AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er så lei av å være singel. Jeg har alltid vært singel, så da skjønner dere sikkert at jeg er nysgjerrig på det å ha en kjæreste. Samtidig føler jeg meg ikke bra nok. Jeg føler at jeg ikke er pen nok eller smart nok eller interessant nok... Iblant får jeg faller jeg helt sammen fordi jeg ikke orker å se meg selv i speilet, fordi jeg ser så stygg ut ... Jeg er veldig ulykkelig, og føler meg veldig uattraktiv, og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal få meg en kjæreste ... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre? Det virker jo så lett for alle andre, men dere har vel knekt koden? Anonymous poster hash: efd29...5a2
ViljaH Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Lav selvtillit er uattraktivt. Verre er det ikke. Begynn med å like og elske deg selv. 1
Kovacs Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 "Begynn med å like og elske deg selv". Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt akkurat den setningen, som om det er så jævla enkelt. Hvis det hadde vært så enkelt å plutselig bare elske alt ved seg selv, så hadde det ikke vært noe som heter "lav selvtillit". 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Snakk med fastlegen din og få henvisning til psykolog, dette er ting du burde ordne opp i. Anonymous poster hash: b973c...7db
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 "Begynn med å like og elske deg selv". Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt akkurat den setningen, som om det er så jævla enkelt. Hvis det hadde vært så enkelt å plutselig bare elske alt ved seg selv, så hadde det ikke vært noe som heter "lav selvtillit". Det er vanskelig når det alltid er en og annen rundt meg som skal bryte meg ned ved å fortelle meg hvor stygg jeg er ... Anonymous poster hash: efd29...5a2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Lav selvtillit er uattraktivt. Verre er det ikke. Begynn med å like og elske deg selv. Hvordan skal jeg klare det? Anonymous poster hash: efd29...5a2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Det er ikke lett å være singel når alle rundt deg ser ut til å finne noen, gifte seg eller etablere seg. Jeg er selv singel og vet at det er tung noen ganger. Det virker som du ikke har det så godt med deg selv, og trenger litt boost, Å få bedre selvtillit er ikke så lett og krever nok litt jobbing fra din side. Jeg slet litt selv når jeg var i begynnelsen av 20-års alderen. Det som hjalp for meg var å trene og holde meg aktiv. Jeg begynte på et studentlag (var student på den tiden) og fikk både bedre selvtillit og nye kontakter Ellers så jobbet jeg aktivt med å finne noe som gav meg mestring. Når du blir mer komfortabel med deg selv, så tror jeg at du kan lettere ta steget opp og begynne "å jakte" på kjæreste. For han/hun finner du ikke hjemme i stua Anonymous poster hash: f40b5...85d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Den største feilen du gjør når du skal finne deg en mann er å vise at du tror at han er bedre enn deg. om du utstråler lav selvtillit skal det mye til for at en fremmed mann tar kontakt i hverdagslige situasjoner. Hva med å øve deg på å snakke med fremmede? for eksempel spør hvor mye klokken er etc? har du prøvd Internett dating? Anonymous poster hash: c021e...d8d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Det er vanskelig når det alltid er en og annen rundt meg som skal bryte meg ned ved å fortelle meg hvor stygg jeg er ...Anonymous poster hash: efd29...5a2 Hvem gjør det? :/ Hvis du har så dårlige venner bør du vurdere å rydde opp i omgangskretsen din...Anonymous poster hash: b1502...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Hei TS. Har du prøvd å finne noen da? Nettdating f.eks. Fungerer kjempebra. Ingen mennesker er stygge, og alle har forskjellig smak. Har du bestemt deg for at ingen skal like deg, så er det jo akkurat det som skjer. Begynn i dag - opprett en profil på nettet, og se hva som skjer... Anonymous poster hash: c70a2...0ad
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Hva slags respons får du på nett? Anonymous poster hash: cc5d0...ecf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Jeg henger ikke på nettet, for jeg har dårlig selvtillit og føler meg for stygg.. Dessuten er jeg litt sjenert, og sliter litt med sosial angst... Anonymous poster hash: efd29...5a2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Jeg henger ikke på nettet, for jeg har dårlig selvtillit og føler meg for stygg.. Dessuten er jeg litt sjenert, og sliter litt med sosial angst... Anonymous poster hash: efd29...5a2 Derfor er nettdating så supert. Mye vanskeligere å treffe folk i "virkeligheten". Og spesielt hvis du sliter med sosial angst må jo dette være midt i blinken. Er mange andre som sliter med sånt også. Men tror kanskje jeg ville ha tatt meg en tur til legen om jeg var deg, for du har det jo ikke bra. Anonymous poster hash: c70a2...0ad
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Derfor er nettdating så supert. Mye vanskeligere å treffe folk i "virkeligheten". Og spesielt hvis du sliter med sosial angst må jo dette være midt i blinken. Er mange andre som sliter med sånt også. Men tror kanskje jeg ville ha tatt meg en tur til legen om jeg var deg, for du har det jo ikke bra. Anonymous poster hash: c70a2...0ad Ja, jeg skal gjøre det. Anonymous poster hash: efd29...5a2
Adara Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 (endret) "Begynn med å like og elske deg selv". Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt akkurat den setningen, som om det er så jævla enkelt. Hvis det hadde vært så enkelt å plutselig bare elske alt ved seg selv, så hadde det ikke vært noe som heter "lav selvtillit". Det er ikke enkelt, men det er mulig. Men dersom en har din negative innstilling blir det helt klart mye verre. TS- Hvor gammel er du? Hvorfor har du folk rundt deg som forteller deg at du er stygg? Endret 20. juli 2015 av Adara den Vakre
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Det er ikke enkelt, men det er mulig. Men dersom en har din negative innstilling blir det helt klart mye verre. TS- Hvor gammel er du? Hvorfor har du folk rundt deg som forteller deg at du er stygg? Jeg er 34 .. jeg har dessverre noen veldig negative mennesker rundt meg. Har prøvd å kutte de litt ut, men jeg vet at de selv har det veldig vondt. Jeg har så lyst til å bryte ut av elendigheten og kommer meg videre, og jeg ønsker at disse menneskene skal våkne opp å skjønne hva de egentlig holder på med, og at de skal få et bra liv også. Hver dag sender jeg gode tanker til alle rundt meg, positive tanker om at de må tenke positivt og gjøre det beste ut av enhver situasjon. Kanskje de fanger det opp og endrer seg. Jeg tenker også at jeg vil at alle skal være lykkelige, om det er med meg i livet eller ikke. Anonymous poster hash: efd29...5a2
Adara Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Jeg er 34 .. jeg har dessverre noen veldig negative mennesker rundt meg. Har prøvd å kutte de litt ut, men jeg vet at de selv har det veldig vondt. Jeg har så lyst til å bryte ut av elendigheten og kommer meg videre, og jeg ønsker at disse menneskene skal våkne opp å skjønne hva de egentlig holder på med, og at de skal få et bra liv også. Hver dag sender jeg gode tanker til alle rundt meg, positive tanker om at de må tenke positivt og gjøre det beste ut av enhver situasjon. Kanskje de fanger det opp og endrer seg. Jeg tenker også at jeg vil at alle skal være lykkelige, om det er med meg i livet eller ikke. Anonymous poster hash: efd29...5a2 Dersom de får deg til å føle deg dårlig, så bør livet deres bli godt uten deg. Du er ikke en dårlig person om du velger å ikke ha slike folk rundt deg, de velger å tråkke på deg for å føle seg bedre, og du lar deg bli tråkket på. Skjønner at det kan være veldig vanskelig, men du bør prøve å kvitte deg med disse menneskene, eller ihvertfall fortelle dem at du ikke vil godta at de fortsetter å kritisere deg på måten de gjør. cet kan bli veldig vanskelig å bygge seg opp om andre konstant prøver å rive deg ned. 1
SonnyCrockett Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 TS. Ikke grav deg ned, ikke si du er stygg, ikke si du er lite interessant. Det er helt feil! Du som ALLE andre her i verden har noe å by på. Og du som alle andre er i en vond og kjip periode akkurat nå. Alle går gjennom det. Jeg skjønner du har det vanskelig, men tenk litt på det. Du er ikke den eneste. Jeg synes det er veldig lett å si; "ta deg en tur til legen", "elsk deg selv" osvosv. Lettere sagt enn gjort, som du helt sikkert kjenner på selv. Når man er i en slik situasjon som du er, så handler det om å gå inn i seg selv og forstå at du må gjøre noen grep i livet ditt. Om du gjør de grepene i morgen, om to uker eller 3 måneder er for meg likegyldig - så lenge du gjør det, og det er små fremskritt underveis. Om det er å begynne å være mer aktiv (merk: mer aktiv vil ikke si at du trenger å begynne på treningsstudio 5 ganger i uken), oppsøke folk/gutter via nettdating eller om det er å sosialisere mer må du finne ut av selv. Hva er det du føler er roten til problemet? Hvorfor har du disse tankene om deg selv? hvorfor føler du deg stygg, dum og lite interessant? Igjen, ikke grav deg ned. Jo mer du gjør det, jo verre blir det. Hullet du graver blir bare dypere og dypere. Det må du komme deg ut av! Husk også at dette ikke er livets undergang, og at ting kommer til å ordne seg for deg. Men, det krever en innsats fra din side, og det må du forberede deg på. Heier på deg! 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Høres ut som om du trenger en ny start. Har du mulighet for å flytte vekk fra alle de negative menneskene rundt deg og starte på nytt? Jeg har gjort det noen ganger og det har føltes helt fantastisk. Og jeg er enig med SonnyCrockett over meg. Hva føler du SELV er roten til problemet? Har du noen lidenskaper i livet? Jobb? Hobbyer? Dyr? Husk at du må finne glede i livet ditt, du kan ikke henge all livslykke på en eventuell partner. Da føler dette mennesket seg fort kvalt. Anonymous poster hash: 3adad...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå