AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Hei, jeg er meldt meg inn i vg vektklubb, men redd jeg ikke klarer å holde meg til de antall kalorier jeg skal når jeg begynner på jobb igjen. Jobber i barnehage og der spiser vi måltidene sammen med barna. Det går mye i grøt og brød. Jeg spiser så alt for mye på jobb så lurer på om noen har forslag til noe som kan være mettende på en måte så jeg slepper å bli så fristet av alt. Sikkert teit spørsmål, men gode mettende lusnjer liksom Anonymous poster hash: b450c...8f7
Pringle Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Ikke teit i det hele tatt. Mange opplever som du påpeker å bli mer sultne av stor andel karbohydrat. Kanskje er det inntaket av karbohydrat som får blodsukkeret til å svinge, kanskje medfører karbohydratrikt kosthold at man ikke får i seg tilstrekkelig næring, kanskje begge deler. Du kan velge mat som inneholder mer fett og protein: Egg, kjøtt, fisk, nøtter, melkeprodukter, belgvekster. Og legg alltid til friske grønnsaker, de har næring som tas godt opp hvis du spiser dem sammen med fett, og fiber som fyller opp i magen. Trenger du oppskrifter, så kan du google [ingrediens+oppskrift].
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Takk :D Føler meg helt gal, glarer liksom ikke bli mett av sunn mat. men jeg spiser nok feil Anonymous poster hash: b450c...8f7
Pringle Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 En liten justering er ofte alt som skal til. Det er ikke noe galt med karbohydrater i seg selv, det er billig og smakfullt og gir masse energi - men det krever altså at man brenner dem av, og for de fleste i vår del av verden idag blir det fort for mye. Bare vær oppmerksom på at det er sluttsummen som teller; spiser man for mye vil man legge på seg, uansett hva man spiser. Men det er for de fleste lettere å spise seg mett med en viss reduksjon av karbohydratene ift hva myndighetene anbefaler. Mange har nok følt seg gale mens de febrilsk har prøvd å følge offisielle råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå