Gå til innhold

Kommentarer fra andre ang. vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste blitt mye flinkere til å spise ordentlig mat noe som har resultert i at jeg har gått ned et par kg i vekt. Jeg har alltid vært slank men før lagde jeg nesten aldri middag og kunne like gjerne spise en pakke kjeks eller en stor plate sjokolade i stedet.

Nå derimot spiser jeg middag nesten hver dag, spiser hver dag frokost i motsetning til før, mye grønnsaker (lager meg juice basert på grønt). Spiser jevnt med proteiner, fett og karbohydrater. Før var jeg endel sulten men nå går jeg rundt og har mer energi enn på lenge, spiser når jeg kjenner jeg begynner og bli sulten, har gjerne med meg noe i vesken som en frukt eller noe.

Men jeg har en kollega som kommer med bemerkninger som jeg i begynnelsen ikke tok seriøst, men når vi har kunder på jobb og hun snakker om at jeg er blitt så tynn høyt og nevner sykdom inne i bildet så synes jeg det går for langt. En annen gang nevner hun anoreksi og ser meg inn i øynene, og prøver å få meg til å ta det til meg, alt dette mens det er folk rundt. Jeg prøver å fortelle at jeg spiser sunt og tar vare på meg selv men hjelper ikke det. Vurderer nesten vise henne i nettbanken på oversikt over hvor mye penger jeg egentlig bruker på mat, men at jeg skal forsvare meg på den måten ser jeg ingen grunn til. Selv veier denne kollegaen noen kg for mye, og spiser usunne ting til lunsj som sjokoladeboller, og jeg opplever (dessverre) at det er de som er mest usunne som rakker ned på meg og kostholdet mitt, at de ler av meg når jeg spiser sunt. Selv lider de av diabetes og spiser junkfood hver eneste dag.

Over og ut. Er det noen som kjenner seg igjen?

Anonymous poster hash: e2999...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du sier, men jeg vil tro noe av grunnen til hennes oppførsel bunner i misunnelse? Ignorer henne og vær stolt over hva du har oppnådd :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta henne på tomannshånd og si klart i fra at dette ikke er okei! Si slike ting mens kunder hører på og slik er faktisk veldig uprofesjonelt!

Hvis dette ikke hjelper, så gå til nærmeste sjef. Dette er på kanten til trakassering på jobb

Anonymous poster hash: ff415...f2b
Skrevet

Er da slik med karaktersvake mennesker, de er de flinkeste til å lete etter feil hos andre og unner sjelden andre framgang/suksess.

Skrevet

Du har nok gått ned i fettprosent fordi du spiser rett mat og dermed ser tynnere ut. Nå aner ikke jeg om du er for tynn eller ikke(ser veldig tynn ut eller bare er normalt slank) siden du ikke nevner noe om høyde og vekt, men det er uansett ikke ok å kommentere det på måten hun gjør.

Hadde sagt klart i fra til henne at hun ikke ha noe med verken vekten eller kostholdet ditt å gjøre og at hun heller kan passe på sine egen vekt og hva hun putter i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler nok ikke om du blir tynnere eller ei, hun er ute etter å ta deg. Vekt er ofte et sårt punkt hos mange og hun bruker det for alt det er verdt. Hun prøver å trykke deg ned. Hva man skal gjøre er vanskelig å si, men vær klar over at hvordan du ser ut er irrelevant, hun prøver å stikke der hun tror du tar deg nær.

Anonymous poster hash: 11da5...471
Skrevet (endret)

Svar tilbake med samme mynt da, noe som "bare si ifra om du trenger noen tips,du har jo noen ekstra kg å ta av du" eller "jeg er ikke syk,jeg er sunn. Jeg trykker ikke innpå med sjokoboller hver dag i motsetning til deg" eller "selvom du er feit behøver du ikke å rakke ned på meg".

Dette virker kanskje litt slemt og krass,men selv er jeg så lei av at man skal stryke tjukkaser med håret for så å høre stygge bemerkninger som at man må spise mer og at man er aaaaaaltfor tynn.

Hva hadde skjedd om man sa til en tjukkas: du er aaaaaltfor feit, nå må du spise mindre! Da hadde det jo blitt 3.verdenskrig.

Endret av Christiania_Oslo
  • Liker 2
Gjest Sprettballen
Skrevet

Hva hadde skjedd om man sa til en tjukkas: du er aaaaaltfor feit, nå må du spise mindre! Da hadde det jo blitt 3.verdenskrig.

Dette får veldig mange "tjukkaser" høre på daglig basis, både av venner, familie og totalt fremmede mennesker, uten at 3.verdenskrig har brutt ut.

Og når de klager på kommentarene får de høre at "du er jo feit, jeg sier bare sannheten, og det må du tåle".

Stor eller liten, det er ikke greit å kommentere andres kropper!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt klart og tydelig i fra til denne kollegaen at å snakke slik om anoreksi, sykdom

og vekt til meg absolutt ikke er akseptabelt. Og veldig uprofesjonelt å gjøre noe slikt rundt

kunder ja. Det er faktisk ikke ok å hele tiden gå rundt å bemerke andres spisevaner eller vekt.

Selv veier jeg altfor lite, og kan ikke spise mat som er fet pga jeg tåler det ikke. Det er veldig

slitsomt med folk som hele tiden skal være morsomme og si ting som "Du kan jo spise dette

du som er så tynn". Nei jeg kan ikke det, fordi jeg er syk, men det ser de ikke, og ikke har de

noe med det heller. Tragisk med folk som ikke kan bry seg med seg og sitt.

Anonymous poster hash: 67bbf...7b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...