AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #41 Skrevet 21. juli 2015 Det er andre forsikringer som også er lurt å ha. F.eks uføre-forsikring. Angrer på at jeg ikke kjøpte det før jeg ble langvarig syk. Hvem tror de skal bli ufør liksom... Da hun i banken spurte om jeg ville ha uføre-forsikring svarte jeg så smart: "Jeg skal aldri bli ufør" Men jaggu kan det skje hvem som helst. Akkurat som hun påpekte. Flere og flere blir jo syke her i landet. Og da er de pengene gode å ha. Har både ulykkesforsikring, reise og innbo. Men ikke den jeg virkelig trengte. Anonymous poster hash: 4c062...b9c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #42 Skrevet 21. juli 2015 Jeg blir like sint hver gang. Der står fam foran et nedbrent hus. Mistet alt.Så kommer det...vi hadde ikke forsikring. Det har vært en del sånne saker. I et tilfelle valgte forsikringsselskapet å hjelpe en familie alikavel. De hadde et fond. ...innbetalte penger av oss andre som sørger for at alt er i orden. Har du så dårlig råd at du ikke har penger til husforsikring, da er du nødt til å søke hjelp. Så et bilde der begge huseiere står med en røyk i hånden. F...det de bruker i røyk kunne dekt husforsikring. Heldigvis berget de bilen...uttalte den ene. Du som ikke har innboforsikring, du som ikke har husforsikring, du som ikke har noe forsikring på bilen....hvordan sover du godt om natten? I følge selskaper så er det 100.000 bare i bilforsikring som ikke har. Og like mange uten andre forsikringer.Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: b24b3bfe3309c62020ce91d70269dba2"] b24b3...ba2 [/ i] 1. Jeg savner link til sakene du referer til. 2. I noen tilfeller mister folk og alt, har forsikringene sine i orden og alt på stell men 3. persons handlinger gjør at forsikring(er) ikke dekker. Så ikke skjær alle over en kam. Anonymous poster hash: 10f1f...33e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #43 Skrevet 21. juli 2015 Hva er forskjllen på innbo og husforsikring? bor i lelighet alene og er bare 18 år. har selvfølgelig innbo. men hva er husforsikring? vil bare nevne at jeg leier Innbo er alle løse ting du tar med deg når du flytter inn eller ut av boligen. Husforsikringen går på alt som står igjen når du og innboet har flyttet ut. Enkelt sagt.Anonymous poster hash: 10f1f...33e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #44 Skrevet 21. juli 2015 Når vi gjennomgikk verdi av innbo med selskap så ble jeg sjokkert. Vi er forsikret for 1.5 mill i innbo. Folk aner ikke hva de har.Anonymous poster hash: b24b3...ba2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #45 Skrevet 21. juli 2015 Det skjedde meg. Ikke brann, riktignok, og forsikring ville ikke ha hjulpet, men for to år siden mistet jeg alt, hadde kun lommeboka og det jeg gikk og sto i. Nye klær, full utrustning av ny leilighet, verktøy, bøker osv. osv. Det kom ikke på så mye, faktisk, bare noen titusen, såpass som en gjerne har som buffer for påkommende tilfeller. Så økonomisk gikk det greit, men masse flying i butikker etter ting som var glemt, naturlig nok. På mange måter er jeg glad til - ble tvunget til å si farvel til masse gammelt skrammel som hadde hopet seg opp. Da lever du ikke som vanlige folk om du kom unna med noen titusener. En salong til 35.000 Dress til mannen 5000 Spisestuen med skaper 23000 Sølvtøy ca 30.000 Smykker gjennom langt liv.taksert til 120.000 Så har du alt annet du hr i et hjem.Anonymous poster hash: d1b0d...88e Anonymous poster hash: b24b3...ba2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #46 Skrevet 21. juli 2015 Det skjedde meg. Ikke brann, riktignok, og forsikring ville ikke ha hjulpet, men for to år siden mistet jeg alt, hadde kun lommeboka og det jeg gikk og sto i. Nye klær, full utrustning av ny leilighet, verktøy, bøker osv. osv. Det kom ikke på så mye, faktisk, bare noen titusen, såpass som en gjerne har som buffer for påkommende tilfeller. Så økonomisk gikk det greit, men masse flying i butikker etter ting som var glemt, naturlig nok. På mange måter er jeg glad til - ble tvunget til å si farvel til masse gammelt skrammel som hadde hopet seg opp. Du er jo så imot forsikringer,så da ser du vel ikke nytten med reiseforsikring heller?Anonymous poster hash: d1b0d...88e Anonymous poster hash: b24b3...ba2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #47 Skrevet 21. juli 2015 Du er jo så imot forsikringer,så da ser du vel ikke nytten med reiseforsikring heller? Reiseforsikring er nyttig om en havner på sykehus o.l. og pådrar seg regninger på millionen eller mer. At en koffert med noen skitne klær kommer bort, står en greit over. Jeg trenger heller ingen forsikring for hendelser på "reisen" til butikken. Slik "god" dekning er faktisk ikke gratis, nemlig. Det en trenger er en billig forsikring med dårlig dekning på dilldall, men som hjelper når du virkelig trenger det. Anonymous poster hash: d1b0d...88e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #48 Skrevet 21. juli 2015 Da lever du ikke som vanlige folk om du kom unna med noen titusener. En salong til 35.000 Dress til mannen 5000 Spisestuen med skaper 23000 Sølvtøy ca 30.000 Smykker gjennom langt liv.taksert til 120.000 Så har du alt annet du hr i et hjem. Selvfølgelig gikk mye tapt som ikke ble erstattet eller ikke kan erstattes: 100 m bøker, bare for å ta én ting. Men det viser seg at et menneske trenger ikke så mange og dyre ting rundt seg for å være fornøyd. Sofa, bord og to stoler fikk jeg på IKEA for under 3000. Less is more? Anonymous poster hash: d1b0d...88e 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #49 Skrevet 21. juli 2015 Reiseforsikring er nyttig om en havner på sykehus o.l. og pådrar seg regninger på millionen eller mer. At en koffert med noen skitne klær kommer bort, står en greit over. Jeg trenger heller ingen forsikring for hendelser på "reisen" til butikken. Slik "god" dekning er faktisk ikke gratis, nemlig. Det en trenger er en billig forsikring med dårlig dekning på dilldall, men som hjelper når du virkelig trenger det.Anonymous poster hash: d1b0d...88e Du representerer ikke den vanlige mann i gaten. Om du skulle havne på sykehus...det vet du jo ikke noe om vil ramme deg.Anonymous poster hash: b24b3...ba2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #50 Skrevet 21. juli 2015 Om du skulle havne på sykehus...det vet du jo ikke noe om vil ramme deg. Riktig, det vet jeg ikke. Men det har jeg ikke råd til å risikere, derfor har jeg reiseforsikring. Anonymous poster hash: d1b0d...88e
dillyduzit Skrevet 21. juli 2015 #51 Skrevet 21. juli 2015 Jeg er enig med både TS og disse som mener at de der, har dritet seg på leggen. Jeg er tidlig i 20årene, det eneste jeg ikke har, er forsikring på telefonen. Om ikke den også gikk under innbo.. skal sjekkes opp. Husforsikring tør jeg ikke å leve uten, innbo er noe av det smarteste jeg har og reiseforsikringen er jeg så latterlig glad jeg har. Og bare sånn for å påpeke det, jeg er ikke spesielt rik, folk på AAP "får" mer enn meg utbetalt i "lønn". (Søker nye jobber nå, fyi)
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #52 Skrevet 21. juli 2015 Reiseforsikring er nyttig om en havner på sykehus o.l. og pådrar seg regninger på millionen eller mer. At en koffert med noen skitne klær kommer bort, står en greit over. Jeg trenger heller ingen forsikring for hendelser på "reisen" til butikken. Slik "god" dekning er faktisk ikke gratis, nemlig. Det en trenger er en billig forsikring med dårlig dekning på dilldall, men som hjelper når du virkelig trenger det. Anonymous poster hash: d1b0d...88e Du vet at hvis du havner i noen form for ulykke på den lille reisen din til butikken så kan reiseforsikringen hjelpe deg med de 15.000 du plutselig må betale i tannlegeregning? At dersom flyselskapet roter bort kofferten din på vei til reisemålet ditt, så har du etter 4 timer inntill 4000 tusen å handle nødvendige klær og toalettsaker for? At dersom du blir frastjålet vesken din med 6000 i kontanter, så dekker de det. Avbestilling. Sykdom på reisen. Forsinkelser. Det er mye som dekkes av de gode reiseforsikringene som kanskje ikke er så dumt å ha allikevel. Hvor mye sparer man egentlig på den lille differansen mellom en god og en halvdårlig forsikring. Anonymous poster hash: db9f1...f9b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #53 Skrevet 21. juli 2015 Ja, det er nok av eksempler i media hvor de viser folk på sykehus. ..Uten forsikring. Det er både yngre og eldre. Det verste er at de setter fam hjemme i en vanskelig situasjon.Gi blaffen i en billig reiseforsikring,men at fam skal presses til å ta opp lån for å få deg hjem? Egoistisk. To ganger har vi hatt bruk for reiseforsikringen. Det ble flere legebesøk hele ferien. Det var omtrent annenhverdag. Det er dyrt i utlandet uten forsikringAnonymous poster hash: b24b3...ba2
kgus Skrevet 22. juli 2015 #54 Skrevet 22. juli 2015 Du vet at hvis du havner i noen form for ulykke på den lille reisen din til butikken så kan reiseforsikringen hjelpe deg med de 15.000 du plutselig må betale i tannlegeregning? At dersom flyselskapet roter bort kofferten din på vei til reisemålet ditt, så har du etter 4 timer inntill 4000 tusen å handle nødvendige klær og toalettsaker for? At dersom du blir frastjålet vesken din med 6000 i kontanter, så dekker de det. Avbestilling. Sykdom på reisen. Forsinkelser. Det er mye som dekkes av de gode reiseforsikringene som kanskje ikke er så dumt å ha allikevel. Hvor mye sparer man egentlig på den lille differansen mellom en god og en halvdårlig forsikring. Anonymous poster hash: db9f1...f9b Alle disse tingene er det på generelt grunnlagt lite smart å ha forsikring for med mindre du har grunn til å tro at du er mer utsatt for disse hendelsene enn den gjennomsnittlige forsikringskjøperen. Men mindre forsikringsselskapet er inkompetent (lite sannsynlig da det innebærer kjapp konkurs) så er svaret på spørsmålet: "Hvor mye sparer man egentlig på den lille differansen mellom en god og en halvdårlig forsikring." At man sparer litt mer enn man har betalt i ekstra forsikringspremie gjennom livet. All forsikring for småbeløp opp til noen titalls/hundre tusen er generelt lite smart. Man sparer penger i lengden på å heller dekke det selv enn å betale et forsikringsselskap for det. Med mindre man altså har grunn til å tro at man er mer utsatt for disse hendelsene enn forsikringsselskapet tror. Nå er stort sett reiseforsikring ganske billig, og jeg har ikke sett muligheten for å fjerne disse tulledekningene samtidig som man har de viktige inntakt (f.eks. medisinsk behandling, hjemreise, ansvar). 1
Vox_populi Skrevet 22. juli 2015 #55 Skrevet 22. juli 2015 Alle disse tingene er det på generelt grunnlagt lite smart å ha forsikring for med mindre du har grunn til å tro at du er mer utsatt for disse hendelsene enn den gjennomsnittlige forsikringskjøperen. Nå er stort sett reiseforsikring ganske billig, og jeg har ikke sett muligheten for å fjerne disse tulledekningene samtidig som man har de viktige inntakt (f.eks. medisinsk behandling, hjemreise, ansvar). Godt samanfatta! Folk med normal eller god økonomi og normal eller liten risikoåtferd treng ikkje forsikringar som dekkjer småbeløp. Slike forsikringar er i tillegg utsett for mykje svindel. Det er merkjeleg at ikke eit selskap ser seg tent med å lansere ei reiseforsikring som den store gruppa nemnt over verkeleg treng? Ei slik forsikring blir også billig å administrere, i og med at skadetalet er anslagsvis 90% lågare (få, men store skadar).
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #56 Skrevet 22. juli 2015 Mange som har kuttet innbo,hus og reiseforsikring har trodd de har spart mye penger. Det ser de at de ikke har den dagen det skjer noeAnonymous poster hash: b24b3...ba2 1
Mis(s)Understood Skrevet 22. juli 2015 #57 Skrevet 22. juli 2015 Mange som har kuttet innbo,hus og reiseforsikring har trodd de har spart mye penger. Det ser de at de ikke har den dagen det skjer noeAnonymous poster hash: b24b3...ba2 Korrekt. Det er først den dagen du får bruk for det at du ser hva det er verd, og vi gjør vel alle alt vi kan for aldri å få bruk for noen av forsikringene våre? Alikevel gir de en trygghet dersom det alikevel skulle skje. Jeg ville aldri vært uten de forsikringer jeg har fordi jeg en gang i livet har opplevd hvilken verdi det har å være fullforsikret.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #58 Skrevet 22. juli 2015 Mange som har kuttet innbo,hus og reiseforsikring har trodd de har spart mye penger. Det ser de at de ikke har den dagen det skjer noeAnonymous poster hash: b24b3...ba2 Ved manglende forsikring av reisegods, så kan du ikke tape mer enn reisegodsdekningen på å ikke ha slik dekning, typisk 30-50 000kr for en enkeltperson(litt mer for en familie). Hvis et slik tap overhode ikke velter økonomien din, så er det da ikke noe problem å ikke ha dekning av reisegods på reiseforsikringen. Om jeg kunne velge, så hadde jeg garantert valgt høyere egenandel på reiseforsikringen, så jeg hadde sluppet å betale for folk som ikke klarer å ta vare på veska si!Anonymous poster hash: 87a29...47b
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. juli 2015 #59 Skrevet 22. juli 2015 Altså, for de fleste HÅPER man jo at forsikringen blir et tapsprosjekt. Man kan jo ikke gå rundt og føle seg bitter fordi huset ikke har brent ned, eller at man ikke har blitt rundstjålet på ferie slik at man får "valuta for pengene". Det er ikke meningen at forsikring skal være "lønnsomt" for folk flest. Poenget er bare at folk skal slippe å havne i fullstendig økonomisk uføre om man er så uheldig at uhellet er ute! Om man har råd til å erstatte alt uten forsikring hvis uhellet er ute er det jo bare å kjøre på. For de fleste er det mest lønnsomt å droppe forsikring. Men det betyr jo ikke at det er det som er lurest for de fleste. Jeg håper hvertfall at jeg aldri skal få bruk for mine forsikringer, og at de dermed ikke skal lønne seg i rene kroner og øre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #60 Skrevet 22. juli 2015 Noen mener de har råd til å tape det de har . Tror det er folk som sier dette, er de som ikke har forsikring.Rike folk har forsikring,selv om de kan bade i pengerAnonymous poster hash: b24b3...ba2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå