Gå til innhold

Hva skal til for at du drar fra ditt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med inspirasjon fra en annen tråd. Barn er knyttet til mor,og bør være til mor.

Du er gift. Du har to små barn. Eneste valget du har er å reise til utlandet å jobbe.

Du må overlate barna til far.

Du får besøke de en gang pr.år.

Du blir borte to år.

Anonymous poster hash: 4d9f2...a06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drar ikke fra barnet mitt, og overlater det i vert fall ikke til far. Men usikker på om jeg skjønte helt...du har jo skrevet et bestemt scenario med bare et alternativ.

Anonymous poster hash: d8c6e...3a9

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri dratt fra sønnen min. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om jeg måtte til utlandet for å jobbe, for det var eneste jobben jeg kunne få, så hadde jeg holdt ut i 2 år, ja.

Jeg ville gjort alt for barna mine, så lenge det ga de tak over hodet og mat på bordet og at de var trygge omgivelser med far.

Den tapte tiden ville være borte for alltid, men så lenge vi ville få det bra igjen økonomisk etter disse 2 årene, så er det verdt det!

PS: Jeg har ikke barn.

Endret av Bølle
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dratt. Mannen min er en god omsorgsperson.

Anonymous poster hash: 96f1c...859
  • Liker 6
Skrevet

Har ikke barn, men tror ikke jeg kunne dratt fra dem så lenge mens de er små.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Og det håper jeg ikke faren deres ville gjort heller. Helle rto år i fattigdom enn to år uten familien samlet.

Anonymous poster hash: 7531b...4ca
Skrevet

fullstendig uaktuelt. 

Skrevet

Aldri. Og det håper jeg ikke faren deres ville gjort heller. Helle rto år i fattigdom enn to år uten familien samlet.

Anonymous poster hash: 7531b...4ca

Det blir vel vanskelig om man ikke har penger overhodet ... det er mange som tvinges til å dra fra barna sine for å tjene penger andre steder i verden.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jo dratt om alternativet var at barnet sultet ihjel. Ville gjort alt for at barnet skulle få en god oppvekst.

Anonymous poster hash: a9d12...70a
  • Liker 2
Gjest pelikanen
Skrevet

Jeg tippet at de fleste norske mødre ville si nei til det.

Hva om du ikke har far til barna? Kan tanter,onkler eller besteforeldre passe de. Det er det valget du har.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er alternativet? Hva skjer om man IKKE drar til utlandet for å jobbe?

• Liker 5
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Det hadde aldri skjedd. I min jobb tar man familiene med når man blir utstasjonert. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kun tatt med barna om far også ble med. Nå skal det sies at Norge er et av de tryggeste stedene for barn, og jeg hadde hvertfall aldri dratt barna med meg til et mer utrygt land slik at de mistet kontaktnett med venner og familie.

Anonymous poster hash: 84af1...d50
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alternativet? Hva skjer om man IKKE drar til utlandet for å jobbe?

Du kan leve på minimalt med penger. Evt prostitusjon. Du får heller ikke reise hjem om barnet ditt gråter i tlf og vil ha deg hjem. Heller ikke om barnet er litt syk og vil ha deg hjem. Ikke julefeiring eller burger, skolestart

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde aldri skjedd. I min jobb tar man familiene med når man blir utstasjonert.

Ikke mulighet

AnonymBruker
Skrevet

Definer "minimalt med penger"

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Ikke mulighet

Jeg skulle alltid funnet en annen mulighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Svarene i denne tråden viser bare hvor rike vi er, det er i nøden en kvinne lærer å spinne heter det.

Ti-tusenvis av au-pair reiser fra sine små hvert år. En kollega av meg har hatt flere au-pair gjennom årene, alle fra Filippinene, og den siste hadde ikke sett sin datter på 4 år. Hennes mann hjemme på Filippinene tok  vare på barnet. De fleste er sykepleiere som tjener mer på å reise ut som au-pair enn å jobbe som sykepleier hjemme.

Anonymous poster hash: 57a2f...6a7
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var pga aupair tråden på kg jeg laget denne tråden.

Vi selv tar ikke et sånt valg,men syns det er veldig greit for at andre gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...