Gå til innhold

Språk i bachelor: velge tysk,spansk, engelsk eller fransk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal studere bedriftsøkonomi, og da må man velge et valgfritt språk. Man kan velge mellom enten tysk, spansk, russisk, fransk eller engelsk. Har allerede slått fra meg russisk, men hvilket av de andre språkene burde jeg velge? Jeg kan ingen fra før (unntatt engelsk som jeg hadde 6 i på vgs) men ellers står de ganske på lik linje :)

Anonymous poster hash: b7301...8f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Engelsk eller tysk. De som er mest nyttig i næringslivet :)

Anonymous poster hash: e8966...400

AnonymBruker
Skrevet

Diplomati-fransk

Handel-tysk

Hvis du vil reise til Sør-Amerika-spansk

Mange bransjer ønsker folk som kan tysk fordi Tyskland er blant de landene vi handler mest med. Tysk har og en vanskelig gramatikk, men er til gjengjeld lettere å forstå enn fransk og spansk. Også er Tyskland et flott land å feriere i!

Jeg tok spansk på ungdomsskolen, skjønner ikke helt hva man skal med spansk.

Fransk har jeg ikke erfaring med, men har sunget litt på fransk og synes det er sykt irriterende at ingen ting uttales slik som det skrives.

Anonymous poster hash: c61fe...f9d
AnonymBruker
Skrevet

English is never a mistake no matter where you go

Anonymous poster hash: 01373...3a0
Skrevet

Med mindre du er veldig god i engelsk og snakker mye engelsk fra før av, da gjerne mye bedriftsterminologi, ville jeg valgt engelsk. Du kommer neppe til å lære nok spansk/fransk/tysk på et semester uansett til at det kommer til å være veldig nyttig når du kommer ut i jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Engelsk

Anonymous poster hash: 2fefa...5ca
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er veldig god i engelsk og snakker mye engelsk fra før av, da gjerne mye bedriftsterminologi, ville jeg valgt engelsk. Du kommer neppe til å lære nok spansk/fransk/tysk på et semester uansett til at det kommer til å være veldig nyttig når du kommer ut i jobb.

Enig! Du lærer ihvertfall ikke fransk på et semester

Anonymous poster hash: 8407b...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...