Gå til innhold

Hvor mange pulsslag ved feber?

Gjest Butterflygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl

Jeg tror jeg har feber. Er litt forkjølet, og litt slapp og føler meg varm på panna. Jeg har ikke noen instrumenter for å måle febern. Det jeg gjør vanligvis er å telle antall pulsslag per min. Men saken er at jeg ikke husker hva antallet står for, altså hvor mange grader det cirka er. Jeg har ca 80 slag per min. Det er kanskje den normale rytmen. Men uansett, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En pleier vanligvis å få høyere puls ved feber... Men det er en upålitelig metode.

Om du har frysetokter har du garantert høy feber. Og om almenntilstanden samtidig blir veldig dårlig er den enda høyere.

Ta febernedsettende for å bedre livskvaliteten, så kommer du deg lettere gjennom det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterflygirl

Jeg tror ikke at jeg har så høy feber. For jeg føler meg ok, men bitte litt dårligere enn vanlig. Litt rar i halsen. Litt slapp og svimmel. Men ellers spiser jeg normalt og klarer å jobbe normalt. Så hvis jeg har feber så er det ikke mer enn 38C. Har nemlig opplevd dette før, og da har jeg bare slappet av, sovet mye, spist mye appelsiner (c-vitaminer) og tatt nesespray ved tett nese. Fungerer kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøpe et termometer, da? De har helt enkle og billige termometre på apoteket, så hvis du ikke føler deg så kjempesyk burde det vel være en smal sak å få tak i et skikkelig termometer. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...