Gå til innhold

Gått ned mye i vekt. slaskete :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned mye og er slaskete. Ikke "dokumentar tilfelle" man ser på tv kansje men et sted mellom for mye og kansje ikke så mye at det er verdt hundre tusen for plastiske operasjoner.

Men hva mener dere menn om det? Er det tidenes turn off?

Jeg er 28 år og jeg er skuffet over å se sånn ut.

Anonymous poster hash: f7c46...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din, kanskje du får dekket operasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din, kanskje du får dekket operasjon.

De dekker bare om det er så stort heng at du har helseplager eller noe som du kan vise er dårlig for helsa di ikke fordi du er forfengelig :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får psykiske plager av det vil jeg tro de kan dekke det? Har man det kan det være fare for vedvarende soppinfeksjon.

Anonymous poster hash: 8952c...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke mulighet til å spare deg opp litt penger da? Jeg syns egentlig det er bra at man ikke får dekket det av staten med mindre man har helsemessige problemer, ellers kunne jo alle fått dekket hva som helst av kosmetisk kirurgi bare fordi man personlig ikke syns det ser pent ut.

Anonymous poster hash: cc82c...ca0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får psykiske plager av det vil jeg tro de kan dekke det? Har man det kan det være fare for vedvarende soppinfeksjon. Anonymous poster hash: 8952c...b4f

*hvis man har heng kan det være fare for vedvarende soppinfeksjon.

Anonymous poster hash: 8952c...b4f

AnonymBruker
Skrevet

De dekker bare om det er så stort heng at du har helseplager eller noe som du kan vise er dårlig for helsa di ikke fordi du er forfengelig :-)

Psykisk helse er også et viktig aspekt, vet du. Både fysisk og psykisk helse blir tatt med i vurderingen, men de fysiske plagene er jo selvsagt lettere å vurdere. 

Anonymous poster hash: 558d5...1b6

Skrevet

Jeg har hørt om folk som har fått fjernet tatoveringer, og fått brystforstørrelse fordi det plager dem psykisk, så gå til legen, du.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om folk som har fått fjernet tatoveringer, og fått brystforstørrelse fordi det plager dem psykisk, så gå til legen, du.

Dette er ekstremt sjeldent. Så sjeldent at det ikke kan brukes som argument. 

Her er en link for plastikkirurgi etter fedmekirurgi eller svært stort vekttap:

http://tidsskriftet.no/article/3344665

Det er med andre ord ganske store fysiske og psykiske plager man må ha, for å i det hele tatt bli vurdert til dette. 

Anonymous poster hash: 558d5...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Wow, her gikk vi rett til operasjon med en gang. Husk på at vi her snakker om ganske store inngrep. Først så skal man gå ned mange kilo, for man skal gudene vite ikke være myte overvektig, også skal man i tillegg bruke en formue på inngrep.

Husk også på at dette kan dere med stor sjanse får dette når kvinnen senere får barn.

Anonymous poster hash: 1ed9a...a40
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enstemmig om at d er noe man bør fjerne alså?

Ikke en fysisk helseplage for meg. Men det er alikevel verdt å skjere bort?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fjern det på magen hvis du skal ha barn i fremtiden.

Husk også at huden bruker lengre tid på å trekke seg sammen, vent ihvertfall et år etter vekttapet og se på huden da.

Anonymous poster hash: 979fe...8ca
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

offentligheten dekker alle ting som kvinner vil ha fikset på om de bare sier de har fått psykiske plager av det.

Anonymous poster hash: 309f0...e61
Skrevet

Jeg ville i første omgang prøvd å jobbe med ditt forhold til egen kropp. Er du redd for at andre skal synes det er stygt? På stranda? Ektemann? Framtidig kjæreste? Dette avhenger også veldig etter hvor mye du har gått ned, om det er 100 kg eller 30 er stor forskjell.

En kropp kan være fin, herlig, sexy og heit og også være "slaskete". Kroppen din forteller din historie. Du har gått ned masse i vekt og det vil synes. Jeg synes ikke det er flaut eller stygt. Kvinner etter graviditet kan være flotte. Bær kroppen din med stolthet, og den vil ikke skuffe deg.

Skrevet

Noen menn vil synes det er uattraktivt. For mange av dem vil det sannsynligvis ikke bety all verden. Noen menn vil ikke bry seg. Det samme gjelder vel her som for alle andre plastiske operasjoner. Ikke gjør det for noen andres skyld enn din egen, og spør deg en ekstra gang om det virkelig er nødvendig, eller om det er det at du er misfornøyd som er det egentlige problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med vekttap! Du lever bare en gang, jeg tror nok jeg ville gjort noe med det slik du beskriver det. Men beslutningen må være din. En konsultasjon bør du uansett ta.

Anonymous poster hash: 40df7...573

Skrevet

Jeg har gått ned mye i vekt og er litt slapp i huden. Aldri merket noe til at mannfolk finner dette uattraktivt, tror egentlig de ikke legger merke til det, iallefall ikke i stor grad.

Det blir forsåvidt bedre og bedre. Jeg har blitt mye strammere det siste året, og regner med at resten vil gå seg til etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv gått ned over 70 kg som følge av en slankeoperasjon. Og ja, det tar på selvtillitten å ha hud til overs. Jeg var nesten tryggere på kroppen som stor, da visste menn hva de gikk til før klærne kom av ;) 

Men, alt i alt vil jeg jo heller ha en sunn kropp, og da er den som nå, med litt ekstra hud. Det har jeg bare bestemt meg for å tåle, og da får mannfolkene også tåle det. Har til dags dato ikke fått noen klager, han jeg er med nå er derimot superfasinert og kan godt sitte og stryke på huden og fortelle meg hvor flink jeg har vært :) 

Jeg tror vi er mer opptatt av det enn de er. Noen menn er kanskje overfladiske, men de klarer man eventuelt å luke ut før det blir aktuelt å dra av seg klærne :) Jeg hadde en jeg gikk på date med som sa at han aldri kunne hatt en tykk kjæreste, og da visste jeg at 1. han var en idiot og 2. han skulle såvisst ikke se meg naken :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...