Liberalisten Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Hei hamburgerelskere! Jeg er glad i hamburger. Skal ha hamburger i kveld, har nesten 600g entrecote som skal bli til to gode hamburgere etter en runde eller to i kvernen. Har prøvd å lage hamburgerkjøtt av entrecote og høyrygg, begge deler er godt, men jeg er veldig glad i all den smaken som sitter i entrecoten. I dag vil jeg lage en variant hvor jeg skal ha blåmuggost, har kjøpt selbu blå for dette formålet. Noen som har noen gode tips hvordan jeg kan komponere burgeren med blåmuggosten? Tenker da alt i fra garnityr til hvordan selve blåmuggosten skal på. Skal den være i sine reneste form eller skal jeg lage en slags saus, eller dressing av den? Innspill tas imot med stor takk!
Christiania_Oslo Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Hei hamburgerelskere! Jeg er glad i hamburger. Skal ha hamburger i kveld, har nesten 600g entrecote som skal bli til to gode hamburgere etter en runde eller to i kvernen. Har prøvd å lage hamburgerkjøtt av entrecote og høyrygg, begge deler er godt, men jeg er veldig glad i all den smaken som sitter i entrecoten. I dag vil jeg lage en variant hvor jeg skal ha blåmuggost, har kjøpt selbu blå for dette formålet. Noen som har noen gode tips hvordan jeg kan komponere burgeren med blåmuggosten? Tenker da alt i fra garnityr til hvordan selve blåmuggosten skal på. Skal den være i sine reneste form eller skal jeg lage en slags saus, eller dressing av den? Innspill tas imot med stor takk! Jeg synes den er god som "dressing" jeg gjør det på den enkle måten da,hehe,smelter den litt i mikroen...så ja,er vel ikke direkte dressing men mer smeltet selbu:) 1
Liberalisten Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2015 Jeg synes den er god som "dressing" jeg gjør det på den enkle måten da,hehe,smelter den litt i mikroen...så ja,er vel ikke direkte dressing men mer smeltet selbu:) Ja, takker for tipset. Ikke sikkert det er så dumt! Jeg sitter nå å vurderer om bacon kan være passende, eller om det blir kræsj. Av tilgjengelig garnityr har jeg noen store tomater, isbergsalat, sylteagurk, agurk, sjampinjong, rødløk, gul løk og mais. Tror soppen, løken og isbergsalaten kan gå fint til selbu blå, men er i tvil på det andre.
Christiania_Oslo Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 Sopp høres godt ut,men rødløk kan vel gi for skarp smak? I og med at bluecheese også er ganske skarp i smaken? Hva med karamellisert gulløk? Bacon passer forøvrig ypperlig til bluecheese:)
Liberalisten Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2015 Sopp høres godt ut,men rødløk kan vel gi for skarp smak? I og med at bluecheese også er ganske skarp i smaken? Hva med karamellisert gulløk? Bacon passer forøvrig ypperlig til bluecheese:) Høres helt riktig ut, ikke dumt det! Skal lage litt karamellisert gulløk. Blir bacon til også. Salat, bifftomat, løk, bacon og blue cheese!! Kanskje jeg er så frekk at jeg toaster hamburgerbrødene etter å ha penslet de med litt hvitløksolje. 1
Christiania_Oslo Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Høres helt riktig ut, ikke dumt det! Skal lage litt karamellisert gulløk. Blir bacon til også. Salat, bifftomat, løk, bacon og blue cheese!! Kanskje jeg er så frekk at jeg toaster hamburgerbrødene etter å ha penslet de med litt hvitløksolje. Inviter meg a! :-P 1
Liberalisten Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2015 Inviter meg a! :-P Hadde vært koselig! 1
Christiania_Oslo Skrevet 19. juli 2015 #8 Skrevet 19. juli 2015 Hadde vært koselig! Hehe ka, forøvrig så sitter jeg med noen folk og griller nå bla hamburgere,spurte verten om de hadde blåmuggost men dessverre hehehe:) 1
Christiania_Oslo Skrevet 19. juli 2015 #9 Skrevet 19. juli 2015 Ja mente jeg ikke ka,skriver på mobil.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #10 Skrevet 19. juli 2015 Åååååh neeeeei hamburger er så uuuuuusunt esse ikke rart halvparten av nordmenn er overvektige!Anonymous poster hash: c7b72...067 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #11 Skrevet 19. juli 2015 Høres helt riktig ut, ikke dumt det! Skal lage litt karamellisert gulløk. Blir bacon til også. Salat, bifftomat, løk, bacon og blue cheese!! Kanskje jeg er så frekk at jeg toaster hamburgerbrødene etter å ha penslet de med litt hvitløksolje. Nam! Anonymous poster hash: 123d3...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #12 Skrevet 19. juli 2015 Åååååh neeeeei hamburger er så uuuuuusunt esse ikke rart halvparten av nordmenn er overvektige!Anonymous poster hash: c7b72...067 Klinisk overvektige* må vite.. Anonymous poster hash: f9442...596
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #13 Skrevet 19. juli 2015 Inviter meg a! :-P Uuuuuuuh gaylove på KG Anonymous poster hash: 10a4c...0ea 1
peppermyntete Skrevet 19. juli 2015 #14 Skrevet 19. juli 2015 Jeg fikk en burger med en drøy skive blåmuggost og så et lite fjell karamellisert rødløk oppå i Trondheim for noen mnd siden. Helt klart den beste blåmugg-burgeren jeg har spist! 1
Liberalisten Skrevet 19. juli 2015 Forfatter #15 Skrevet 19. juli 2015 Jeg fikk en burger med en drøy skive blåmuggost og så et lite fjell karamellisert rødløk oppå i Trondheim for noen mnd siden. Helt klart den beste blåmugg-burgeren jeg har spist! Nice. Da skal jeg prøve med rødløk neste gang. I dag ble det med gul løk, karamellisert med litt hjelp av brunt sukker, balsamico og worcestersaus. Sykt godt! 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Liker best blåmuggost naturell på burger, men du kan jo teste denne dressingen? http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/101207/munchies-deler-oppskriften-til-sin-populaere-blaamuggostdressing Ellers er Brie et godt tips, gjerne litt smeltet, og sammen med sopp, rødløk eller chili. Anonymous poster hash: 8b690...da5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå