Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere det er greit å spise cirka 1000 kalorier dager man ikke gjør noe spesielt?

Anonymous poster hash: e42f8...bac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er en spebygd kvinne på 155 cm kan det holde, ellers blir det alt for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en spebygd kvinne på 155 cm kan det holde, ellers blir det alt for lite.

hm, er 163 cm

Anonymous poster hash: e42f8...bac

Skrevet

1200 er vel lavest anbefalte inntak, men det må jo være forskjell på en høy og tykk person eller liten og tynn. Det finnes forskjellige kalkulatorer hvor du fyller inn data, og så regner den ut hvor mange kroppen bla. bruker for å gi næring til de viktigste funksjonene (ofte 1200 kcal)

Skrevet

Det viktige er vel om du synes det er greit. Holder du vekta? Er du frisk, opplagt og i godt humør?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv er 158 høy, veier 64 kg, skal ned 14 kg på 14 uker og spiser 1300 kcal pr dag. Så se selv at 1000 kcal om dagen er lite!

Anonymous poster hash: 78823...7e3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke lagt meg så lavt uansett. Det som kan skje er at etter en stund vil ikke kroppen forbrenne mer, fordi den aldri får mer, så forbrenningen synker. Og da stopper vektnedganen opp, og du må gå ENDA lenger ned I kcal for å kunne gå ned I vekt.

Ligger du på så mye underskudd over tid, vil du også miste muskelmasse, som også er med på å senke forbrenningen. Du får mindre energi I hverdagen, og etterhvert vil du mest sansynlig føle deg nedstemt. Men sistnevnte kommer snikende, så det er ikke så let å legge merke til det selv I begynnelsen.

Spis heller noen hundre kcal mer om dagen, og tren styrke, eller vær aktiv ved at du går tur etc. Du kan f.eks ha noen dager der du spiser mye mer, og noen dager (ikke for mange) der du spiser ca 1000kcal en dag.

Skrevet

Syns det er lite, som nevnt ovenfor her burde du få i deg minst 1200, men om du ikke føler deg slapp eller sulten etc er det ingen grunn til å stappe på med kalorier bare for å "fylle kvota". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...