AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Del Skrevet 19. juli 2015 jeg skal ut på reise som krever mellomlanding, og er veldig nervøs (kun fløyet 1 gang tidligere). Hvordan fungerer dette med mellomlanding ? Går jeg av første fly, henter kofferten, og deretter sjekker inn meg selv og kofferten på neste fly? (Om det er relevant, er mellomlandingen på Ataturk, Istanbul.) På forhånd takk for svar! Anonymous poster hash: afe1d...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 19. juli 2015 #2 Del Skrevet 19. juli 2015 Spør ved innsjekk om du får sendt bagasjen helt frem, hvis ikke må du hente. Varierer, blant annet mellom flyselskap og hvordan reisen er bestilt. Ellers så er det bare å følge skilting på flyplassen (transfer domestic/international) når du kommer frem. Pleier å gå helt greit. Hvis du ikke må hente bagasje, er det kun evt. passkontroll du må gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. juli 2015 #3 Del Skrevet 19. juli 2015 da jeg mellomlandet i brussel når jeg skulle til roma ble bagasjen sendt videre uten at jeg trengte å tenke noe over det. Slapp sikkerhetskontroll fordi vi ble sluppet av inne på terminalen og kunne gå rett til gaten om vi ville Det samme da vi mellomlandet i frankfurt. Den sykeste panikken jeg fikk var når vi oppdaget at flyet vårt hadde blitt kansellert og vi ikke fant et nytt fly.. (Fikk heller ikke beskjed om at det var kansellert eller hvilket vi skulle ta i stede) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Del Skrevet 19. juli 2015 Det pleier også nesten alltid å stå en eller annen som jobber på flyplassen et eller annet sted når du kommer ut av flyet og skal gå til transfer. Du kan som oftest også spørre flyvert(inn)ene. Når du sjekker inn sier du at bagasjen skal sjekkes inn hele veien. Hvor lenge skal du være på flyplassen? Hvis du skal være der mindre enn 1-1,5t så burde du finne gaten før du kjøper mat eller shopper. Anonymous poster hash: 7e170...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 19. juli 2015 #5 Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg mellomlandet tre ganger på en dag når jeg fløy hjem her om dagen, så jeg kan mye om dette, heh. Jeg anbefaler deg å gå bort til skranken når du skal sjekke inn istedet for å bruke "self check-in" automatene (selv om de er supersmarte og man sparer masse tid) på den flyplassen du reiser fra. De kan som regel fortelle deg om bagasjen blir sendt videre eller om du må hente den for å så gjøre en ny innsjekk i Istanbul. Som regel blir bagasjen videresendt om du flyr med samme flyselskap hele veien, eller om de samarbeider (SAS og Lufthansa samarbeider da de er under Star Alliance for eksempel). Du kan også se på bagasjemerkingen om den kun er merket til Istanbul, eller til din "final destination" (norsken min sviktet der, heh). Om den er merket helt frem til dit du skal, så skal nok bagasjen din bli videresendt med mindre den må gjennom tollen. Da må du hente den, gå gjennom tollen og levere den i skranken igjen. Følg skilting på flyplassen. Istanbul er en stor og internasjonal flyplass, så det burde være merking på engelsk der Lykke til! Det er slitsomt å mellomlande, men samtidig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 20. juli 2015 #6 Del Skrevet 20. juli 2015 Det varierer litt, spør når du sjekker inn bagasjen og ikke vær redd for å spørre igjen om du ikke helt skjønte det du ble fortalt Og husk at Istanbul er en veldig mye større flyplass enn Gardermoen så det kan ta lang tid å gå til gaten. Så det første du gjør når du lander er å finne gaten, så kan du gå på do, kjøpe mat etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 20. juli 2015 #7 Del Skrevet 20. juli 2015 Hvis du skal fly videre innenlands så er det vel en sjans for at du må ta bagasjen gjennom tollen og ekspedere den på nytt. Skal du videre til et annet land slipper du tollen underveis vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå