jeg skal love deg at etter dette er ikke denne kranglen eksisterende lenger!!

men du har jo tydeligvis prøvd å snakke med dem,tror du det vil hjelpe om du prøver engang til??? det er synd å bryte hele kontakten for foreldrene er de som står deg nærmest pg har oppdratt deg og som du egentlig skal leve med resten av livet i gode og onde dager! de er der for deg!! heter det seg ihvertfall! dette gjelder jo ikke alle,og ikke min vennine heller,snakket med henne senest i stad og hun har ikke hatt kontakt med sin mor på et år snart! og hun sier hun plages med det hver dag! så tenk deg godt om før du gjør dette!

men hadde du noen søsken du kanskje kan gå igjennom da? som kanskje kan hjelpe deg! eller din mann da.,..du snakker vel med han om hva du tenker og føler gjør du ikke? og som jeg forsto ville din mor få han fra deg??? hvorfor dette? er det det som plager din mor???? vil hun deg ikke det beste med han???

alt i alt har de noen grunn til å fryse deg ut på denne måten egentlig???

men jeg ønsker deg det beste!!!!!! og kom gjerne og fortell hvordan dette går!!!!!

tvitvi :-? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( uff, jeg får virkelig vondt i meg av å høre hvordan foreldrene dine oppfører seg mot deg. De virker svært umodene og intolerante.

Hva med å skrive et brev, hvis de ikke hører på deg. Fremhev respekt og menneskeverd i dette brevet. Hvis de er religiøse, så argumenter med argumenter som faller igjennom hos dem.

Jeg håper at du er inneforstått med at det er de som har et problem og at det ikke er du som er problemet. Fint at du kan lufte dine tanker her.

Lykke til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :(

Dette er virkelig vondt å lese Indian Lady. Det er grusomt som de behandler deg!

Det er vanskelig å si hva som er det rette å gjøre. Selv om man velger å kutte ut sine foreldre, så vil du nok sitte med en sårhet

i deg :x

Nå er mine foreldre døde, og jeg hadde mine feider og konflikter men jeg kuttet ikke kontakten. Hadde en far som ikke snakket til meg, og da jeg giftet meg så var ikke han til stede i bryllupet. Han skyldte på jobben. Det tok 10 år før han aspekterte min mann. Jeg er ikke gift med en fra et annet land. Kan si at jeg opplevde det som sårende og bittert. :cry:

I dag har jeg brutt all kontakt med min fars søsken, og jeg orket ikke mer skittsnakking, og trusler. :evil:

Likevel jeg har valgt å tilgi dem fordi jeg selv får det bedre med meg selv!

Klem til deg og lykke til!

Hilsen vennen din Maeve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vondt å lese innlegget ditt, og det var også vondt å se hva de gjør mot deg. Men å sitere bibelen og bruke den mot deg har jeg lyst til å komentere, Jeg kan også sitere bibelen.

4 Bud: Du skal hedre din mor og din far, det er jeg enig i.

Men:

8 bud: Du skal ikke vitne falskt mot din neste. Hun er ikke den riktige personen til å sitere bibelen til deg, når hun tar for seg svigersønnen og pratet negativt om deg.

2 bud: Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn: Jeg vil påstå det er misbruk når hun bruker bibelen mot deg på den måten.

6 bud: Du skal ikke bryte ekteskapet: Hvorfor snakket hun med svigersønnen sin sa du...

Be henne lese 2. MOSEBOK 20.21 før hun bruker den mot deg.

Og Husk på en ting til: Bare Gud kan dømme!.

I Johannes`andre brev står det : ( 2joh 3) Nåde, miskunn og fred fra Gud Faderen og fra jesus Kristus, Faderens Sønn skal være med oss -i sannhet og kjærlighet. (2joh5,2joh6) Vi skal elske hverandre. Og dette er kjærligheten: at vi lever etter hans bud. Dette budet har dere hørt fra begynnelsen og det skal dere følge.

Jeg håper dere kan komme til en løsning, for det hadde vel vært det beste. Men om du må ta det tunge valget så håper jeg det blir lettere for deg og bedre.

Vennlig hilsen Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt til dem akkurat hva du føler. Klarer du å tilgi dem er det sikkert godt for din egen sjelefred, men familie eller ikke, det er ikke sunt å ha mennesker rundt seg som bryter en ned. Si at du kutter kontakten for en stund, og at det er opp til dem å ta kontakt igjen, hvis de har noe positivt å komme med. Ellers kan de holde seg unna. Klem fra Jen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...