AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Skal holde tale i bryllup og trenger hjelp til hvordan jeg skal vinkle det. Tilhører brudgommens nærmeste familie (søster). Retter jeg det rett mot brudgommen og forteller om han? Retter jeg det litt mot begge? Kun lykkeønskninger for fremtiden for dem begge? Mest om brudgommen hans barndom og person, litt om hvordan vårt møte med bruden var og litt om henne og så lykkeønskininger? Andre måter? Skal være kort da. Og, om noen har et kort dikt som passer til "fra svigerbror til svigerbror" hadde det vært fint. Dikt eller tekst eller historie. (Prøver å hjelpe flere med litt innslag her)Anonymous poster hash: 8ef1a...538
Poserose Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Jeg ville vinklet det mot dem begge, det er koseligst og mest interessant syns jeg. Fortell hvor glad du er for å ha fått bruden inn i familien og dra et par søte historier med de to så slår det nok an.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #3 Skrevet 21. juli 2015 Hvis du er typen som kan få det til med humor kan du snakke om hvor håpløs han er og hvor utrolig det er at hun holder ut med han Eller Første gang jeg møtte bruden blablabla Første gang jeg hørte om bruden blablabla Hvorfor de passer sammen Profeten Kahlil Gibran Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til en lenke: La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster. Fyll hverandres beger, men drikk ikke av bare ett beger. Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av samme bit. Syng og dans sammen og vær glade, men la den andre få være alene, Slik strengene på en lutt er alene, men skjelver av samme musikk. Gi deres hjerter, men ikke i den andres eie. For bare Livets hånd kan romme deres hjerter. Og stå sammen, men ikke for nær hverandre: For templets søyler står adskilt, Og eiketreet og sypressen vokser ikke i skyggen av den andre. Anonymous poster hash: 6b3c6...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå