Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå skal jeg videre på universitet, og sitter med en utrolig flott ballkjole som jeg ønsker å bruke igjen. Finnes det noe slikt som ball på universitet/høyskole?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange studier/studentforeninger som har ball, men ikke alle. Er studentene som arrangerer så det er jo opp til dem. 

Anonymous poster hash: a7ec8...2d4
Gjest Tigress
Skrevet

Om du skal studere i Oslo kan du jo gå på operabalet. 

Skrevet

Mange linjeforeninger har ball, men langt fra alle. Spesielt de store og populære studiene har veldig aktive linjeforeninger, i alle fall i Trondheim.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var aktiv i diverse studentforeninger hadde vi såkalt julegalla, men pent antrekk og god mat. Men det er studentgalla, i den forstand at folk tar på seg det de har tilgjengelig, vanligvis en vanlig penkjole for jentene (noe ale det du ville gått med på julaften eller julebord med jobb) og dress for guttene. En gallakjole ala dette https://www.google.no/search?q=ballkjoler&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=dlZqtV44k9PQCM%253A%253BC-AqN0y6HRlxdM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.jennyjoseph.no%25252Ftag%25252FB%25252FBallkjoler-Pa-Nett&source=iu&pf=m&fir=dlZqtV44k9PQCM%253A%252CC-AqN0y6HRlxdM%252C_&usg=__1wTYWmKQniYA-lJz086LcuGbae0%3D&ved=0CFAQyjdqFQoTCIDqqer66cYCFQUPLAodo-kBfA&ei=AwutVcDcD4WesAGj04fgBw#imgrc=_&usg=__1wTYWmKQniYA-lJz086LcuGbae0%3Dvil sannsynligvis være helt malplassert. Men hvis du skal til Bergen kan du jo melde deg som følge til kadettballet på haakonsvern, der er det stivt og ordentlig dans!

Anonymous poster hash: 6e743...f37
Gjest Tigress
Skrevet

Dei bala eg var på som student hadde kleskode "kjole og kvitt", så gutane stilte i livkjole og jentene i lange kjolar. Og så var det opning for at gutane kunne stille i smoking i staden. Første semesteret aksepterte vi også gutar i berre mørk dress, men neste gong venta vi at dei stilte minst i smoking. Det var aksept for cocktailkjolar for jentene, men såg det aldri, alltid lange kjolar. Men det var få av oss som hadde gallakjolar med oss frå skolebal, for skolebala i mi tid var ikkje like stive som dei er no, og det var ikkje like vanleg å strø rundt seg med gryn på slikt. Vi blei meistrar i å style den same kjolen mange gonger! 

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer vel litt. Det er hvertfall et stort medisinball og et odontologiball her jeg studerer. Dette er store og populære ball, men man bruker ikke prinsessekjoler (dersom det er en sånn type ballkjole du mener). Elegante, enkle, lange kjoler er det som er en gjenganger. 

Anonymous poster hash: 3eafa...796
Gjest Tigress
Skrevet

Elegante, enkle, lange kjoler er det som er en gjenganger. 

Anonymous poster hash: 3eafa...796

Det var desse som dominerte studentbala eg gjekk på også, men det var alltid nokon som hadde ein skikkeleg ballkjole og som brukte den, så poenget mitt til TS er at det er bare å bruke ballkjolen på studentgala. 

AnonymBruker
Skrevet

Studentforeningene har ofte arrangementer med galla. Særlig om du studerer i Trondheim, og aller mest hvis du blir med på Samfundet og/eller UKA. Da er det mange anledninger til å bruke gallakjole hvert eneste år :)

Anonymous poster hash: 8957d...81e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett sett kleskoden "studentgalla". Da skal man ikle seg det peneste man har. Er det på dagtid kan du gå i bunad (f.eks. ved seremonier og utdelinger), på kveldstid kan du gå i ballkjole. 

Anonymous poster hash: 9a68b...1fb
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Hva med å melde deg som potensiell bordame ved gardeballet som er på høsten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...