Gå til innhold

Hvilken hunderase synes du er best/finest og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker best labrador, kan sikkert ha noe med at jeg vokste opp med en (som min beste venn). Nydelig å se på, leken, koseste og kunne ikke blitt bedre i mine øyne!

Du da? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker rottweilere. Men når jeg skal få meg egen hund blir det en mindre en, så mulig jeg får en ny favorittrase da:-)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Portugisisk vannhund!

Fordi det er en unik hund med et utrolig morsomt gemytt! Den er helskjønn, livlig og blir veldig knytta til eieren sin.

Ellers liker jeg Golden retriever. De er bare så utrolig gode. Jeg hadde en i 14 år, hun var min beste venn! :hjerter:

Skrevet

Jack Russel

Jeg synes rasen virker helt fantastisk.

Flott hund man kan gå lange lange turer med, men samtidig så liten at svigemor synes det er greit at gullungen blir med på besøk.

Synes den har et utorlig nydelig utsende, selv ønsker jeg meg en strihåret en.

bilde

Skrevet
Nydelig å se på, leken, koseste og kunne ikke blitt bedre i mine øyne!

:ler: Unnskyld at jeg ler! For et argument! Er det noen hunderaser som ikke passer den beskrivelsen?

Gjest Anonymous
Skrevet

:ler: Unnskyld at jeg ler! For et argument! Er det noen hunderaser som ikke passer den beskrivelsen?

Det er nok ikke alle hunderaser som er kosete nei, ei heller nydelig å se på (i mine øyne) Prøver ikke å argumentere, bare sier hvilken rase JEG synes passer til den beskrivelsen. Du mener at ALLE hunderaser er kosete, lekne og nydelige å se på?

Skrevet

De som har egen hund, kan nok ofte si akkurat de tingen om hunden sin ja. Om det er en puddel eller shäfer.

Men hvorfor argumentere du ikke da? Spørsmålet her er ikke hvor søt hunden din er. Men hvilken rase du liker best og hvorfor. Da må man nesten argumentere da... :roll:

Skrevet

Har en orange fortauscoktail av en hannkatt nå som krever full oppmerksomhet. Når den finner det for godt å dra inn årene, er drømmen en Aridale terrier! Fargen og gemyttet er nok nokså likt. Eineste er at katten ikkje bjeffer så mye da.

Gjest Anonymous
Skrevet
De som har egen hund, kan nok ofte si akkurat de tingen om hunden sin ja. Om det er en puddel eller shäfer.

Men hvorfor argumentere du ikke da? Spørsmålet her er ikke hvor søt hunden din er. Men hvilken rase du liker best og hvorfor. Da må man nesten argumentere da... :roll:

OK. Jeg liker labrador best for de de er intelligente, lettlærte, hengivne, sporty, kameratslige, ikke aggressive (sjelden de er det..mitt intrykk hvertfall), gode svømmere (morsom å ha med på badetur), glad i barn, glad i andre hunder, passe størrelse, stresser ikke++ Fornøyd? :ler:

Skrevet

OK. Jeg liker labrador best for de de er intelligente, lettlærte, hengivne, sporty, kameratslige, ikke aggressive (sjelden de er det..mitt intrykk hvertfall), gode svømmere (morsom å ha med på badetur), glad i barn, glad i andre hunder, passe størrelse, stresser ikke++ Fornøyd? :ler:

:klappe: Se det ja! Det kalles å argumentere! Nå husker du det til en annen gang. :tunge1::wink:

Skrevet

Korthåret Vorsteh fordi de er så anvendelige bl.a.

Julie

Skrevet

Stående fuglehund - for den kan jeg bruke til jakt og konkurranser. Utrolig glad i turer og morsom å jobbe med. En hund med masse instinkter og funker ting så er det helt fantastisk. Jeg trives godt med aktiv hund som jeg kan bruke til det jeg liker - jakt trening. Det er noe helt eget med å se sin egen hund i stand og rypene letter. Man trenger ingen børse, det er en ren nytelse å oppleve samspillet hund og fører. Og helst at hunden setter seg og ikke løper etter ( ramper ).

Skrevet

Jeg har mer enn en rase jeg liker, og har lyst på i løpet av livet, og det er ulike fordeler med alle sammen.

Men akkurat nå har jeg en American Staffordshire Terrier, og det jeg leker best med den er gemyttet, det at den er så trygg og stabil, og de alltid er glade og utrolig menneskekjærlige. En god nummer to er at de kan brukes til alt, og ikke har sterke instinkter i bare en retning. De kan brukes til alt fra sporhund til agility til lydighet til å gjete kuer.

Så er de lettstelte, lite pelsstell og slike ting, og de er tilpasningsdyktige. De tilpasser seg lett eierens aktivitetsnivå, og trenger ikke å luftes grytidlig i helgene og de liker som regel ikke å gå tur når det regner, så det er en veldig behagelig hund å leve med. Så liker jeg også utseendet deres, jeg liker bygningen, størrelsen og at de ser sterke ut og tåler mye. Så har de veldig pene og uttrykksfulle ansikt, og de har ofte søte og morsomme tegninger.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jack Russel

Jeg synes rasen virker helt fantastisk.

Flott hund man kan gå lange lange turer med, men samtidig så liten at svigemor synes det er greit at gullungen blir med på besøk.

bilde

Spørs om svigermor synes det er toppers at bikkja står og bjeffer. Og bjeffer. Og bjeffer. Og bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer!!

Men kanskje du er heldig og får en av de 10% som bare bjeffer litt?

Skrevet

Spørs om svigermor synes det er toppers at bikkja står og bjeffer. Og bjeffer. Og bjeffer. Og bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer, bjeffer!!

Men kanskje du er heldig og får en av de 10% som bare bjeffer litt?

:ler:

Men vi får unnskylde henne litt da, hun har visst aldri eid en slik hund selv. Bare drømmer om en! :ler:

Skrevet

Å ja, for jeg ønsker meg en hund som aldri gjør noe galt, den perfekte hund som aldri kan finne på noe tull, jeg ønsker meg en ...leke hund.

Man må ta det negative med det positive.

Skrevet

Leonberger :hjerter:

Det er store, snille kosete bamser som egner seg godt til lydighet, kløv-og trekkhund og som turkamerat. Verdens nydeligste er de også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dobermann.

En hund som gidder å jobbe, og takler å gå et par timer tur hver dag og enda mer. Og jobber, hvis den har fått beskjed om å jobbe, og kan brukes til spor jakt, trene IPO og diverse, you name it. Dessuten er den lettlært og knall å ha med å gjøre. :-)

Også er de pene å se på. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...