Bristro Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Hei! Noen her som kjenner til om man kan få innvilget lån når man mottar dagpenger? Jeg går for tiden arbeidsledig. Det er aldri beleilig å gå arbeidsledig, men i mitt tilfelle er det ekstremt ubeleilig i og med at jeg skal selge en leilighet. Før jeg kan selge leiligheten må jeg pusse opp badet. Men, jeg mangler kapital. Har totalt 380 000,- i gjeld (boliglån og kortgjeld). Eier en leilighet med markedsverdi på ca 3 000 000,-. Noen som kjenner til hvordan mulighetene er for å fa innvilget forbrukslån?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Om jeg var deg så ville jeg hørt med takstmann hvor mye taksten eventuelt endrer seg ved oppusing av badet. Hva er årsaken til at du vil pusse opp badet nå ? Er det skader som er årsaken, eller er det et håp om å få inn høyere bud ? Forburkslån er dyre, og en standard oppussing av et bad pleier ligge på rundt 100 tusen et sted (avhengig av standard og materiell). En prat med banken kan være lurt, uansett. Anonymous poster hash: ecf83...a4a 3
Gjest SykkelJenny Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Hei! Noen her som kjenner til om man kan få innvilget lån når man mottar dagpenger? Jeg går for tiden arbeidsledig. Det er aldri beleilig å gå arbeidsledig, men i mitt tilfelle er det ekstremt ubeleilig i og med at jeg skal selge en leilighet. Før jeg kan selge leiligheten må jeg pusse opp badet. Men, jeg mangler kapital. Har totalt 380 000,- i gjeld (boliglån og kortgjeld). Eier en leilighet med markedsverdi på ca 3 000 000,-. Noen som kjenner til hvordan mulighetene er for å fa innvilget forbrukslån? Snakk med en takstmann og hør om det lønner seg å pusse opp badet før salg. Dersom vedkommende mener at det er nødvendig så søker du banken om å øke huslånet heller. Du vet jo ikke hvor raskt huset blir solgt - idag er markedet tregt enkelte plasser så du kan kanskje risikere at det tar litt tid å få solgt.
Gjest Skrevet 22. juli 2015 #4 Skrevet 22. juli 2015 Generelt så anbefales det ikke å pusse opp bad og kjøkken før salg. Skal mye til for at du tjener det inn. Husk at kjøper kanskje har spesifikke ønsker for badet. Kan være et pluss om man kan pusse det opp med god samvittighet, uten å røske ned splitter nye installasjoner. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå