Gå til innhold

Navnet "Loke". Hva synes DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Loke er ikke et pent navn synes jeg. Veldig negativt ladet

Gjest Marsvinet
Skrevet

Fengende norrønt navn. Loke var i følge norrøn mytologi intellligent, men også en manipulerende urokråke. Ikke helt de egenskapene man ønsker at barn skal ha, kanskje. Det finnes mange andre kule, norrøne navn: Balder, Egil/Ægir, Tor/Tore/Torir/Torarin, Odin, Sverre, Audun, Eirik, Harald... Kommer ikke på fler i slengen :)

Skrevet

Dere som sier at å "loke rundt" er et uttrykk, hvor blir dette uttrykket brukt? Bor selv i Trøndelag og har aldri, aldri hørt om det uttrykket før nå. Er det bare på østlandet?

Skrevet

Dere som sier at å "loke rundt" er et uttrykk, hvor blir dette uttrykket brukt? Bor selv i Trøndelag og har aldri, aldri hørt om det uttrykket før nå. Er det bare på østlandet?

Bor på østlandet og her blir/ble det brukt blant ungdom i hvert fall :)

• Liker 1
Skrevet

Flere meninger? :)

Skrevet (endret)

Jeg er også en av dem som tenker på han slemme i Hotel Cæsar når jeg hører Loke. Det er et såpass uvanlig navn at jeg ikke har hørt noen som heter det siden, og har dermed ikke fått noe bedre assosiasjoner til navnet. Det er ganske få tv-karakterer som jeg virkelig har vært livredd for i oppveksten (var vel i 8-9 års alderen når han var på tv) og Loke er en av dem, sammen med Bjarte fra De Syv Søstre, han satt også et støkk i meg. Hehe  :fnise:

Jeg syns derimot Luke (uttales som på engelsk) og Lukas er veldig fine navn. :)

Endret av Faith-
Skrevet (endret)

Jeg liker selvfølgelig navnet til Lokegutten min <3 Men, jeg må si, at jeg var skeptisk i begynnelsen.. Jeg og pappaen hadde en deal om at hvis det ble gutt, skulle han bestemme navnet, og hvis det ble jente, skulle jeg få bestemme. Han valgte Loke, og først synes jeg liksom ikke det passet og var litt redd for at vi skulle få kommentarer. Jeg kunne ikke trekke meg, så jeg lurte på Alexander til slutt, slik at han ble kalt Loke Alexander <3

Men etter en ukes tid følte jeg at det var helt naturlig, og at vi ikke kunne valgt et bedre navn. Og nå lyder navnet fint i ørene mine, nesten som musikk <3

EDIT.

Her på vestlandet blir forresten ikke uttrykket å ''loke rundt'' brukt, så det har jeg ikke tenkt på engang  :fnise:

Har alltid syntes det har vært et fint navn, men etter historien om lille Loke som TS sikter til i HI, synest jeg det er et aldeles nydelig navn
Lille Loke var en nydelig gutt, nå er han en nydelig liten engel som passer på mamma, pappa og storesøster

Anonymous poster hash: f6699...ebc

Jeg leser stort sett alltid den bloggen når jeg er alene. Tårene triller alltid etter jeg har lest den
Forferdelig trist historie, og hun er så flink å skrive

Forferdelig trist, ja... Har måtte stoppe opp flere ganger bare for å kose litt ekstra med datteren min. Følelsene kommer virkelig frem

Tusen takk, dere <3 <3 Så det var flere som kommenterte, men fant ikke ut hvordan jeg siterte fra flere sider... Men jeg har lest alt her, og jeg setter pris på alle som føler bloggen min <3

Endret av solitary shell
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...