Gjest Walden Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Bare sjekke leget... Du vet, 5 årig utdannelse som koster deg en 2-300.000 i studielån og som ikke gir noen jobb etterpå. Hva mange har bevisst valgt en slik utdannelse? 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Huff.. Folk som kaster bort 5 år på å studere f.eks. filmvitenskap... Håpløst. Anonymous poster hash: acf4e...fc1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Jeg har. Jeg sitter i en fast jobb og tjener over en halv mill i året. Har det helt fint. Anonymous poster hash: 3fea0...66f 25
Nancy Drew Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Kanskje du hadde trengt et år på HF? Kjenner mange fra HF med spennende jobber. Hvorfor gidder du, TS? 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #5 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er akkurat ferdigutdannet med master innenfor humaniora, og fikk jobb med en gang. Måtte faktisk velge hvilken jobb jeg ville ha, da jeg fikk 3 forskjellige tilbud samtidig Har jeg gjort et lurt valg i livet, så er det virkelig den utdanningen Anonymous poster hash: f675c...f7a 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Bare sjekke leget... Du vet, 5 årig utdannelse som koster deg en 2-300.000 i studielån og som ikke gir noen jobb etterpå. Hva mange har bevisst valgt en slik utdannelse? Jeg fikk en jobb som ga over 600' i lønn etter en humaniorautdannelse. Anonymous poster hash: e5590...8a7 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Bare sjekke leget... Du vet, 5 årig utdannelse som koster deg en 2-300.000 i studielån og som ikke gir noen jobb etterpå. Hva mange har bevisst valgt en slik utdannelse? Bakgrunnen for et slikt 'hat' og ovenfra og ned syn på folk som valgte en annen utdannelsesretning enn deg er det lenge siden jeg har sett. De fleste pleier vokse opp med tiden... Var det du som ikke hadde noen utdannelse, eller hvordan var det nå igjen ? Anonymous poster hash: f7b4a...16c 11
Gjest Walden Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Jeg fikk en jobb som ga over 600' i lønn etter en humaniorautdannelse. Anonymous poster hash: e5590...8a7 Heldig! I blandt har man flaks.. I USA er over 15 millioner unge med utdanning innen humaniora uten jobb om dagen Kan se ut som det kan gå den retningen her også etterhvert.
Gjest Walden Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 Bakgrunnen for et slikt 'hat' og ovenfra og ned syn på folk som valgte en annen utdannelsesretning enn deg er det lenge siden jeg har sett. De fleste pleier vokse opp med tiden... Var det du som ikke hadde noen utdannelse, eller hvordan var det nå igjen ? Anonymous poster hash: f7b4a...16c Jeg har utdannelse innen humaniora Tok meg endel år og innse hvordan jeg kunne bidra til samfunnet på en mer nytting måte. I dag sier jeg til folk at jeg ikke har noen utdannelse, for det hadde vært mer pinlig å si at jeg var utdannet innen humanistisk fag enn å si at jeg ikke har noen utdannelse. Jobber litt i helsevesenet og driver for meg selv ellers..så jeg har stor respekt og sympati for de svake i samfunnet. De jeg dog IKKE har respekt og sympati for er velbemidlede middelklasseBARN som velger en latterlig utdannelse, og når de ser at de ikke får jobb(noe de visste de ikke ville få) så skylder de på ytre omstendigheter og vil ha andres penger for å overleve. 4
Gjest Gjest_Snerk Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 Jeg har utdannelse innen humaniora Tok meg endel år og innse hvordan jeg kunne bidra til samfunnet på en mer nytting måte. I dag sier jeg til folk at jeg ikke har noen utdannelse, for det hadde vært mer pinlig å si at jeg var utdannet innen humanistisk fag enn å si at jeg ikke har noen utdannelse. Jobber litt i helsevesenet og driver for meg selv ellers..så jeg har stor respekt og sympati for de svake i samfunnet. De jeg dog IKKE har respekt og sympati for er velbemidlede middelklasseBARN som velger en latterlig utdannelse, og når de ser at de ikke får jobb(noe de visste de ikke ville få) så skylder de på ytre omstendigheter og vil ha andres penger for å overleve. Hvilket studie gikk du? Hvorfor valgte du det? Hadde du en genuin interesse for det? Fullførte du? Du virker som et fortreffelig mannfolk, i besittelse av livets største kunnskaper. Dette vil komme godt med i barneoppdragelsen, for Gud forby at framtidens aktører skal helt og fullt velge egen utdannelse. Hvordan vil du egentlig opptre som forelder om ditt barn til formodning bestemmer seg for å studere historie? Vil du miste all respekt og forlate det i vemmelse, først som sist? 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #11 Skrevet 19. juli 2015 Ja, det er tradisjonelt vanskeligere å få en bra jobb med HF utdannelse, men man har jo selv ansvar for hva man velger. Og mange jeg kjenner som tok HF rettede utdannelser er ikke så bitre, og de fleste av dem har i dag alt fra greie til ganske gode jobber. Anonymous poster hash: 60527...984 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Dere som har utdanning innen humaniora og som skryter over en lønn på over 500 000,- Hva jobber dere med i dag? Anonymous poster hash: ea363...cc2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Dere som har utdanning innen humaniora og som skryter over en lønn på over 500 000,- Hva jobber dere med i dag? Anonymous poster hash: ea363...cc2 Kontorjobb i privat sektor. Ingenting relatert til utdannelsen, men fikk høre at hovedgrunnen til at de valgte meg etter intervjuet var at jeg hadde en mastergrad - fordi det viste at jeg kunne ta til meg lærdom. Hva jeg hadde grad i var mindre viktig. Anonymous poster hash: e5590...8a7
Gatsby Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 Bare sjekke leget... Du vet, 5 årig utdannelse som koster deg en 2-300.000 i studielån og som ikke gir noen jobb etterpå. Hva mange har bevisst valgt en slik utdannelse? Kjenner flere med humanoria utdannelser som har gode karrierer og jobber.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #15 Skrevet 19. juli 2015 Har humaniorautdanning og angrer litt. Hadde jeg begynt på nytt nå ville jeg valgt noe helt annet, men krysser fingrene for en grei jobb etter hvert! Anonymous poster hash: bc86c...dd6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #16 Skrevet 19. juli 2015 Bare sjekke leget... Du vet, 5 årig utdannelse som koster deg en 2-300.000 i studielån og som ikke gir noen jobb etterpå. Hva mange har bevisst valgt en slik utdannelse? Hva ønsker du å få ut av en provokasjon som ikke har rot i virkeligheten?Anonymous poster hash: 2d157...7ef 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #17 Skrevet 19. juli 2015 Jeg skal begynne på en bachelor i sosiologi til høsten, er det dumt av meg? Anonymous poster hash: 51a1d...3de
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #18 Skrevet 19. juli 2015 Jeg skal begynne på en bachelor i sosiologi til høsten, er det dumt av meg? Anonymous poster hash: 51a1d...3de Ja. Hvorfor velger ikke folk hva de har lyst til å jobbe med å så tar utdannelse som leder dit, i stedet for å bare velge noe som høres morsomt ut å studere? Hva skal du gjøre som sosiolog, liksom? Anonymous poster hash: 0ae6d...0cf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #19 Skrevet 19. juli 2015 Jeg skal begynne på en bachelor i sosiologi til høsten, er det dumt av meg? Anonymous poster hash: 51a1d...3de Hva er planen din for arbeidslivet? Jeg er veldig for at man skal studere det man liker og synes er gøy samtidig som sosiologi ikke akkurat gjør det lett å få (relevant)jobb...Anonymous poster hash: ba07c...7f9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #20 Skrevet 19. juli 2015 Jeg skal begynne på en bachelor i sosiologi til høsten, er det dumt av meg? Anonymous poster hash: 51a1d...3de Jeg studerte sosiologi et år. Av de jeg ble kjent med (og som fullførte utdannelsen, jeg sluttet etter ett år på bachelor) jobber en med kundeservice, en begynte på ny bachelor etter sosiologi og en jobber i butikk. M.a.o tre totalt bortkasta år for alle tre.. Anonymous poster hash: 0494a...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå