Gå til innhold

Single sliter mer enn småbarnsfamilier - enig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange tror at single kan gjøre som de vil, og at de har det som plommen i egget.
Vel, ja, for de fleste var singeltilværelsen i 20-årene super, fordi man hadde mange single venner å henge med og å oppleve ting med.

Man levde livet, og hver dag var en fest - vel, for de fleste...

Men iløpet av 20-årene og inn i 30-årene, hadde mange slått seg til ro med en partner, og man ble mer og mer opptatt med denne partneren, så man var ikke like mye sosiale med venner.

Mange hadde begynt å få barn også, så å være sosial med venner skjedde nokså sjelden. Litt etter litt forsvinner vennskapet, og man sees sjeldnere og sjeldnere. Ikke er det så lett å få seg nye venner jo eldre man blir, da er det lettere om man er par med eller uten barn.

Å være singel i 30-årene er ikke så lett ... man blir sittende mye inne, like mye som mange av sine opptatte venner, om ikke mer, så man lever jo som om man skulle hatt partner og barn selv. Man kommer seg ikke så mye ut, og jeg opplever selv at mine småbarnsvenninner er mer sosiale enn meg. De treffer andre småbarnsforeldre, og blir sosialisert pga barna. 

I helgene gjør de mye med barna, mens jeg som singel aktiviserer meg alene med å trene, gå lange turer alene.

Så er det noen småbarnsforeldre som blir misunnelige fordi jeg er singel og kan gjøre hva jeg vil, men kan jeg det? Og er virkelig singeltilværelsen noe å være misunnelig på?

Å sitte alene helg etter helg og kveld etter kveld er ikke noe moro. Ja, jeg har mye fritid, men denne fritiden er det mye ensomhet i, så da prøver jeg å fylle den med hobbier og interesser.

Ja, jeg kan sikkert sove så mye som jeg vil, men jeg sliter med å sove fordi jeg er bekymret for fremtiden ... 

Ja, single er har også sine bekymringer som kan ødelegge nattesøvnen - det er ikke lett å være singel, og det er ikke lett å være småbarnsforeldre.

Det er rett og slett ikke lett å være NOEN, og ALLE har sine bekymringer!

Anonymous poster hash: 74ec3...46d
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Begge grupper sliter på hver sine måter og de opplever glede på hver sine måter...

De deltar ikke i en konkurranse om hvem som sliter mest...?

AnonymBruker
Skrevet

Begge grupper sliter på hver sine måter og de opplever glede på hver sine måter...

De deltar ikke i en konkurranse om hvem som sliter mest...?

Det er selvsagt ingen konkurranse i hvem som sliter mest, men det er ingen hemmelighet at mange småbarnsforeldre mener de har mer rett til å være slitne, og at de har det tøffest.

Begge grupper sliter med sine ting, men i tilfelle med småbarnsforeldre, så kan de egentlig takke seg selv. De har valgt å få barn, det er derimot langt ifra alle som velger å være singel.

Anonymous poster hash: bf1d4...0fc

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes, trenger vi virkelig en konkurranse om hvem som har det "verst"?

Skrevet

Og hvorfor skulle noen sv dem slite mer enn andre i det hele tatt? Hva med tenåringene? Middelaldrende ektepar? Enkemenn? Barnløse homofile?

Jeg vet foresten hvem som vinner konkurransen din, du kan trøste deg med at SINGLE SMÅBARNSFORELDRE, de må "slite" mest. Uten tvil. Nyskilte tenåringsforeldre i avstandsforhold med syke foreldre kan bare glemme å klage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg kan si jeg er misunnelig når jeg er sluten f.eks, men jeg mener det absolutt ikke. Jeg syns synd på de som er single og barnløse i 30 åra. Er så glad det ikke er meg. 

Anonymous poster hash: e279c...5ac
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sluten=sliten

Anonymous poster hash: e279c...5ac
AnonymBruker
Skrevet

Prøv singel alenemor med null sosialt liv... Da snakker man. 

Neida, ingen konkurranse. Og det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. :klem:

Anonymous poster hash: cd647...dbe
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ingen konkurranse i hvem som sliter mest, men det er ingen hemmelighet at mange småbarnsforeldre mener de har mer rett til å være slitne, og at de har det tøffest.

Begge grupper sliter med sine ting, men i tilfelle med småbarnsforeldre, så kan de egentlig takke seg selv. De har valgt å få barn, det er derimot langt ifra alle som velger å være singel.

Anonymous poster hash: bf1d4...0fc

Og jeg som har fått inntrykk av at småbarnsforeldre bare har det fantastisk sammen med verdens beste mann og barn? :P

Anonymous poster hash: 074ff...712

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er glad jeg selv ikke har barn, jeg har jo frivillig valgt det sånn, så hvorfor skal jeg lide? Jeg synes ikke synd på de med barn heller, for de har jo valgt det, men jeg selv hadde aldri taklet det. 

Det er noen rundt meg som har fått barn, men de har ikke kuttet meg ut av den grunn, det virker nesten som de  synes det er bra jeg fortsatt er der. :)

Jeg så du nevnte at  småbarnsforeldre har mer rett til å være sliten osv.Ja, jeg skjønner jo at de er mer sliten en meg til tider (Kanskje alle tider? ), vil ikke konkurrere med det :ler:

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Skrevet

TS har vel ikke nevnt noe om konkurranse? Bare at det ikke er så lukrativt å være singel som ikke-single tror noen ganger. Jeg forstår TS godt. Uansett hvilke liv man lever vil det alltid være visse typer savn og problemer man har, som man bruker tid på.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange hopper i strupen på TS av dette ene innlegget. Det er det vel ingen grunn til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS har vel ikke nevnt noe om konkurranse? Bare at det ikke er så lukrativt å være singel som ikke-single tror noen ganger. Jeg forstår TS godt. Uansett hvilke liv man lever vil det alltid være visse typer savn og problemer man har, som man bruker tid på.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange hopper i strupen på TS av dette ene innlegget. Det er det vel ingen grunn til.

Det er ikke dette ENE innlegget, ts har startet flere tråder. Dessuten er påstanden i overskriften at single sliter MER enn småbarnsfamilier. Vanskelig å få gehør for det i et forum for barn & familie.

Anonymous poster hash: 51a6d...677

Skrevet

Tenk så mye bedre livet ville vært om alle var mest opptatt av å leve sine EGNE liv I stedet for å bry seg med alle andre sine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er ensom som singel så er det helt opp til en selv å gjøre noe med det.

Fins tusen ting man kan gjøre for å slippe å være ensom. (Litt mindre hvis man bor i utkanten av Gokk, men man kan ta valget om å flytte inn til en by hvis det blir nødvendig)

Selv er jeg singel og 34, bor i Oslo, har masse single venner på min alder og null problem med å leve et aktivt liv, bli kjent med folk og fortsette å utforske livet på mange områder.

Det er helt opp til hva man selv gjør med sitt liv når man er singel. Ingen trenger sitte hjemme og kjede seg hvis ikke de vil.

Anonymous poster hash: abd69...5c2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...