Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg er singel og barnløs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og barnløs kvinne på 35 år, og kan visst gjøre akkurat som jeg vil.

Er det noe jeg burde ha dårlig samvittighet over?

Jeg er mye ensom, mens mange av mine venner og kjente sitter hjemme med mann og barn og har liten tid til seg selv.

De er visst missunnelig på meg, som har all verdens tid og sitter ensom kveld etter kveld.

De klager også på at de aldri kommer seg ut, og når jeg sier at jeg heller ikke kommer meg ut, så ser de rart på meg. De forstår visst ikke at jeg ikke har noen single venner ...

Og de få gangene jeg har vært sosial, får jeg sure blikk, men disse småbarnsmødrene er mer sosial enn meg, for de finner på noe hele tiden med mann og barn og kommer seg ofte ut i helgene.

Anonymous poster hash: c3557...749
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i følge enkelte foreldre så skal man visst ha dårlig samvittighet som singel og i noen- og tredveårene. Men vi er visst veldige behagelige å ha når man på ørtende dag på rad jobber overtid fordi noen med barn må gå i 15 tida. Ooops, da var det kanskje ikke så stor mulighet til å "gjøre hva man vil" som singel likevel, når man er hjemme kl. 23 om kvelden istedet for 17. 

Anonymous poster hash: 73356...38d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann (35), og jeg kjenner på at mange i slekta tenker på meg som "han som ikke fikk det til". Det irriterer meg fordi jeg fikser alle aspekter av livet forøvrig på fornøyelig vis, så hvorfor fikser jeg ikke ting på damefronten? Jeg har ikke all verdens selvtillit når det kommer til utseendet, men jeg er slettes ikke mindre pen. Hadde jeg bare fått til dette siste elementet så hadde alt vært så greit. Samtidig føler jeg at skuffer mamma og pappa som ville blitt overlykkelig over barnebarn, og det er jo ikke for sent, men tiden går jo...

Anonymous poster hash: dadb5...740
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rart det der, at de tror vi single uten barn kan gjøre hva vi vil. Mye av det jeg vil gjøre, får jeg ikke gjort fordi jeg er singel!

Anonymous poster hash: ec442...197

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rart det der, at de tror vi single uten barn kan gjøre hva vi vil. Mye av det jeg vil gjøre, får jeg ikke gjort fordi jeg er singel!

Hva i all verden får du ikke gjort fordi du er singel?

Anonymous poster hash: 46bab...eec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg den som du besvarte, men hvis du er 35 og singel er det vel ofte slik at vennekretsen, de som du tidligere dro ut på byen med og var aktiv med, de sitter nå hjemme med familien. Og når de er aktiv er det gjerne med andre barnefamilier.

Anonymous poster hash: c8d22...f6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann (35), og jeg kjenner på at mange i slekta tenker på meg som "han som ikke fikk det til". Det irriterer meg fordi jeg fikser alle aspekter av livet forøvrig på fornøyelig vis, så hvorfor fikser jeg ikke ting på damefronten? Jeg har ikke all verdens selvtillit når det kommer til utseendet, men jeg er slettes ikke mindre pen. Hadde jeg bare fått til dette siste elementet så hadde alt vært så greit. Samtidig føler jeg at skuffer mamma og pappa som ville blitt overlykkelig over barnebarn, og det er jo ikke for sent, men tiden går jo...

Anonymous poster hash: dadb5...740

Men vil du ha barn for egen del, eller for slekta sin skyld?

Hvis det ikke er viktig for deg selv, så er det jo helt fjernt at du skal bry deg om hva alle andre tenker.

Skrevet

Tenk en gang til over det.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 40 år, singel og barnløs, men akkurat den der holdningen treffer jeg ikke på av mine venner som har mann og barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 år, singel og barnløs, men akkurat den der holdningen treffer jeg ikke på av mine venner som har mann og barn. 

Da er du fornuftige venner, eller så er du flink til å sette deg i respekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig.

Single sliter like mye som småbarnforeldre fordi de får ikke kommet seg ut som de vil. Småbarnsforeldre pga de har små barn, men single fordi de er single.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg den som du besvarte, men hvis du er 35 og singel er det vel ofte slik at vennekretsen, de som du tidligere dro ut på byen med og var aktiv med, de sitter nå hjemme med familien. Og når de er aktiv er det gjerne med andre barnefamilier.

Småbarnsforeldrene jeg kjenner er mye mer sosial og aktive enn meg .. de reiser mye, er mye sammen med andre småbarnsforeldre i helgene og kommer seg ut.

Jeg, som singel, sitter mye inne og det er ikke lett å gjøre alt alene heller.

Jeg klarer selvfølgelig å dra på jobb, gå på butikken, lage mat, rydde huset, betale regninger,

men å få være sosial er ikke alltid en selvfølge ...

Mine venner som er par og barnløse er gjerne sammen med andre par, og de kan reise sammen, 

men er man singel blir det vanskelig. Ender alltid opp med at jeg reiser med foreldrene mine for å komme meg litt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye som er vanskelig å gjøre alene som singel, og da tenker jeg ikke på å bo alene, klare alle utfordringer i livet alene, sove alene om natta, lage mat alene, gå tur alene, betale regninger alene, finne en bolig alene ...

• Liker 1
Skrevet

Da er du fornuftige venner, eller så er du flink til å sette deg i respekt.

Begge deler.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er heller de i par med barn som burde ha dårlig samvittighet.

Jeg var lenge singel og ble aldri innvitert med på skogturer, hytteturer, middager, grilling og så videre, men kun når de skulle ut på byen og feste. Selv om jeg var singel og barnløs var jeg ikke noe spesielt glad i å feste til langt på natt ute på byen. Det er en veldig misforstått oppfattelse av single og barnløse i voksen alder det. Jeg var også sliten etter en lang arbeidsuke hvor jeg måtte jobbe over fordi andre måtte hente i barnehagen. I tillegg til at jeg selv måtte ta alt av husarbeid, innkjøp, ta vare på de eldre i familien m.m.

Selv om en er singel og barnløs har en likevel et liv og ansvar. Det er ikke slik at de barnløse (og single) fester hver kveld, trener og reiser verden rundt ved første anledning.

Nå har jeg mann og dyr, og orker ikke henge med disse vennene mine som holdt på med det der lengre, selv om vi blir innvitert. Om det er slik at jeg kun er bra nok fordi jeg har mann, så var de jo ikke så gode venner lengre uansett. 

Jeg ville droppet de som gir deg dårlig samvittighet TS, de er lite å samle på i lengden.

Anonymous poster hash: 4d945...cff
  • Liker 1
Skrevet

Enig.

Single sliter like mye som småbarnforeldre fordi de får ikke kommet seg ut som de vil. Småbarnsforeldre pga de har små barn, men single fordi de er single.

Jeg kommer meg ut som jeg vil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer meg ut som jeg vil.

Du forstår ikke ... det er mye jeg ønsker å gjøre, men som er lettere om man er to.

Skrevet

Du forstår ikke ... det er mye jeg ønsker å gjøre, men som er lettere om man er to.

... og siden du ikke er to får du bare gjøre det du har lyst til allikevel og ikke sitte inne og være stakkarslig.

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg andre single venner.

AnonymBruker
Skrevet

For en rar diskusjon..? Dårlig samvittighet? Overfor hvem? For hva?

Og argumentet om at de som har barn ikke kommet seg ut for de har barn, mens du som er single ikke kommer deg ut fordi du er single? Rart. Barna sover = jeg kan ikke gå ut av huset/ være så sosial.

Du er single = du kan ikke gå ut av huset/ være sosial fordi????? Om dine venner ikke er single så kan du alltids finne noen som er det?

Med alle de sosiale plattformene som finnes så burde det være mulig.

Du er ikke den eneste single i nærområdet ditt, GARANTERT.

Anonymous poster hash: 0f519...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...