Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar opp en problemstilling som jeg opplevde i går kveld på fest :)

Jeg har aldrig tenkt over at det er uøflig og ikke ha sokker på meg når jeg er på besøk.Jeg går stort sett barbeint året rundt og går ofte barbeint når jeg er på besøk hos andre,trodde ikke dette var så farlig,men forstod i går at noen syntes dette var virkelig ille:(( jeg gikk også barbeint i går på festen og følte disusjonen var rettet mot meg siden jeg gikk uten sko og strømper.

Hva tenker dere her på KG om dette

Anonymous poster hash: 209e6...532

Skrevet

Det er vel noen med fotfobi som ikke synes noe om det tenker jeg. På sommeren er det i alle fall for meg helt naturlig at jeg og gjestene mine går barføtt, med mindre noen har fotvorter eller lignende. Da må man ha vett nok til å gå med sokker. 

• Liker 1
Skrevet

Det lureste er å gjøre som dem man er på besøk hos. De setter liksom standarden for sin sammenkomst. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme for noen år siden. Skrev faktisk tråd om det på kg jeg også :ler: Har aldri gått barbeint hos noen igjen etter det :( Og vært ekstra forsiktig når det gjelder føtter hos personen det gjaldt.

Ble veldig overrasket for jeg syntes ikke det var noe å reagere på....

Anonymous poster hash: 51dfc...c46

• Liker 1
Skrevet

Har man sokker i sandaler er det feil, og går man barbeint inne er de også feil.

Til laks åt alle kan ingen gjera...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skal man gå med et par sokker i veska når man skal på besøk vis man har på sandaler? 

Anonymous poster hash: d760a...c2f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får ingen lov å gå barbeint, da får de heller låne tøfler eller sokker. Vi har et oljet bjørkegolv i hele huset og det blir veldig stygge fotavtrykk som er vanskelig å få bort.

Anonymous poster hash: c3168...d92

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er en utendørs grillfest eller man har på sko hele tiden, så syns jeg folk kan ta på seg sokker. Jeg går alltid barbeint hjemme selv, ofte i sko også, men tar på meg sokker når jeg får besøk eller skal besøke andre. Syns ikke føtter er videre pent, de er ofte mindre velstelt, og lukter (selv om folk ikke merker det selv). 

Skal man gå med et par sokker i veska når man skal på besøk vis man har på sandaler? 

Anonymous poster hash: d760a...c2f

Jeg har det, ett par ankelsokker som ligger i veska hele sommeren (byttes etter bruk så klart). Setter pris på at andre gjør det samme hos meg. 

Anonymous poster hash: e482a...657
  • Liker 5
Skrevet

For min egen del, så går jeg sjeldent barbeint. Jeg synes det er ubehagelig. Føttene blir så tørre og jeg får lett gnagsår.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går aldri barbeint inne hos folk så hvis jeg har på meg feks ballerinasko har jeg alltid sokker i veska som jeg tar på meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får ingen lov å gå barbeint, da får de heller låne tøfler eller sokker. Vi har et oljet bjørkegolv i hele huset og det blir veldig stygge fotavtrykk som er vanskelig å få bort. Anonymous poster hash: c3168...d92

gjeeses ha et gulv man ikke kan gå barbeint på,hadde pelmet dritte ut vinduet,hehe.Det å være barbeintber jo en av livets hærlige goder

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier alltid å tilby(rene selvsagt) sokker om gjestene ikke har på seg, ikke fordi jeg synes normalt skitte føtter er så kjempe ekkelt så lenge de er på gulvet, men fordi jeg selv alltid fryser på beina og setter pris på sokker/tøfler. Så går jeg i sko en ikke bruker sokker, så har jeg som regel med meg sokker i vesken, særlig om jeg vet jeg skal inn hos noen.

Anonymous poster hash: 75127...6eb
AnonymBruker
Skrevet

gjeeses ha et gulv man ikke kan gå barbeint på,hadde pelmet dritte ut vinduet,hehe.Det å være barbeintber jo en av livets hærlige goderAnonymous poster hash: 209e6...532

Ja, jeg er egentlig helt enig og hadde vi visst hvor mye styr det er med det golvet så hadde vi garantert lagt noe annet da vi bygde. Men arkitekten som foreslo det kom ikke akkurat med noen advarsler i så måte :ler:.

Og til drøye 1000,- pr m2 + jobben med å legge det, så får det ligge ei stund. Hvis ikke så får mannen i huset hjerteinfarkt.

Anonymous poster hash: c3168...d92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er en utendørs grillfest eller man har på sko hele tiden, så syns jeg folk kan ta på seg sokker. Jeg går alltid barbeint hjemme selv, ofte i sko også, men tar på meg sokker når jeg får besøk eller skal besøke andre. Syns ikke føtter er videre pent, de er ofte mindre velstelt, og lukter (selv om folk ikke merker det selv). Jeg har det, ett par ankelsokker som ligger i veska hele sommeren (byttes etter bruk så klart). Setter pris på at andre gjør det samme hos meg.  Anonymous poster hash: e482a...657

Man har da velstelte føtter når man går uten sokker,har da jeg ihvertfall,sokkeløse føtter lukter mindre en med sokker,og tenk på all den skitten å svetten som ligger marinert i strømpene,nei fysj det er mer hygenisk og være barbeint faktisk

• Liker 3
Skrevet (endret)

:fnise: Jeg synes jo hele denne "ikke gå barbeint" greia er merkelig ettersom jeg aldri har vært borti problemstillingen før. I hele min bekjentskapskrets så har jeg aldri hørt at bare bein om sommeren ikke skulle være ok (skjønner for så vidt problemstillingen med det oljete gulvet da, -det burde vært levert med advarsel....) 

På den annen side så kan jeg til en viss grad skjønne aversjon mot bare bein hvis folk er like dårlge til å vaske føttene som denne tråden kan gi inntrykk av. 

Endret av Cata
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg går alltid barbeint hjemme hos meg selv, men pga tvangstanker (!) så går jeg ikke barbeint hos andre. har jeg sandaler, pumps eller andre sko uten sokker så tar jeg heller med meg et par sokker i veska. sært, men ja.

Anonymous poster hash: e146b...dbd
  • Liker 1
Skrevet

Dette er en helt ny problemstilling for meg, har virkelig aldri tenkt på at man ikke kan gå barbeint. Å gå barbeint i sandaler og sko er jo virkelig en av de store gledene om sommeren i Norge og da er jo påfølgende barbeinthet inne naturlig.

Jeg har faktisk spurt både venner og familie om dette etter jeg så den første tråden om temaet, og ingen av hadde tenkt på problemet heller. Så jeg fortsetter min barbeinttilværelse. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det er pent å gå sokkeløs på besøk. Går jeg i kjole og ballerinasko, har jeg gjerne på meg "ballerinasokker". Ellers har jeg det i veska. Ballerinasokker ser litt rart ut enn vanlige sokker/tennissokker, men synes det ser mer pent ut enn helt bare føtter - når jeg er på besøk altså. Det er greit på stranda eller om man har grilling i hagen, men liker ikke det ellers.

• Liker 3
Gjest lipgloss
Skrevet

Dette er en helt ny problemstilling for meg, har virkelig aldri tenkt på at man ikke kan gå barbeint. Å gå barbeint i sandaler og sko er jo virkelig en av de store gledene om sommeren i Norge og da er jo påfølgende barbeinthet inne naturlig.

Jeg har faktisk spurt både venner og familie om dette etter jeg så den første tråden om temaet, og ingen av hadde tenkt på problemet heller. Så jeg fortsetter min barbeinttilværelse. :fnise:

signerer denne:)) jeg gjør akkurat det samme:) forsetter å gå barbeint

AnonymBruker
Skrevet

Ekkelt med gjester uten sokker.

Anonymous poster hash: 6d60d...73e
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...