AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Her kan alle dere som er opphengt i hvor feil og fælt ordet "biomor" er, diskutere det til hjertets lyst og slutte å avspore hver eneste j**la tråd hvor det ordet dukker opp.. Anonymous poster hash: 230ba...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Kan du ikke bare slutte å nedgradere mor ved å omtale henne som "biomor", så slipper vi denne diskusjonen? Biologisk mor (forkortet biomor) brukes kun der det er nødvendig å presisere at mor og biologisk mor ikke er en og samme person, og da som oftest når mor ikke lenger har omsorg for sine barn, vanligvis etter dødsfall og adopsjon. Begrepet "Biomor" blir derfor en nedgradering av mor. Hun blir omtalt som den som fødte barnet, men som ikke har omsorgen for det, og det kan sidestilles med at en far blir omtalt som "spermdonor". Anonymous poster hash: 8e74d...11b 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 Jeg selv omtaler aldri mor som biomor. Jeg er bare så lutlei alle avsporingene i hver eneste tråd dette ordet blir nevnt. Hvor mange ganger trenger vi høre "det heter ikke biomor blabla"; folk får ordlegge seg slik de ønsker. Hold dere til tema!! Anonymous poster hash: 230ba...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Jeg selv omtaler aldri mor som biomor. Jeg er bare så lutlei alle avsporingene i hver eneste tråd dette ordet blir nevnt. Hvor mange ganger trenger vi høre "det heter ikke biomor blabla"; folk får ordlegge seg slik de ønsker. Hold dere til tema!!Anonymous poster hash: 230ba...6ba Folk kan ordlegge seg som de vil, men vil de ha en konstruktiv debatt kommer de lenger når de ikke er respektløse. Og respektløse er de når de bruker etablerte begreper, med en annen opprinnelig betydning, som et skjellsord og degradering av rang. "Biomor" er et slikt begrep, jeg har allerede nevnt "spermdonor", og også "Navere" kommer under samme kategori. Anonymous poster hash: 8e74d...11b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Det er ikke et ord Det er ikke et ord, men en forkortelse som er etablert, og mye brukt, i adopsjonssammenheng. Anonymous poster hash: 8e74d...11b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #7 Skrevet 19. juli 2015 Folk kan ordlegge seg som de vil, men vil de ha en konstruktiv debatt kommer de lenger når de ikke er respektløse. Og respektløse er de når de bruker etablerte begreper, med en annen opprinnelig betydning, som et skjellsord og degradering av rang. "Biomor" er et slikt begrep, jeg har allerede nevnt "spermdonor", og også "Navere" kommer under samme kategori. Anonymous poster hash: 8e74d...11b Det er etter min mening enda mer respektløst å forsøple tråder med avsporinger, flisespikkeri og å ikke holde seg til tema. Anonymous poster hash: 230ba...6ba
skruf Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Det er ikke et ord, men en forkortelse som er etablert, og mye brukt, i adopsjonssammenheng. Anonymous poster hash: 8e74d...11b I adopsjonssammenheng, eller av stemødre her på KG. Utover det så har jeg hverken lest eller hørt nyordet biomor i dagligtale hverken på jobb eller blant venner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 Det er etter min mening enda mer respektløst å forsøple tråder med avsporinger, flisespikkeri og å ikke holde seg til tema.Anonymous poster hash: 230ba...6ba Ok, så kan man ta trådstarter bokstavelig da ved å bruke opprinnelig betydning som bakgrunn når man svarer. Tenkt svar på tråd med tema: "Bitre biomødre. Hvorfor ser de ikke at de ødelegger for nyfamilien?" Hvordan kan "biomødre" ødelegge for nyfamilien? Nyfamilien vet ikke hvem biologisk mor er. De har ingen kontakt med biologisk mor, hun bor mest sannsynlig i et annet land, eller er død, og hun kan derfor ikke ødelegge for familien. I adopsjonssammenheng, eller av stemødre her på KG. Utover det så har jeg hverken lest eller hørt nyordet biomor i dagligtale hverken på jobb eller blant venner. Det er jeg enig i! Anonymous poster hash: 8e74d...11b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 Ok, så kan man ta trådstarter bokstavelig da ved å bruke opprinnelig betydning som bakgrunn når man svarer. Anonymous poster hash: 8e74d...11b Ja, hvis du har ingen brukbare argumenter å komme med i forhold til trådens tema, kan du sikkert det.Anonymous poster hash: 230ba...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #11 Skrevet 19. juli 2015 Ja, hvis du har ingen brukbare argumenter å komme med i forhold til trådens tema, kan du sikkert det.Anonymous poster hash: 230ba...6ba Det er jo trådens tema som blir besvart. Om trådstarter ønsker å diskutere noe annet må hun selv sørge for å formulere seg slik at temaet ikke kan misforstås. Og vil hun ikke misforstås bør hun ikke lage egne definisjoner på etablerte ord og begreper. Anonymous poster hash: 8e74d...11b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Det er jo trådens tema som blir besvart. Om trådstarter ønsker å diskutere noe annet må hun selv sørge for å formulere seg slik at temaet ikke kan misforstås.Og vil hun ikke misforstås bør hun ikke lage egne definisjoner på etablerte ord og begreper. Anonymous poster hash: 8e74d...11b Akkurat ja, det er selvfølgelig ikke fordi du mangler argumenter... Anonymous poster hash: 230ba...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Akkurat ja, det er selvfølgelig ikke fordi du mangler argumenter... Anonymous poster hash: 230ba...6ba Argumenter har jeg nok av. Blant annet er vi da tilbake til der jeg startet, respektløsheten i omtalen av barnets mor. Jeg forstår at barnets mor reagerer på å bli degradert til å bli "den personen som fødte barnet/barna". Anonymous poster hash: 8e74d...11b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 hva med biofar da? Aldri hørt noen bruke det.... Selvfølgelig er det for å skape distanse til mor at stemor omtaler henne som biomor, både som mor og omsorgsperson. Anonymous poster hash: d7658...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #15 Skrevet 19. juli 2015 Det er etter min mening enda mer respektløst å forsøple tråder med avsporinger, flisespikkeri og å ikke holde seg til tema.Anonymous poster hash: 230ba...6ba Jeg er uenig med deg. Jeg synes det er viktig at dette blir "slått ned på" i hver eneste tråd det blir brukt. De som starter "biomor"-trådene, leser selvfølgelig ikke denne. Anonymous poster hash: 52652...69d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå