Gå til innhold

På date med en fra nettet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har avtalt date med en fra nettet nå snart. Jeg gruer meg. Synes det er litt rart å møte folk på den måten. Er det "taperaktig" å nettdate slik jeg holder på med?

Han fyren jeg skal møte - av det jeg har skrevet til ham, har ikke "kjent" ham, dvs. hatt kontakt med ham i mer enn litt over en uke, men vi har sendt mailer, og han virker digg! Har sett bilder av ham og der virker han også veldig digg!!

Hvordan går en frem på første date? Ofte synes jeg det er greit å ligge sammen tidlig - vet ikke hvorfor, men da føler jeg meg liksom litt mer "avslappa" - orker liksom ikke å date mange ganger for å se om en passer sammen... jeg har ikke tålmodighet til det. En finner jo veldig raskt ofte om en har kjemi, og hvis en ikke har det, så avfeier jeg kandidatene rimelig raskt.

Men nå lurer jeg på om jeg skal sette meg selv på pinebenken litt lenger... det vil si at jeg ikke går til sengs med ham - hvis det skulle være aktuelt før etter en del dater... men av det jeg har sett og av det han har lest om ham, så vil jeg bare ligge med ham så fort som mulig.

Er dette helt på jordet eller? Og er det vanlig å fantasere om sin "nettbeiler", og tenke på at han blir en fin pappa, og småtenke på bryllup osv. Jeg vet ikke hvorfor jeg en gang tenker i de baner, når jeg ikke en gang har hørt stemmen hans, men kun sett bilder av ham.

Anonymous poster hash: 84670...4d2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første - nei, det er ikke taperaktig å nettdate, det er det ganske mange her i landet som gjør, Jeg har aldri sett på det som noe annet enn en ekstra arena å treffe noen.

For det andre - jeg vil råde deg til å prøve å dempe disse fantastibildene. :) Jeg har møtt en del fra nettet, og ingen av dem har vært helt som jeg trodde i virkeligheten. Noen har overrasket positivt, og noen negativt. Så nå prøver jeg så godt jeg kan å ha minimalt med forventninger før jeg møter noen. 

Til slutt, dette med sex er det bare du selv som kan bestemme, og det er ikke et fasitsvar. For min egen del så venter jeg en stund, fordi jeg ikke er interessert i å ligge med folk jeg forstår er uaktuelle. At andre ikke deler den oppfatningen forstår jeg, og hvis en fyr opprinnelig er interessert i noe seriøst, så spiller det ingen rolle hvor raskt man ligger sammen. Det jeg derimot vil si, er at det kan muligens bli veldig fysisk i begynnelsen, og kanskje gjøre det vanskeligere å faktisk bli kjent. 

Anonymous poster hash: 1efb6...ba3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Du virker som du er 16 år, men ut ifra barneønske, forelderrolle, bryllup etc. må du jo være rundt 30? 

Anonymous poster hash: 9118c...adb
Skrevet (endret)

Hvor gammel er du? Du virker som du er 16 år, men ut ifra barneønske, forelderrolle, bryllup etc. må du jo være rundt 30? 

Anonymous poster hash: 9118c...adb

"Taperaktig å møte noen fra nettet" slår meg mer som noe en sekstiåring ville ha sagt, fremfor en sekstenåring. Det er jo helt vanlig nå, har vært det i et tiår, minst.

Endret av Okapi
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Du virker som du er 16 år, men ut ifra barneønske, forelderrolle, bryllup etc. må du jo være rundt 30?   Anonymous poster hash: 9118c...adb

Har du fått deg for lite i det siste eller har du bare så dårlige hobbyer at du må sitte å slenge dritt til folk på forum for å tilfredsstille deg selv?

TS du er nok betatt, vet ikke hvor vanlig det er men det har hendt meg. Er vel bare fint det at du har funnet en person du liker såpass godt? Det å ligge med noen første gang synes jeg ofte kan bli litt kleint så jeg ville ikke satset alt på akkurat den biten, det er mange ting som skal klaffe i et forhold og sånt tar jo av og til litt tid å finne ut av.

Anonymous poster hash: dd061...41c

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg har avtalt date med en fra nettet nå snart. Jeg gruer meg. Synes det er litt rart å møte folk på den måten. Er det "taperaktig" å nettdate slik jeg holder på med?

Han fyren jeg skal møte - av det jeg har skrevet til ham, har ikke "kjent" ham, dvs. hatt kontakt med ham i mer enn litt over en uke, men vi har sendt mailer, og han virker digg! Har sett bilder av ham og der virker han også veldig digg!!

Hvordan går en frem på første date? Ofte synes jeg det er greit å ligge sammen tidlig - vet ikke hvorfor, men da føler jeg meg liksom litt mer "avslappa" - orker liksom ikke å date mange ganger for å se om en passer sammen... jeg har ikke tålmodighet til det. En finner jo veldig raskt ofte om en har kjemi, og hvis en ikke har det, så avfeier jeg kandidatene rimelig raskt.

Men nå lurer jeg på om jeg skal sette meg selv på pinebenken litt lenger... det vil si at jeg ikke går til sengs med ham - hvis det skulle være aktuelt før etter en del dater... men av det jeg har sett og av det han har lest om ham, så vil jeg bare ligge med ham så fort som mulig.

Er dette helt på jordet eller? Og er det vanlig å fantasere om sin "nettbeiler", og tenke på at han blir en fin pappa, og småtenke på bryllup osv. Jeg vet ikke hvorfor jeg en gang tenker i de baner, når jeg ikke en gang har hørt stemmen hans, men kun sett bilder av ham.

Anonymous poster hash: 84670...4d2

Er dette din første nettdate? I så fall vil jeg helle kaldt vann i blodet på deg, for det er ekstremt sjelden man treffer noen det klaffer med på første date, spesielt når vi snakker om nettdating. Jeg vil råde deg til å roe ned alle forventninger og fantasier mange hakk, og ha et avslappet forhold til dette møtet. Se på det som et hyggelig møte, uten å legge veldig mye i det. Det er ikke uvanlig at man dater temmelig mange før man treffer noen det klaffer med. 

Hvis du har sex med han på første møte, vil jeg anslå at sannsynligheten for at du ser han igjen er ca 0,0000001%. Ikke stress så fælt med alt mulig, verken sex, drømmer om framtiden eller bryllupsklokker i det fjerne. Da blir fallhøyden forferdelig stor hvis det går galt.

Og nei, det er ikke "taperaktig" å nettdate. Veldig, veldig mange gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...