AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Jeg ønsker å sy en slik kjole: Problemet er at jeg aldri har sydd før. Er det overkommelig? Jeg vil gjerne ha chiffon. Men er det gjennomsiktig, slik at jeg må ha et annet stoff under? Hvis dere har noen tips og eksempler på typiske nybegynnerfeil, så kom gjerne med det Anonymous poster hash: e71fb...35b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Herregud, du KAN ikke sy, og dette er noe du ser for deg? Jaja, lykke til sier jeg bare. Det kommer ikke til å bli pent,Anonymous poster hash: 03bd3...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Chiffon er vanskelig å sy pent. Jeg kjenner deg ikke og vet ikke hvor mye motgang du takler før du gir opp, så umulig vil jeg ikke si det er. Men vanskelig, det kommer det til å bli. Er ikke meningen å ta motet fra deg, men det er ikke gjort i en håndvending. Anonymous poster hash: f0b62...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Enig, dette vil ts lang tid. Jeg kan sy, og chiffon er noe dritt. Du må enten stive opp stoffet med en sånn spray du vasker av senere, eller sy med papir festet til stoffet. Sy uansett prøver først.Anonymous poster hash: 804f4...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Har du funnet mønster du vil bruke? Dette ligner ganske mye, http://www.stoffogstil.no/Katalog/Monstre.aspx?group_id=7028 Anonymous poster hash: f0b62...ac1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Skal jeg le eller gråte? Jeg har syutdanning blant mye annet, og har sydd en god del klær. Men å begi meg ut på en sånn kjole, selv med godt mønster, mye tråkling og chiffon, nei det gjør jeg ikke, for det blir ikke vellykket. Begynn med noe enkelt i bomullsstoff, og tren deg opp. Du må og ha en god symaskin for chiffon om du skal sy den typen stoff. Anonymous poster hash: 1a540...2fe
Fanteria Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Men er denne kjolen mulig å sy for en nybegynner i et annet stoff enn chiffon? Tatt utgangspunkt i mønsteret det ble linket til lengre opp her.
HvittHus Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Med tanke på at du kan få en slik kjole temmelig billig over nett, vil jeg anbefale deg å ikke sette igang med et slikt prosjekt. Stoffet er kjempevanskelig å sy i og du har ingen erfaring. Begynn heller med noe i bomull og så kan du se om sying er noe du trives med og vil fortsette med. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå