Gjest Bijou1 Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 (endret) Jeg har en meget intelligent datter på tolv år, men det siste året har hun begynt å oppføre seg veldig annerledes. Hun kler seg utfordrende, og både ganglag, blikk og resten av kroppsspråket gir veldig feil signaler for en ung jente. Hun prøver til å med å flørte med elskeren min, en gang rømte hun hjemmefra og dro på besøk til ham, hun hadde ruset seg på reseptbelagde medisiner hun hadde stjålet. Han kjørte henne hjem, og det ble selvsagt vanskelig for alle. Den seksualiserte væremåten har også ført til at hun blir veldig mye mobbet og utstøtt av jevnaldrende. Jeg har prøvd å snakke med henne, men hun er bare avvisende og agressiv, og sier hun har lært den flørtende oppførselen av meg. Når jeg sier at jeg er en voksen og hun er et barn, sier hun at det er slett ikke sikkert. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som har råd? Endret 20. juli 2015 av Bijou1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Slik atferd kan tyde på at hun har vært utsett for seksuelle overgrep. Det kan også være et resultat av lært atferd. Ville så absolutt tatt kontakt med barnevernet, eller andre instanser for utredning og for å få hjelp. Med den type atferd som din datter har, så kan det føre til store konsekvenser nå og senere i livet. Den seksualiserte atferden gjør hun ekstra sårbar for overgrep, samt at hun skiller seg såpass ut at hun ikke klarer å tilpasse seg sosialt, noe som igjen kan føre til at hun havner i et dårlig miljø. Har tidligere jobbet med jenter i den alderen, med samme oppførsel som du beskriver, og grunnlaget for den atferden har vært omsorgssvikt og/eller at de har blitt utsatt for seksuelle overgrep. Gjør noe før det er for sent! Anonymous poster hash: d51b0...59a 15
BlendaSensitive Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Jet ville vært vel så bekymret for at hun, som liten 12 åring, har rømt hjemmefra og ruser seg på stjålet medisin! Barnevernet, BUP, er de du skal kontakte. 13
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Ta henne med til psykolog ja. Er enig over at det kan være pga seksuelle overgrep, men det kan også ha skjedd noe annet som er traumatisk for henne Anonymous poster hash: 13607...5fb 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Du kontakter BUP, barnevernet o.l. Det å ruse seg på medikamenter i en alder av 12 år burde få deg som mor til å reagere ganske kraftig. Anonymous poster hash: 4106a...319 5
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Ja, jeg ble utsatt for overgrep og oppførte meg sånn, med unntak av rusmidler, for det visste jeg ikke hva var. Og når noen snakket med meg om det, sa jeg "Det har jeg lært av deg", fordi jeg merket at samtalen stoppet litt opp når jeg sa det. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Nå er jeg litt stygg, men du høres ikke akkurat videre reflektert ut når du ikke gjør noe mer ut av at 12-åringen ruser seg og stikker av. Du kaller det elskeren din og din datter sier hun har lært oppførselen av deg og svaret ditt er at du er voksen. Hva skjedde med å være et forbilde? Enten er du et troll eller bare mindre begavet. Hvis dette er seriøst så ta kontakt med BV asap. Anonymous poster hash: 89686...375 15
lulle Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Seksuelt eksplisitt var en merkelig formulering. 6
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Hvis hun oppsøker skiten så la henne være i skiten.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har en meget intelligent datter på tolv år, men det siste året har hun begynt å oppføre seg veldig annerledes. Hun kler seg utfordrende, og både ganglag, blikk og resten av kroppsspråket gir veldig feil signaler for en ung jente. Hun prøver til å med å flørte med elskeren min, en gang rømte hun hjemmefra og dro på besøk til ham, hun hadde ruset seg på reseptbelagde medisiner hun hadde stjålet. Han kjørte henne hjem, og det ble selvsagt vanskelig for alle. Den seksualiserte væremåten har også ført til at hun blir veldig mye mobbet og utstøtt av jevnaldrende. Vi har ikke råd til ferie, men jeg sendt henne til en onkel jeg vokste opp med på landet, han har hester og jeg tenkte hun kanskje kunne trenge litt tid borte fra klassekameratene som gjør at hun ikke tør gå ut av døra, og jeg tror kontakt med et dyr kan være bra henne. Men hun virker ustyrlig, og jeg er redd er redd for at hun skal ødelegge muligheten med å opptre på provoserende måter. Jeg har prøvd å snakke med henne, men hun er bare avvisende og agressiv, og sier hun har lært den flørtende oppførselen av meg. Når jeg sier at jeg er en voksen og hun er et barn, sier hun at det er slett ikke sikkert. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som har råd? Jesus Christ.... Dette må være trolling? Seriøst? Ruser seg på stjålne medisiner? Jeg mistenker også at du som rollemodell sliter litt. Når du sier du har en elsker, så antar jeg du mener det det betyr, nemlig en knullekompis og ikke en kjæreste og omsorgsperson for barnet? Barnet vokser altså opp med en mor som har en mann hun knuller, men ikke har et forhold til...... Anonymous poster hash: a0215...ac4 7
Gjest Kaffelattn Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Jeg har en meget intelligent datter på tolv år, men det siste året har hun begynt å oppføre seg veldig annerledes. Hun kler seg utfordrende, og både ganglag, blikk og resten av kroppsspråket gir veldig feil signaler for en ung jente. Hun prøver til å med å flørte med elskeren min, en gang rømte hun hjemmefra og dro på besøk til ham, hun hadde ruset seg på reseptbelagde medisiner hun hadde stjålet. Han kjørte henne hjem, og det ble selvsagt vanskelig for alle. Den seksualiserte væremåten har også ført til at hun blir veldig mye mobbet og utstøtt av jevnaldrende. Vi har ikke råd til ferie, men jeg sendt henne til en onkel jeg vokste opp med på landet, han har hester og jeg tenkte hun kanskje kunne trenge litt tid borte fra klassekameratene som gjør at hun ikke tør gå ut av døra, og jeg tror kontakt med et dyr kan være bra henne. Men hun virker ustyrlig, og jeg er redd er redd for at hun skal ødelegge muligheten med å opptre på provoserende måter. Jeg har prøvd å snakke med henne, men hun er bare avvisende og agressiv, og sier hun har lært den flørtende oppførselen av meg. Når jeg sier at jeg er en voksen og hun er et barn, sier hun at det er slett ikke sikkert. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som har råd? Er dette en kort novellehistorie? "Hun er intelligent og oppfører seg seksualisert, vi er fattige, så sendte henne til en onkel på landet..."? Meget spesielt. Man kan snakke med den utagerende datteren, holde henne unna reseptbelagte medisiner og ikke sende henne til din onkel på landet..
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Dette minner meg veldig om en jente jeg kjenner godt. Har kjent henne siden hun var et lite barn. Hun var så søt som barn, og utadvendt og turte å si ifra. Hun var også veldig intelligent på mange måter. Men da hun ble 12 år begynte hormonene å løpe løpsk. Jeg vil si at de løp altfor løpsk og hun var for ung til å passer på seg selv eller til å forstå konsekvensene av sine handlinger. Fra hun var 12 til hun ble 13 år forandret hun veldig adferd, selv om hun fortsatt var den blide, glade og smarte jenta. Hun ble opptatt av å vise seg frem og var veldig stolt over at hun hadde fått pupper og mensen. Jeg husker jeg møtte henne på denne tiden,og hun hadde en veldig seksuell adferd som bekymret moren. Hun viste seg frem hele tiden, og hun kunne ligge å vrikke på seg som om hun ville ha sex. Det virket ikke som om hun hadde kontroll over sin egen kropp overhodet. Alle tenåringer får jo hormoner, som gjør at de får lyster og følelser, men hos denne jenta var det nok altfor mye av disse hormonene, noe som ødela mye for henne. Hun hadde ikke kontroll, nesten som de som har voldsom ADHD, som ikke har hemninger eller sperrer. Hun ble veldig interessert i gutter og alt som var spennende, og på ungdomsskolen begynte å henge med de "kule", og begynte å røyke og å drikke. Hun hadde sex med gutter fra hun var 13 år, for dette utdypet hun i en skrivebok som moren fant, og moren visste ikke sine arme råd. Hun hadde ikke kontroll! Så fikk hun seg en kjæreste da hun var 14 år, så det eneste moren kunne gjøre var å få datteren til å gå på prevansjon. Hun kunne rømme hjemmefra til kjæresten, så det hjalp ikke å låse henne inne heller. Moren var vel glad for at hun hadde en fast kjærste, det var bedre enn at hun skulle rote seg borti typer som hun bare hadde tilfeldig sex med. Hun var veldig flørtete, og kunne flørte med alle. Da hun var 14 år lot hun som om hun var 17 år og flørtet med en mann på 30, og han var nok bare interesset i å ha sex med henne. Hun gjorde det kun for å få oppmerksomhet, men jeg husker at jeg reddet henne den gangen fordi jeg fant ut av det, og hun hadde jo kjæresten sin. Dette skjedde ofte. Da hun ble russ ble hun mer rolig, og hormonene roet seg vel kraftig ned til det normale. Hun har alltid likt å vise seg frem, og hun er en veldig pen jente. Langt blondt hår, høy og slank. Jobbet en del som modell også, men idag studerer hun medisin, og har en snill og god kjæreste. Anonymous poster hash: c5471...b37
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Hvis hun oppsøker skiten så la henne være i skiten. Dette er jo ikke jenta sin feil. Hadde du hatt en datter på 12-13 år som forandret seg, hadde du gjort alt for henne! Du hadde ikke latt henne ligge i skiten fordi hun oppsøkte det selv? Merkelig at du skylder på et barn, når barnet ikke kan noe for hvordan kroppen hennes er skrudd sammen. Når man kommer i tenårene forandrer alle tenåringer seg pga hormonene, som gjør at man får lyster og følelser og man kroppen forandrer seg til mer voksen kropp. Dessverre løper hormonen løpsk hos noen, noe som gjør at de får altfor stor interesser i lyster og følelser og spennende ting. Når dette skjer trenger disse unge menneskene støtte, veiledning og hjelp fra de voksne. Hvordan tror du det hadde føltes om du hadde altfor mye av et hormon som gjorde at du måtte ha sex hele tiden selv om du ikke ville? Du klarer ikke styre deg fordi hormonet styrer deg! Anonymous poster hash: c5471...b37 5
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 Dette er jo ikke jenta sin feil. Hadde du hatt en datter på 12-13 år som forandret seg, hadde du gjort alt for henne! Du hadde ikke latt henne ligge i skiten fordi hun oppsøkte det selv? Merkelig at du skylder på et barn, når barnet ikke kan noe for hvordan kroppen hennes er skrudd sammen. Når man kommer i tenårene forandrer alle tenåringer seg pga hormonene, som gjør at man får lyster og følelser og man kroppen forandrer seg til mer voksen kropp. Dessverre løper hormonen løpsk hos noen, noe som gjør at de får altfor stor interesser i lyster og følelser og spennende ting. Når dette skjer trenger disse unge menneskene støtte, veiledning og hjelp fra de voksne. Hvordan tror du det hadde føltes om du hadde altfor mye av et hormon som gjorde at du måtte ha sex hele tiden selv om du ikke ville? Du klarer ikke styre deg fordi hormonet styrer deg! Anonymous poster hash: c5471...b37 Tja, det var vel ment som en ironisk kommentar pga jeg tror det her er trolleri.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Har jenta kontakt med faren sin? Anonymous poster hash: 8a86a...8d4 1
Gjest Bijou1 Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Vi var i kontakt med BUP en periode, fordi hun hadde symptomer på depresjon. Er enig i at det er riktig å kontakte dem igjen, og det skal jeg gjøre. Seksuelle overgrep er jo en ufattelig tanke, som jeg har spurt henne om mange ganger, og hun har benektet. Det betyr ikke at det ikke kan ha skjedd, og hun trenger nok å snakke med fagfolk om det. Men jeg tror også mobbingen på skolen har en del å si for adferden - hun har vært deprimert lenge på grunn av det. Takk til dere som svarer konstruktivt. Egentlig er jeg mer interessert i hvordan jeg kan hjelpe henne, enn å høre at jeg er en dårlig mor - jeg vet at jeg har gjort mange feil, og det er derfor jeg vil prøve å ordne opp så godt jeg kan nå. Jeg er ikke interessert i å forsvare meg selv, men jeg tror det finnes bedre tid og sted for kritikken av meg som mor, av fagfolk og noen som kjenner oss og vår situasjon bedre. Faren hennes er ikke en mann hun er tjent med å ha kontakt med. Men jeg har, som nevnt, familiemedlemmer jeg håper kan være til hjelp. Kan for øvrig fint tåle beskyldninger om at jeg er et troll og andre ting, men du som skrev "hvis hun oppsøker skitten, la henne være skitten", går over enhver grense. Hun er et barn som har det vanskelig. Forhåpentligvis er DU et troll.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 Tror du for all del må unngå å bli sint for ting hun forteller deg, eller virke som du kan bli sint hvis hun forteller noe. Ble selv utsatt for overgrep, mamma mistenkte det men jeg nektet bare når hun prøvde å snakke om det. Så da fortsatte det. Så hvis du mistenker noe må du ikke si at du skal gå til politiet om hun sier ifra, men si at du bare vil snakke om det og at hun skal få bestemme selv (noe hun så klart ikke skal). Bare spør og spør til hun til slutt knekker og sier hva som skjer. Om du har konkrete mistanker altså. Anonymous poster hash: bdc05...7b1
Maimira Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Er en del ved innlegget ditt som skurrer TS. Bl.a. hun har reist til elskeren din... Er det vanlig å omtale kjæresten sin for det? Og denne flørtende væremåten, hvorpå du svarer at du er voksen mens hun er et barn... Har du en flørtende væremåte eller? Og hvorfor har du i så fall det når hun er i nærheten? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 OG så patetisk av deg å skrive sånt. Hun er et barn, hun kan jo ikke noe for at oppdragelsen hennes har vært sånn. Hun trenger hjelp. Anonymous poster hash: 78eac...827 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå