AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Håper noen har vert borti det samme. Jeg søkte barnehageplass fra høsten av, i fjor, og søkte da hos to barnehager. Jeg fikk brev at jeg hadde fått plass på andrevalget, og leverte inn skjema at jeg takket ja og at jeg fortsatt ville stå på venteliste på barnehagen jeg hadde på førstevalget. Etter noen mnd fikk jeg brev om at jeg hadde fått plass på førstevalget, og var da inne til kommunen og leverte svar der jeg takket ja til plassen i barnehagen som var førstevalget mitt. Hun som satt i skranken sa at når jeg fikk plass på førstvalget så ordnet det seg automatisk slik at den jeg først takket ja til som var på andrevalget, automatisk ble oppsagt. Tilfeldigvis så leste jeg gjennom papirene på barnehagen som var på andrevalget, og der stod det at man måtte si opp plassen man hadde sagt ja til selv om man ville stå på venteliste? Jeg ble veldig usikker på om jeg nå står med plass i 2 barnehager til høsten?! Selvfølgelig så har hun som har med dette på kommunen ferie nå, så får ikke svar på en mnd....Anonymous poster hash: 8c672...c19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Den barnehagen jeg hadde på førstvalget er kommunal og den på andrevalget er privat visst det har noe å si, men begge ble søkt i gjennom kommunen sine nettsider.Anonymous poster hash: 8c672...c19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Du må si opp plassen i den 2. Barnehagen. Dette blir ikke gjort automatisk om du har takket ja til førstevalget.Anonymous poster hash: fbc8d...a2a
Glitnir Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Sjekk vedtektene i barnehagen dere flytter fra. Er vel ofte 3 mnd oppsigelsestid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå