AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 Hei! Jeg skal studere bedriftsøkonomi, og da må man velge et valgfritt språk. Man kan velge mellom enten tysk, spansk, russisk, fransk eller engelsk. Har allerede slått fra meg russisk, men hvilket av de andre språkene burde jeg velge? Jeg kan ingen fra før (unntatt engelsk som jeg hadde 6 i på vgs) men ellers står de ganske på lik linje Anonymous poster hash: b7301...8f5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Engelsk eller tysk. De som er mest nyttig i næringslivet Anonymous poster hash: e8966...400
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Diplomati-fransk Handel-tysk Hvis du vil reise til Sør-Amerika-spansk Mange bransjer ønsker folk som kan tysk fordi Tyskland er blant de landene vi handler mest med. Tysk har og en vanskelig gramatikk, men er til gjengjeld lettere å forstå enn fransk og spansk. Også er Tyskland et flott land å feriere i! Jeg tok spansk på ungdomsskolen, skjønner ikke helt hva man skal med spansk. Fransk har jeg ikke erfaring med, men har sunget litt på fransk og synes det er sykt irriterende at ingen ting uttales slik som det skrives. Anonymous poster hash: c61fe...f9d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 English is never a mistake no matter where you go Anonymous poster hash: 01373...3a0
PatrickBateman_ Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Med mindre du er veldig god i engelsk og snakker mye engelsk fra før av, da gjerne mye bedriftsterminologi, ville jeg valgt engelsk. Du kommer neppe til å lære nok spansk/fransk/tysk på et semester uansett til at det kommer til å være veldig nyttig når du kommer ut i jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Engelsk Anonymous poster hash: 2fefa...5ca
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Med mindre du er veldig god i engelsk og snakker mye engelsk fra før av, da gjerne mye bedriftsterminologi, ville jeg valgt engelsk. Du kommer neppe til å lære nok spansk/fransk/tysk på et semester uansett til at det kommer til å være veldig nyttig når du kommer ut i jobb. Enig! Du lærer ihvertfall ikke fransk på et semesterAnonymous poster hash: 8407b...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå