AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Noen tips til hvordan man kan få fjernet maling som ligger i et rimelig tykt lag på linolium gulv? Samboeren min har vært så smart å kjøpt seg sånn malingssprøyte.Det viste seg at den ikke var så fantastisk likevel, og nå er det et lag med maling på hele gulvet! Værst inn mot kantene. dette til tross for at han la på papp på gulvet der. Anonymous poster hash: 411fc...620
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #2 Skrevet 24. juli 2015 Du kan jo prøve det samme på gulvet ditt som det blir anbefalt at man bruker på hendene: Smør! Smør det utover på et lite område av gangen, og bruk sirkelbevegelser når du arbeider det "inn" i malingen. Jeg har ikke testet ut dette selv, vet bare at det er et typisk kjerringråd for hendene, så hvorfor ikke til gulvet også? Eventuelt så får du bare bruke vanlig Jif, og prøve å skrubbe vekk malingen. Men er det ikke vanlig at man bruker whitespirit til slike jobber? Og tåler gulvet ditt det sistnevnte? Anonymous poster hash: b5fe5...4ee
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #3 Skrevet 24. juli 2015 Du kan jo prøve det samme på gulvet ditt som det blir anbefalt at man bruker på hendene: Smør! Smør det utover på et lite område av gangen, og bruk sirkelbevegelser når du arbeider det "inn" i malingen. Jeg har ikke testet ut dette selv, vet bare at det er et typisk kjerringråd for hendene, så hvorfor ikke til gulvet også? Eventuelt så får du bare bruke vanlig Jif, og prøve å skrubbe vekk malingen. Men er det ikke vanlig at man bruker whitespirit til slike jobber? Og tåler gulvet ditt det sistnevnte? Anonymous poster hash: b5fe5...4ee Han har fikset det nå. Det var 110 kvm så gadd ikke ligge på fire og skrubbe... Leide en maskin og slipte ned og bonet etterpå. Ble heldigvis kvitt det!! Anonymous poster hash: eb707...2f4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #4 Skrevet 24. juli 2015 Han har fikset det nå. Det var 110 kvm så gadd ikke ligge på fire og skrubbe... Leide en maskin og slipte ned og bonet etterpå. Ble heldigvis kvitt det!! Anonymous poster hash: eb707...2f4 haha, skjønner deg utrolig godt! Det ville ha blitt en gedigen jobb, med såre, vonde knær på toppen av det hele. Men kunne du svare meg på om han hadde klart å trykke på malesprøyta innendørs ved et uhell, eller hvordan klarte han å "lakkere" hele gulvet med maling? Lekker maskinen? Ble bare litt nysgjerrig nå... Anonymous poster hash: b5fe5...4ee
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #5 Skrevet 25. juli 2015 haha, skjønner deg utrolig godt! Det ville ha blitt en gedigen jobb, med såre, vonde knær på toppen av det hele. Men kunne du svare meg på om han hadde klart å trykke på malesprøyta innendørs ved et uhell, eller hvordan klarte han å "lakkere" hele gulvet med maling? Lekker maskinen? Ble bare litt nysgjerrig nå... Anonymous poster hash: b5fe5...4ee Han hadde kjøpt en malingssprøyte (Boch et eller annet) som visstnok skulle være genial innendørs.... Jeg på min side var VELDIG skeptisk til det prosjektet fordi når man sprayer så kommer det nødvendigvis støv etc også... Og i tillegg lukket han ikke døra til rommet... (hele rommet ble jo hvitt i luften og umulig å puste i!), så det ble malingsstøv OVERALT!!! På møbler også - men det fikk jeg vasket vekk. var bare et tynt lag. Malingsstøvet la seg til og med under pappen han hadd på gulvet langs listene. Jeg er sikker på at det er malingsstøv i uåpnede bokser der også.... Med andre ord: jeg anbefalre IKKE malingssprøyte inne!!! Andre strøket tok han forøvrig med vanlig rulle ja... etter å ha brukt to dager på leiel av slipe og bonemaskin og ta hele den drittjobben. Men gulvet er fint nå da.... PS. mannen gir seg fremdeles ikke og mener han skal prøve den i stua... jeg setter ned foten... Anonymous poster hash: eb707...2f4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #6 Skrevet 25. juli 2015 Takk for info, og en god latter! Det var sikkert ikke morsomt akkurat da det stod på som verst, men at han vurderer å prøve seg innendørs igjen!, er jo galskap! Ønsker deg lykke til, uansett! Anonymous poster hash: b5fe5...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #7 Skrevet 25. juli 2015 Takk for info, og en god latter! Det var sikkert ikke morsomt akkurat da det stod på som verst, men at han vurderer å prøve seg innendørs igjen!, er jo galskap! Ønsker deg lykke til, uansett! Anonymous poster hash: b5fe5...4ee Hehehe helt riktig. Ikke morsomt da, men nå er jeg en erfaring rikere ihvertfall! Men tydeligvis ikke han... Mannfolk noen ganger altså... Anonymous poster hash: eb707...2f4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #8 Skrevet 25. juli 2015 Jif pleier å ta det. Evt neglelakkfjerner. Anonymous poster hash: 87155...80f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #9 Skrevet 25. juli 2015 Jif pleier å ta det. Evt neglelakkfjerner. Anonymous poster hash: 87155...80f Ja, det hadde blitt endel neglakkfjerner på 110 kvm... TS Anonymous poster hash: eb707...2f4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #10 Skrevet 25. juli 2015 Våtservietter for baby er genialt for å få bort vannbasert maling innendørs! Inneholder mye oljer, så det blir på samme måte som kjerringrådet med smør Anonymous poster hash: 8cedf...3eb
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #11 Skrevet 25. juli 2015 Våtservietter for baby er genialt for å få bort vannbasert maling innendørs! Inneholder mye oljer, så det blir på samme måte som kjerringrådet med smør Anonymous poster hash: 8cedf...3eb Gjelder begge de to rådene kun for vannbasert maling, og maling som da har tørket? Anonymous poster hash: 6f49e...66f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #12 Skrevet 25. juli 2015 Hadde blitt voldsomt mye våtservitetter også på 110 kvm. Anonymous poster hash: eb707...2f4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #13 Skrevet 25. juli 2015 Hadde blitt voldsomt mye våtservitetter også på 110 kvm. Anonymous poster hash: eb707...2f4 Jeg hhar fått bort (vannbasert veggmaling, gammeldags acrylmaling) slikt kun ved å vaske med varmt vann. Malingen blir da som en seig masse som er bare å plukke bort eller skrape forsiktig av med noe som ikke skader overflaten Anonymous poster hash: 6f49e...66f
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #14 Skrevet 25. juli 2015 Jeg hhar fått bort (vannbasert veggmaling, gammeldags acrylmaling) slikt kun ved å vaske med varmt vann. Malingen blir da som en seig masse som er bare å plukke bort eller skrape forsiktig av med noe som ikke skader overflaten Anonymous poster hash: 6f49e...66f Ja det går nok om man har tid og tålmodigheten til det. Det var ikke aktuelt her å ligge på alle fire og skrubbe de 110 kvm med gulvflater. Anonymous poster hash: eb707...2f4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #16 Skrevet 26. juli 2015 Gnikk vekk med masse grønnsåpe. Nope. Ligger ikke på alle fire og gnir 110 kvm gulv... Så det slapp vi heldigvis. Anonymous poster hash: eb707...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå