Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Endret av gjest 321
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel ikke interessert nok i dem eller kjempeklar for nytt forhold enda da. :)

Anonymous poster hash: b7abd...a88

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du har et dilemma her. Men jeg føler vel egentlig også at du svarer på ditt eget spørsmål, når du sier at du bare "shutter" når de blir interessert. Kombinert med det andre du skriver så virker det litt som en refleks fra din side.

For all del, det kan nok også være at de bare ikke har vært "rett" for deg. Det er lov å være kresen. Men du sier jo selv at alle har virket som bra folk, og at det er først når de viser interesse at du låser deg litt. Hvis dette skjer veldig fort/etter få møter tenker jeg at du kanskje kan ha godt av å utfordre deg selv litt, gjerne treffe dem noen flere ganger og se hvor det bærer. Det er jo forskjell på å utforske skikkelig og å gå inn i noe veldig seriøst. Itillegg er det jo også lov å være ærlig på at du er usikker/ikke helt vet om du er klar for en forpliktelse. Man MÅ tross alt ikke gi alt eller ingenting, dating handler jo litt om å bli kjent med hverandre. 

Anonymous poster hash: 09166...8fa
AnonymBruker
Skrevet

Dette går nok helt fint til du når en viss alder, så er alle disse mannfolka plutselig opptatt, og du sitter der med langt dårligere alternativere. Kanskje en idé å se om du kan gjøre noe med dette (av)tenningsmønsteret før det når det punktet.

Anonymous poster hash: 0b031...ae6
Skrevet

Dette går nok helt fint til du når en viss alder, så er alle disse mannfolka plutselig opptatt, og du sitter der med langt dårligere alternativere. Kanskje en idé å se om du kan gjøre noe med dette (av)tenningsmønsteret før det når det punktet.

Anonymous poster hash: 0b031...ae6

Vet, det er vel derfor jeg spør her, jeg vil jo gjøre noe med det.

Skrevet

Kan virke som at TS er ikke interessert i forhold innerst inne.

Skrevet

Skjønner at du har et dilemma her. Men jeg føler vel egentlig også at du svarer på ditt eget spørsmål, når du sier at du bare "shutter" når de blir interessert. Kombinert med det andre du skriver så virker det litt som en refleks fra din side.

For all del, det kan nok også være at de bare ikke har vært "rett" for deg. Det er lov å være kresen. Men du sier jo selv at alle har virket som bra folk, og at det er først når de viser interesse at du låser deg litt. Hvis dette skjer veldig fort/etter få møter tenker jeg at du kanskje kan ha godt av å utfordre deg selv litt, gjerne treffe dem noen flere ganger og se hvor det bærer. Det er jo forskjell på å utforske skikkelig og å gå inn i noe veldig seriøst. Itillegg er det jo også lov å være ærlig på at du er usikker/ikke helt vet om du er klar for en forpliktelse. Man MÅ tross alt ikke gi alt eller ingenting, dating handler jo litt om å bli kjent med hverandre. 

Takk for fint svar:)

Jeg vet ikke om jeg shutter fordi jeg ikke er interessert i noe mer (at de ikke er rett for meg), eller fordi jeg mister interessen grunnet at jeg blir skremt når det kan gå i retning mot forhold. Skulle gjerne visst svaret på det.

Mulig du har et poeng, kanskje jeg skal møte dem flere ganger selv om jeg er usikker på om jeg vil noe mer, men jeg er så redd for å "lure" folk og "leade them on". Og det er akkurat det jeg føler jeg gjør hvis jeg fortsetter å treffe dem når jeg vet at de har følelser for meg, for  å "teste" ut om det kan bli noe fra min side.

Bør man ikke ha en genuin interesse i noe mer seriøst hvis man fortsetter å treffe noen man vet er betatt av en? Har ikke lyst til å såre noen, og har dessverre endt opp med å gjøre det noen ganger tidligere..

Skrevet

Kan virke som at TS er ikke interessert i forhold innerst inne.

Godt mulig du har rett.

De alternativene jeg har kommet fram til som mulige forklaringer er:

1. Jeg er ikke klar for noe forhold, singeltilværelsen er for bra.

2. Jeg er redd for å forplikte meg fordi jeg allerede har bestemt meg for at forhold ikke varer uansett, og stopper derfor opp alle relasjoner som går i den retningen så jeg ikke skal bli såret.

3. Jeg er svært kresen, og ingen av de jeg har møtt til nå har vært noe for meg.

4. Jeg er fucked relasjonsmessig hah.. (Eventuelt en kombinasjon..)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint svar:)

Jeg vet ikke om jeg shutter fordi jeg ikke er interessert i noe mer (at de ikke er rett for meg), eller fordi jeg mister interessen grunnet at jeg blir skremt når det kan gå i retning mot forhold. Skulle gjerne visst svaret på det.

Mulig du har et poeng, kanskje jeg skal møte dem flere ganger selv om jeg er usikker på om jeg vil noe mer, men jeg er så redd for å "lure" folk og "leade them on". Og det er akkurat det jeg føler jeg gjør hvis jeg fortsetter å treffe dem når jeg vet at de har følelser for meg, for  å "teste" ut om det kan bli noe fra min side.

Bør man ikke ha en genuin interesse i noe mer seriøst hvis man fortsetter å treffe noen man vet er betatt av en? Har ikke lyst til å såre noen, og har dessverre endt opp med å gjøre det noen ganger tidligere..

Men er dette med å leve i et forhold med noen noe du savner, eller dater du mer på "gøy"? Jeg hadde meg en periode hvor det ble endel ONS og useriøse greier. Etter hvert som jeg ble noen år eldre fant jeg likevel ut at jeg savnet en mer ordentlig "nærhet". At jeg på en måte savnet noen å holde hender med, holde rundt og slikt, snakke med. Sex strakk på en måte ikke lenger til da, kan man si. Hvis disse tingene er noe du overhodet ikke bryr deg om så er det kanskje en god indikasjon på at et forhold ikke er noe for deg. Men det har kanskje noe å gjøre med alder også da, er du 20 år gammel synes jeg egentlig ikke det er rart at du er litt mer lunken til skikkelige forhold. For meg var det hvertfall en modningsgreie.

Når det kommer til å lure folk så føler jeg du overdriver litt. Så lenge du er ærlig og sier at du ikke er helt sikker på at du er klar for noe seriøst eller lignende, mener jeg det er helt OK å treffe folk igjen. Jeg tenker man skal ha en genuin interesse for å TESTE om det kan bli noe mer, evt. en genuin interesse for å bli bedre kjent med vedkommende. Utover det synes jeg ikke man har noen forpliktelser. Åpenhet om slike ting er forresten en god pekepinn på om vedkommende er noe å samle på: En som blir kjempesur, pågående og slikt er ganske turnoff for meg. Men en som aksepterer det og allikevel er villig til å bli mer kjent virker som noe bedre å samle på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...