AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Vi ønsker en "miniseremoni", egentlig aller helst kun oss to uten familie/venner. 1: er det sant at rådhuset kan stille med vitner? 2: i kirken, må man pynte seg for at presten vier oss? 3: går det an å ha en minivielse i kirken?Anonymous poster hash: a53ae...8d3
Auri Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Kirken må gjennom endel greier i en vielseseremoni; vi fikk beskjed om minimum 2 salmer og lesing fra bibelen, i tillegg til selve seremonien. Noe krav til å pynte seg tror jeg ikke det er da. Jeg mener å ha hørt at rådhuset kan stille med vitner ja.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Kirken må gjennom endel greier i en vielseseremoni; vi fikk beskjed om minimum 2 salmer og lesing fra bibelen, i tillegg til selve seremonien. Noe krav til å pynte seg tror jeg ikke det er da. Jeg mener å ha hørt at rådhuset kan stille med vitner ja. Ok, det er jo veldig ok det med kirken. Så det virker da altså gjennomførbart å ikke ha med familie på vielsen? Anonymous poster hash: a53ae...8d3
Auri Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Absolutt, det er deres ønske som er viktig Ekteskap er jo i bunn og grunn kun å signere et juridisk dokument! Derfor må man ha vitner. Snakk med kirka, så kan de sikkert få organisten og klokkeren til å være vitner for dere. Vi hadde hvertfall en samtale med presten før vielsen, hvor vi snakket om hvordan vi ville ha det, det tror jeg er veldig vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå