AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Har farget håret for første gang. (Balyage lyst), og håret er nå ganske tørt. Ble anbefalt å bruke Shampo for blondt hår..så nå surrer jeg. Ble jo anbefalt å kure det skikkelig og, men vil ikke alle produktene slite mer på fargen?vil at fargen skal holde seg kald. Har disse produktene: redken Extreme protein kur, Loreal prof lipidium mask(fukt), all soft Shampo og balmsam, exteme Shampo og balsam, John frieda Shampo for blondt hår, og så en renseshampo fra redken. Tidligere har det funket ved at jeg har brukt Shampo- (evt renseshampo før kur)-proteinkur-fuktighetskur-balsam. (proteinkuren svært sjeldent-etter behov). Men nå er jeg usikker. Hva gjør dere med farget hår? Har langt hår.. Anonymous poster hash: d8f96...623
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Sjampo - kur - balsam Anonymous poster hash: 17d8a...fcb
peppermyntete Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes spesielle sjampoer for farget hår, men hvis ditt er lysnet er det vel bleket?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Det finnes spesielle sjampoer for farget hår, men hvis ditt er lysnet er det vel bleket? Stemmer, det er bleket og farget. Det jeg lurer på om jeg skal bestille en egen shamposerie for bleket hår(har bare den fra John frieda..) og bruke den fremfor all soft osv.. og om ikke kur /renseshampo vil ta på fargen på håret. Anonymous poster hash: d8f96...623
peppermyntete Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Stemmer, det er bleket og farget. Det jeg lurer på om jeg skal bestille en egen shamposerie for bleket hår(har bare den fra John frieda..) og bruke den fremfor all soft osv.. og om ikke kur /renseshampo vil ta på fargen på håret.Anonymous poster hash: d8f96...623 Det er farget kaldt etterpå da vil jeg tro? Du kan fint opprettholde den kalde tonen i håret ved å bruke en blåsjampo i blant var det rådet jeg fikk av frisøren min, men bruk uansett kur ofte siden håret nå til en viss grad er skadet av blekingen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Det er farget kaldt etterpå da vil jeg tro? Du kan fint opprettholde den kalde tonen i håret ved å bruke en blåsjampo i blant var det rådet jeg fikk av frisøren min, men bruk uansett kur ofte siden håret nå til en viss grad er skadet av blekingen. Ja, stemmer! Er flink til å kure det, ene frisøren min(har flere:P) nevnte at kur også sliter på hårfargen. Ble derfor usikker..jeg kurer det nemlig ganske ofte. Anonymous poster hash: d8f96...623
peppermyntete Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Ja, stemmer! Er flink til å kure det, ene frisøren min(har flere:P) nevnte at kur også sliter på hårfargen. Ble derfor usikker..jeg kurer det nemlig ganske ofte.Anonymous poster hash: d8f96...623 På fargen ja, men blekingen vil jo uansett være der. Fargen vil uansett forsvinne, jeg hadde valgt det foran slitt hår Spesielt siden blåsjampo fungerer utmerket! :D
fresia Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 jeg har også tatt lyse striper (balayage) og ble anbefalt Redken Extreme-serien. frisøren min anbefalte meg å ta hårkur en gang i uka eller i hvertfall en gang annenhver uke. hun sa at etter 5-6 uker kunne det kanskje være aktuelt å begynne med lillasjampo da håret vil bli gyldnere med tiden..
Gjest BabyBlue Skrevet 22. juli 2015 #9 Skrevet 22. juli 2015 Begynn å forebygge gulfarge/bronsefarge i håret med en eneste gang det begynner å melde seg. Har selv balayage, og forebygging er nøkkelen til å holde håret så fint som mulig. Jeg var ikke flink nok i begynnelsen, og begynte ikke å stresse med håret før det nesten var for sent D: nå har jeg ekstremkuret det med produkter fra Joico i en uke, og har endelig fått noenlunde friskt hår igjen. Lillashampoo har jeg i håret ganske lenge da jeg føler at det ikke er vits om jeg bruker det som en vanlig shampoo. Lillafargen må ha litt tid på seg til å reversere den uønskede "pissgule" fargen som dukker opp etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #10 Skrevet 22. juli 2015 Hvilken lillashampo bruker du?Anonymous poster hash: d8f96...623
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå