Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt å bli gravid siden januar, men grunnet uregelmessige sykluser er jeg nå i 5 pp. IKM i morgen, går sikkert over i 6. pp da. :dry: Vet at  vi egentlig ikke har forsøkt så lenge, men det begynner å bli slitsomt for psyken. Synes dagene mellom EL og IKM er fæle, og blir så skuffet når mensen kommer. Skjønner at det kan komme til å ta lang tid å bli gravid, så trenger å høre hvordan andre takler prøvetiden.  :biggrin:

Anonymous poster hash: e4a1b...638

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruker du el- tester? Vi er i pp2 og jeg har brukt el- tester denne måneden. Fikk kjempepositiv test i dag, så krysser fingrene for at det går bra denne måneden. Selvom vi ikke har prøvd lenge så synes jeg det er myye lettere å være prøvene når vi veit når jeg har eggløsning. Da slipper vi å "måtte" ha sex selvom det ikke skulle passe en dag ;) hehe. Kanskje dette er noe for deg også? :) Skuffelsen når mensen kommer er vel ikke til å komme unna enn så lenge dessverre..:/ men plutselig klaffer det!!:) kanskje denne måneden for deg? :) God klem til deg

Endret av tassepus
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt eggløsningstester i tidligere, og har heldigvis også fått utslag på disse. Veldig kjekt i forhold til timing ja, hihi ;) Temper også, slik at jeg får bekreftet at eggløsning faktisk har skjedd. Det er en lettelse.  Så moro med positiv EL-test! Håper du får en positiv graviditetstest om et par uker :) Hadde vært fantastisk om dette var måneden det klaffet, men er tvilende da jeg testet negativt med en ultrasensitiv test i morges, 12 dpo. God klem tilbake :)

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt eggløsningstester i tidligere, og har heldigvis også fått utslag på disse. Veldig kjekt i forhold til timing ja, hihi ;) Temper også, slik at jeg får bekreftet at eggløsning faktisk har skjedd. Det er en lettelse. Så moro med positiv EL-test! Håper du får en positiv graviditetstest om et par uker :) Hadde vært fantastisk om dette var måneden det klaffet, men er tvilende da jeg testet negativt med en ultrasensitiv test i morges, 12 dpo. God klem tilbake :)

Vel, noen produserer jo ikke så mye hcg, så ikke mist motet ennå :) ultrasensitiv graviditetstest? Hvilket merke er dette? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe,  hadde vært topp om det var derfor den var negativ :) Ja, det er graviditetstester som blir positive ved hcgnivå på 10 mlU i urinen. Vanlige tester viser blir positive ved hcgnivå på 25. Kjøpte de på fertil.no. 

• Liker 1
Skrevet

Takler det bra noen mnd og veldig dårlig noen mnd. Vi er på 13 pp nå. Jeg skal utredes i august. Flere rundt meg som kommer med gladmelding om graviditet om dagen og det er vanskelig å takle, selv om jeg er veldig glad på deres vegne :)

Gjest Valmuen
Skrevet

Vi har prøvd i 2 år (vært gravid 3 ganger...), og det går ganske opp og ned egentlig. Nå venter vi på utredning, så går ganske greit akkurat nå siden det straks skjer noe hvertfall. Har akkurat mistet i seinabort, så det har jo definitivt tært på, men tror håpet om at det snart skal klaffe for oss også gjør at vi klarer å gå videre. Men synes prøvetiden var verst i begynnelsen, nå har jeg liksom bare blitt vant til alle skuffelsene tror jeg. Etter en stund så valgte vi å bare være åpne om problemet til venner, og synes det har vært godt å kunne snakke om det, selv om det er et veldig privat tema.

Det jeg sliter mest med er andre som blir gravide. Føler meg skikkelig slem til tider, men klarer bare ikke å glede meg over det i det hele tatt, men må jo bare være glad på deres vegne. Men det går veldig opp og ned med åssen jeg takler det og.

AnonymBruker
Skrevet

Takler det bra noen mnd og veldig dårlig noen mnd. Vi er på 13 pp nå. Jeg skal utredes i august. Flere rundt meg som kommer med gladmelding om graviditet om dagen og det er vanskelig å takle, selv om jeg er veldig glad på deres vegne :)

Samme her :) Takler tiden mellom mens og EL ganske bra, men tiden mellom EL og IKM takler jeg ikke veldig bra :P Hvertfall ikke de siste dagne før IKM! Så synd at det ikke har klaffet for dere enda, men så bra at dere snart får hjelp. For hver syklus som mislykkes, tenker jeg at jeg hvertfall er en måned nærmere å oppfylle kriteriene for utredning og evt fertilitetsbehandling. 

Skjønner hva du mener med graviditeter rundt deg. Kjennes liksom ut som et slag i magen hver gang jeg hører om andres graviditeter. Det skammer jeg meg over. Blir jo glad på deres vegne, men blir også rett og slett misunnelig. Ekkel følelse! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i 2 år (vært gravid 3 ganger...), og det går ganske opp og ned egentlig. Nå venter vi på utredning, så går ganske greit akkurat nå siden det straks skjer noe hvertfall. Har akkurat mistet i seinabort, så det har jo definitivt tært på, men tror håpet om at det snart skal klaffe for oss også gjør at vi klarer å gå videre. Men synes prøvetiden var verst i begynnelsen, nå har jeg liksom bare blitt vant til alle skuffelsene tror jeg. Etter en stund så valgte vi å bare være åpne om problemet til venner, og synes det har vært godt å kunne snakke om det, selv om det er et veldig privat tema.

Det jeg sliter mest med er andre som blir gravide. Føler meg skikkelig slem til tider, men klarer bare ikke å glede meg over det i det hele tatt, men må jo bare være glad på deres vegne. Men det går veldig opp og ned med åssen jeg takler det og.

Huff, så trist å høre om senaborten :( Skjønner at det har tært på når dere har prøvd så lenge, og mistet tre ganger. Men så bra at dere snart får hjelp! Da er man et steg nærmere :)

Sliter også med å glede meg over andres graviditeter. Liker ikke at jeg er sånn, og sier til meg selv at jeg burde være glad på deres vegne. Håper og tror at holdningen min endrer seg når jeg forhåpentligvis blir gravid en gang. Akkurat nå er det bare så kjipt å se andre få til noe jeg så inderlig gjerne skulle ønske at jeg også fikk til :/

Skrevet

Jeg syns prøvetiden var blandet. Jeg hadde en sært uregelmessig syklus, og utallige negative EL-tester. Jeg sluttet med pillene i august 2015, og fikk min første positive EL-test i juni (ca 18.). Da ble jeg også gravid. Syns det var noen lange måneder der kroppen ikke ville "henge med".

Skrevet

Prøvetiden har blitt verre nå synes jeg. Det var en stund jeg kunne skylde på stress, men det er ikke aktuelt lenger. Våknet med mensen i dag og det var ikke gøy. Vi har prøvd siden oktober 2014, så vi er ikke kvalifisert for utredning enda. Mannen tar der bedre enn meg virker det som. under innvendig ultralyd i april sa gynekologen ordrett at jeg er en "meget fruktbar kvinne", men mannen er redd for å teste seg.. Gjør ting bare verre.. Men det er håp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...