Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en svigermor som kan være helt grusom mot meg. Det har gått opp og ned opp gjennom årene, men sist vi møttes var jeg så fortvilet at jeg gråt (ikke så hun så det selvfølgelig). Vi har aldri kranglet, men heller aldri hatt en skikkelig samtale. Hun overser meg totalt eller sender meg stygge blikk. Hvis jeg prøver å starte en samtale, bare avviser hun meg eller svarer nedlatende eller overfladisk. Både mannen min og søsknene hans ser hvordan hun er mot meg. Mannen min sier at han er på mitt parti, men nå skal han likevel dra 70 mil for å feire bursdagen hennes. Han sier at han ikke vil ha meg med fordi han vet at vi ikke går sammen. Ikke at jeg vil være med sånn som ting er nå, men han spurte ikke engang! Jeg vil at han skal si til moren sin at hvis hun ikke kan godta den han elsker, så vil han ikke ha kontakt med henne. Er det for mye å be om, at han i det minste boikotter for en periode. For jeg er virkelig ikke så vanskelig å like.

Dette ble veldig rotete, akkurat som tankene mine nå. Hadde satt veldig pris på noen synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det er ganske risikabelt å stille et ultimatum om at han må velge mellom deg og mora.

Gjest Madam Felle
Skrevet

En mor er og blir en mor, og det kan du aldri ta bort. Men du kan kanskje "kreve" at han skal snakke med moren om det. At hun rett og slett må vise respekt, for det er jo ikke snakk om at hun må like deg. men at hun viser deg respekt.

Snakk med han, men jeg ville aldri stilt et sånt ultimatum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ber han ikke om å droppe henne for godt, jeg syns bare at han burde vise at han ikke tolererer det. Jeg vil heller ikke kutte alle bånd med familien hans. Alle andre har tatt godt i mot meg og jeg er veldig glad i dem. At han setter seg ned og snakker alvor med henne har jeg liten tro på. I den familien snakker man ikke om ting!

Skrevet

Helt enig med at det ikke er lurt å be ham velge. Han er faktisk glad i dere begge. Det viser at han har tenkt igjennom problemet og derfor synes det er best at bare han drar.

Skjønner godt at du reagerer. Det er vel ikke resultatet du reagerer på, men at han faktisk ikke diskuterte saken med deg.

Hver glad for at det er 70 mil mellom dere :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Min svigermor VAR sånn,jeg satte foten ned mange ganger, ingen ting hjalp.Husker en gang jeg sa til min mann at han måtte ta et valg,hvor han svarte: jeg kan ikke velge mellom vann å strøm,jeg trenger begge deler.

Forholdet mellom meg og svigermor er i dag MYE bedre,hun har skjønt at hun ikke kommer noen veg med meg.

Det er vanskelig dette med svigermødre,og ingen av oss vet vel hvordan vi blir :hoho::hoho:

Skrevet

Enig med de andre - ikke still noe ultimatum!

Men det er faktisk deler av hans familie som trakasserer deg,så han får pent ta det med sin mor,og si at han ikke aksepterer at noen behandler hans kjære på denne måten.

Det er det minste han kan gjøre. Ser også det som en selvfølge.

Ellers får du si i fra selv....

Lykke til!

Skrevet

Min svigermor var slik før og jeg ba aldri min mann velge mellom oss, men han måtte akseptere at jeg ikke ville ha henne i vårt hus og at jeg ikke ville være med til henne.

Enden på visa ble at min mann mer eller mindre kuttet ut sin mor av egen vilje og hvis hun spurte sa han som det var.

I dag (vi har nå vært sammen i 13 år) har jeg et kjempegodt forhold til min svigermor og hun er en vi tar som en "selvfølgelig gjest" når ting skal skje i familien.

I morgen kveld skal ungene og jeg dit på middag, mens min mann er på nattevakt.

Så undere kan skje..........

Bare vis henne og din mann at for deg så er det likegyldig hva de driver med. Du taper jo ikke noe på og kutte ut kontakten og så kan din mann pleie kontakten med sin mor på sin måte.

Da kan jo du finne på andre ting som du måtte ha lyst til.

Skrevet

kan ikke du og mannen din ta en samtale med henne hvor dere snakker om det.forteller svigemor hvordan du føler det osv.kanskje dere får svar på hvorfor hun oppfører seg sånn.

Skrevet

Du spør om du har grunn til å være sint : Oh yes!! :frustrert:

Skrevet

Slik du beskriver det tror jeg ikke måten hun behandler deg på har sammenheng med deg som person (din personlighet) men mer det faktum at DU er nr 1 i hennes lille duttebass' liv. (tror det er en stor kamel å svelge for mange svigermødre :roll: ).

Hvis du gjør det vanskelig for mannen din, straffer du ham for noe han ikke kan noe for. Syns det var fint av ham å ikke be deg om å bli med når han vet hvordan det er mellom dere. Samtidig er det veldig forståelig at han vil besøke moren sin på hennes bursdag.

Mitt råd til deg er at du skåner mannen din mest mulig for dette. Han ser og vet hvordan hun behandler deg, men han hvis du klager for mye over henne vil han kunne komme i forsvarsposisjon, hun er tross alt moren hans. Også får du håpe at hun etterhvert aksepterer at du er den nye kvinnen i hans liv, og at hun tar hintet når du aldri blir med på besøk. Kanskje hun tar til fornuft og begynner å behandle deg ordentlig etterhvert..

(men ja, jeg skjønner godt at du er forbannet og skuffet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...