AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Jeg blir like sint hver gang. Der står fam foran et nedbrent hus. Mistet alt.Så kommer det...vi hadde ikke forsikring. Det har vært en del sånne saker. I et tilfelle valgte forsikringsselskapet å hjelpe en familie alikavel. De hadde et fond. ...innbetalte penger av oss andre som sørger for at alt er i orden. Har du så dårlig råd at du ikke har penger til husforsikring, da er du nødt til å søke hjelp. Så et bilde der begge huseiere står med en røyk i hånden. F...det de bruker i røyk kunne dekt husforsikring. Heldigvis berget de bilen...uttalte den ene. Du som ikke har innboforsikring, du som ikke har husforsikring, du som ikke har noe forsikring på bilen....hvordan sover du godt om natten? I følge selskaper så er det 100.000 bare i bilforsikring som ikke har. Og like mange uten andre forsikringer.Anonymous poster hash: b24b3...ba2 19
Gjest gundagrynte Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Jeg blir like sint hver gang. Der står fam foran et nedbrent hus. Mistet alt.Så kommer det...vi hadde ikke forsikring. Det har vært en del sånne saker. I et tilfelle valgte forsikringsselskapet å hjelpe en familie alikavel. De hadde et fond. ...innbetalte penger av oss andre som sørger for at alt er i orden. Har du så dårlig råd at du ikke har penger til husforsikring, da er du nødt til å søke hjelp. Så et bilde der begge huseiere står med en røyk i hånden. F...det de bruker i røyk kunne dekt husforsikring. Heldigvis berget de bilen...uttalte den ene. Du som ikke har innboforsikring, du som ikke har husforsikring, du som ikke har noe forsikring på bilen....hvordan sover du godt om natten? I følge selskaper så er det 100.000 bare i bilforsikring som ikke har. Og like mange uten andre forsikringer.Anonymous poster hash: b24b3...ba2 Der sier du det mange tenker...meg inkludert!
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har observert at mange med dårlig råd kutter ut forsikringene.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har observert at mange med dårlig råd kutter ut forsikringene. Det er ikke husforsikring du kutter ut da.Det er da du virkelig får dårlig råd,om noe skjer.Anonymous poster hash: b24b3...ba2 2
Gjest Angry Man Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Hvis du virkelig har så dårlig råd at du ikke kan betale husforsikring så er det synd på deg, men det er vel heller slik at det ofte er snakk om feil prioriteringer. Husforsikring eller røyk foreks som TS nevnte. Hvis du velger å ikke ha husforsikring fordi du må ha røyk kan du seriøst gå og hoppe i havet.
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Det er ikke husforsikring du kutter ut da.Det er da du virkelig får dårlig råd,om noe skjer.Anonymous poster hash: b24b3...ba2 Det får du si til de som kutter ut husforsikringen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Desverre forsent når huset er borte.Anonymous poster hash: b24b3...ba2
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har observert at mange med dårlig råd kutter ut forsikringene. Idiotisk Forsikringer er det siste man burde kutte i. Det koster så utrolig lite å ha såpass innboforsikring at man i det minste får penger til litt klær og det viktigste. Om de ikke har forsikring så syns jeg de kan takke seg selv og droppe å vise underleppa til lokalavisa 6
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Idiotisk Forsikringer er det siste man burde kutte i. Det koster så utrolig lite å ha såpass innboforsikring at man i det minste får penger til litt klær og det viktigste. Om de ikke har forsikring så syns jeg de kan takke seg selv og droppe å vise underleppa til lokalavisa Det er jeg enig med deg i.
Poserose Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har mange venner uten forsikring, selv var det vel et år hvor jeg manglet det. Det ene året tenkte jeg faktisk ganske mye over hvor stor idiot jeg faktisk var. Den dagen en blokk full av studentkollektiv brant kjøpte jeg meg endelig forsikring. Om studenter leser dette: Meld dere inn i fellesforbundet eller LO. Da er innboforsikring inkludert i de 250 (!) kronene i året du betaler for studentmedlemskap. Evt meld dere inn i NITO, Tekna, Econa eller lignende fagforbund. Alle vet hvor mye man kan miste uten husforsikring, så om de ikke har det har de nesten fortjent ulykka de havnet i om det skjer noe. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har ikke hatt hus- eller innboforsikring på mange, mange år. Det har vist seg å være lurt, jeg har spart masse på det. Ansvarsforsikring på bilen er en pålagt å ha, men kasko er bare for dem som absolutt ikke har råd til å tape litt. Anonymous poster hash: d1b0d...88e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har ikke hatt hus- eller innboforsikring på mange, mange år. Det har vist seg å være lurt, jeg har spart masse på det. Ansvarsforsikring på bilen er en pålagt å ha, men kasko er bare for dem som absolutt ikke har råd til å tape litt. Anonymous poster hash: d1b0d...88e Og de pengene du har spart de har du selvfølgelig satt i banken og der har du selvfølgelig nok til å dekke alt om huset brenner ned tilmgrunnen? Idioti å gamble på at ingenting skjer.Anonymous poster hash: f909e...8d2 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Jeg hadde ikke forsikring da jeg var student, rett og slett fordi eiendelene mine var så billige at det ikke ville lønne seg å forsikre dem. Har aldri vært opptatt av å ha det nyeste, dyreste og flotteste av noe som helst. Nå når jeg eier min egen bolig er den selvsagt forsikret. Å ikke forsikre boligen er idioti. Anonymous poster hash: fa03b...4a9 3
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Jeg hadde ikke forsikring da jeg var student, rett og slett fordi eiendelene mine var så billige at det ikke ville lønne seg å forsikre dem. Har aldri vært opptatt av å ha det nyeste, dyreste og flotteste av noe som helst. Nå når jeg eier min egen bolig er den selvsagt forsikret. Å ikke forsikre boligen er idioti.Anonymous poster hash: fa03b...4a9 Så du eide ingenting som kostet mer enn 250 kr pr år? Ingen klær, møbler, bøker, musikk, pc, tv, seng, sengeklær, håndklær, sko, kjøkkenutstyr....alt som kostet like mye som 250kr pr år? wow 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Så du eide ingenting som kostet mer enn 250 kr pr år? Ingen klær, møbler, bøker, musikk, pc, tv, seng, sengeklær, håndklær, sko, kjøkkenutstyr....alt som kostet like mye som 250kr pr år? wow Hvor betaler du 250 kroner per år? Jeg betaler mye mer enn det per år og har en ganske vanlig lønn. Anonymous poster hash: 2e669...d17 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Hvor betaler du 250 kroner per år? Jeg betaler mye mer enn det per år og har en ganske vanlig lønn.Anonymous poster hash: 2e669...d17 Studenter betaler ofte så lite for forsikring i sine forbun Anonymous poster hash: e75fe...ac1 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Studenter betaler ofte så lite for forsikring i sine forbunAnonymous poster hash: e75fe...ac1 Jeg betalte 250 kroner i forbundet mitt når jeg var student, men det var heller ikke det jeg spurte om. Studenttilværelsen slutter en gang.... Det er alle klar over...Anonymous poster hash: 2e669...d17
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Så du eide ingenting som kostet mer enn 250 kr pr år? Ingen klær, møbler, bøker, musikk, pc, tv, seng, sengeklær, håndklær, sko, kjøkkenutstyr....alt som kostet like mye som 250kr pr år? wow Verdien på rælet mitt var lavere enn egenandelen, så det ville ikke lønt seg Leide møblert, så om møblene brant opp var det ikke mitt tap. Musikk hørte jeg på på youtube. Ett sengesett, som ble vasket og tromlet så det var klart til kvelden. Noen eksempler på mine eiendeler og prisnivå: Tv hadde jeg ikke, og hadde jeg villet hatt det kunne jeg fått gratis på finn. Kjøkkenutstyr? Steikepanne på ikea, kr 25. Tallerkner, glass,, bestikk fra loppemarked, enten gratis eller 5 kr pr stk. Jeg er ikke kresen. Du kan si det høres kjipt ut, men jeg jeg klarte meg fint. Er artig å se hvor mye man kan strekke krona. Anonymous poster hash: fa03b...4a9
enirt Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Hva er forskjllen på innbo og husforsikring? bor i lelighet alene og er bare 18 år. har selvfølgelig innbo. men hva er husforsikring? vil bare nevne at jeg leier
enirt Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 og foresten dere som sier studenter betaler 250 per år? jeg betaler 300 i måneden og jeg er student på vgs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå