Gå til innhold

Fenomenet Trine Grung

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bli synlig på nett er målet hennes. Det har hun oppnådd vil jeg si. Anonymous poster hash: 6f265...5dd

Sant nok, litt dumt st hun glemte at man gjerne vil være respektert også...

Anonymous poster hash: bb6e7...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ida Filippa Wulff says:

June 19, 2013 at 9:57 pm

God sommer til deg også, Trine. Men kjenner meg ikke helt igjen i å ha blitt avskjediget, da jeg sendte min oppsigelse til deg 13.02.13.

Reply

Trine Grung says:

June 20, 2013 at 10:09 am

Dere ble permitert og deretter ikke jobb hos Chills merså det stemmer nok dessverre

Reply

Ida Filippa Wulff says:

June 20, 2013 at 10:35 am

Din versjon her er en ganske annen en for oss som var dine ansatte. Vi jobbet i en måned uten å få lønn, og ba deretter om å bli permittert så de som hadde rettigheter til det kunne søke dagpenger. Det gikk 25 dager til uten at vi så noe til verken lønn eller permisjon fram til 25. november, da vi endelig ble permittert. Hvis du skal legge ut om noe så privat som våre arbeidsforhold, får du få faktaene riktig.

Seriøst er det noen igjen i dette landet som vil jobbe med denne dama?

Anonymous poster hash: 1cdc7...ef2

Kan du legge ved link til dette? :) vil gjeeerne lese hva TG har skrevet om chills, tydelig at de har skjedd mye bak kulissene der...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

overrasker meg ikke. jeg så guri solberg intervjuet trine grung i programmet "ettermiddagen" i forrige uke, og syns guri solberg virket veldig irritert på henne samtidig som hun prøvde å holde seg i skinnet som programleder

Anonymous poster hash: bcf3f...014

Haaa! Det så jeg også! Lo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny sak i VG nå, hvor hun innrømmer motivet og beklager seg. Noen andre får gå inn å linke, da jeg sitter på mobil.

Anonymous poster hash: 568b5...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, så flaut, kjøpe opp hundrevis av domener. de som evt melder seg på hennes kurs, må jo være dumme. Synes hun fremstår som helt desperat og patetisk

Anonymous poster hash: 45635...869
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nådd det punktet hvor jeg nesten synes synd på henne. Det er tydelig at mennesker kan bli avhengige av medieoppmerksomhet, og Grung faller i denne kategorien.

Hun har ingen reell kapital å bidra med, og har dermed skapt en fullstendig meningsløs nettside, et middel for å markesføre seg selv, skjult som en bedrift som hjelper andre å markesføre seg selv. Hun har ingen utdannelse, reell erfaring eller kunnskap å komme ift å takle sosiale medier eller journalistikk på en voksen måte. Jeg kan knapt forestille meg noen jeg har mindre interessert i å lære medieskikk av.

Domenenavn-saken er spikeren i kista for hennes karriere antakeligvis, hvis vi kan kalle det en "karriere".

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På studiet mitt har jeg hatt mange fag som omhandler web, sosiale medier, merkevarebygging, organisasjon og lover. Det baserer seg mye på at markedet stadig er i endring, det som funker for én bedrift fungerer ikke nødvendigvis for en annen. Med andre ord er det ikke strømlinjeformet, bare fordi det er pensum. ALT Trine driver med, skriver og jobber med viser at hun er utdatert og ofte ikke vet hva hun snakker om.

Nå skal hun endre navnet på bedriften sin fra Chills til Trine Grung AS (kilde), og det beste en bedrift som fungerer har er merkenavnet. Å endre navn "ut av det blå", eller for å realisere seg selv, er sjeldent heldig. For hennes del er det vel uheldig å linke bedriften så sterkt til sin egen person, omdømmet hennes tatt i betraktning. Det koster store penger å endre merkenavn. Nå får hun litt gratis fordi navnet hennes er kjent, men som sagt på en negativ måte.

Som regel endrer en bedrift merkenavnet ved sammenslåinger, oppkjøp og ved nye samarbeid. Dette bruker de titalls millioner på, for at folk skal få det med seg. Og det pågår over lang tid. Trine har ikke ressurser til dette, hun må mest sannsynlig bygge opp mye fra start.

Det er ikke god reklame å endre navn for en merkevarebygger.

Ikke oppdaterer hun nettsiden heller, det står at helsematen.no er en kunde av Chills..

Anonymous poster hash: 10677...76f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, som VG skrev første gang så var det innhold på sidene som viste en link til TGs nettsider, eller at de ble direkte omdirigert. Siden dette bare gjaldte noen sider så stusser jeg over at det var "en teknisk glipp" når bare noen sider ble koplet til serveren og ikke alle, da dette må gjøres fysisk. Det var nok meningen, og var det ikke meningen så tar det 2 sek å sjekke om det er gjort riktig. Da blir det for dumt å skylde på "teknisk glipp" når det er hennes uvitenhet og kvalitetssjekk det skorter på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, som VG skrev første gang så var det innhold på sidene som viste en link til TGs nettsider, eller at de ble direkte omdirigert. Siden dette bare gjaldte noen sider så stusser jeg over at det var "en teknisk glipp" når bare noen sider ble koplet til serveren og ikke alle, da dette må gjøres fysisk. Det var nok meningen, og var det ikke meningen så tar det 2 sek å sjekke om det er gjort riktig. Da blir det for dumt å skylde på "teknisk glipp" når det er hennes uvitenhet og kvalitetssjekk det skorter på.

Og blir ikke noe bedre av forvirrende forklaringer i flere kanaler. Hun hadde jo skrevet sitt på bloggen, men prøvde å fordreie sannheten i aviser og på twitter til dels. Dessverre ble det bare tull og usammenhengende alt sammen. Bra hun fortalte sannheten til slutt for har inntrykk av at nordmenn tilgir tabber når vedkommende innrømmer dem uten mer dilldallpompen. Kan ikke være gøy å være henne nå, selv om hun virker sterk og tøff.

Anonymous poster hash: 8fd67...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og blir ikke noe bedre av forvirrende forklaringer i flere kanaler. Hun hadde jo skrevet sitt på bloggen, men prøvde å fordreie sannheten i aviser og på twitter til dels. Dessverre ble det bare tull og usammenhengende alt sammen. Bra hun fortalte sannheten til slutt for har inntrykk av at nordmenn tilgir tabber når vedkommende innrømmer dem uten mer dilldallpompen. Kan ikke være gøy å være henne nå, selv om hun virker sterk og tøff.

Veldig sant! Det blir for dumt å prove å bortforklare alt og komme med alle slags grunner til hvorfor hun kjopte disse domenene og hvorfor noen av dem videresendte til hennes blogg. Man kjoper domener stort sett av to grunner: for å bruke dem selv eller for å selge dem til de som var litt sent ute med å registrere eget navn.

Jeg er bare fascinert over at det er så mange av tingene hun driver med som ender opp i ingenting eller med masse tull og kluss. Det jeg leste over her om hvordan de tre jentene hun jobbet med måtte gå/valgte å gå, er jo en ganske stygg sak, og skikkelig lite fint å skrive om det på bloggen. Så nå er det Chills, blogghuset, bloggawards og hva mer som ikke har blitt noe av? Ja, helsematen! Og hun virker så lite proff, for eksempel ser siden hennes ikke bra ut i Firefox og det er mye dårlig norsk, noe jeg irriterer meg over.

Min forklaring på hvorfor hun faktisk har kunder som betaler henne er at det er snakk om folk som ikke vet så veldig mye om hvordan man bruker internett i markedsforing, og som kanskje er 50-60 år gamle og ikke vet hvordan de skal begynne, men har en liten bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg er bare fascinert over at det er så mange av tingene hun driver med som ender opp i ingenting eller med masse tull og kluss. Det jeg leste over her om hvordan de tre jentene hun jobbet med måtte gå/valgte å gå, er jo en ganske stygg sak, og skikkelig lite fint å skrive om det på bloggen. Så nå er det Chills, blogghuset, bloggawards og hva mer som ikke har blitt noe av? Ja, helsematen! Og hun virker så lite proff, for eksempel ser siden hennes ikke bra ut i Firefox og det er mye dårlig norsk, noe jeg irriterer meg over.

Ikke glem "TV-ting" (fantastisk navn!), hehe...

Edit: Og den syklingen for en god sak (i fjor?), som det ble skrevet en del om. Og som det heller ikke ble noe av, gitt.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke glem "TV-ting" (fantastisk navn!), hehe...

Edit: Og den syklingen for en god sak (i fjor?), som det ble skrevet en del om. Og som det heller ikke ble noe av, gitt.

Ja! De hadde jeg glemt! Spesielt den med å sykle fra Lindesnes til Nordkapp, masse skriving om det og hvor viktig det var, også trakk hun seg...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! De hadde jeg glemt! Spesielt den med å sykle fra Lindesnes til Nordkapp, masse skriving om det og hvor viktig det var, også trakk hun seg...

Yeah. Var det ikke til en stor sak? Anbefalte folk til å sette inn penger på et kontonr de skulle finansiere reisen på også.

Og dette her var også noe som skulle bli kjempestort, som bare ble en flopp: http://www.trinegrung.no/2012/03/19/vi-pusser-opp-i-dagbladet/

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg regner med å bruke et år på oppussingen, og håper på at bloggen vil bli så populær at jeg kan videreutvikle konseptet. Oppussingsbloggen har allerede fått mange kommentarer, og drømmen er å ekspandere det videre.

Grung har nå lyst til å lage TV ut av oppussingskonseptet.

- Jeg ønsker jo at mine lesertall skal være med på å gjøre at jeg får gjennomslag for TV-programideen min, forteller hun.

Etter hvert ønsker programlederen å få så mange samarbeidspartnere som mulig, som også kan fungere som sponsorer for oppussingsprosjektet.

http://m.seher.no/php/art.php?id=872610

Enda en nettside/prosjekt som skulle bli sååå stort og såå bra men bare floppet. Altfor mange ideer på denne dama.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er ikke alle avbrutte prosjekter, men at hun har gått ut i media og lansert suksess på forhånd med den ene tingen etter den andre. Jeg klarer ikke å tro på henne i så stor grad lenger. Tenker hun bør holde prosjektene sine unna media inntil de er ferdig utviklet og kan vise til lønnsomhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...