Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie
Skrevet

Jeg er en småbarnsmor i 30-årene som nettopp har flyttet til Bærum. De fleste naboene mine er også småbarnsmødre, men der stopper likheten...

Selv om de er småbarnsmødre og jobber fullt, så klarer de likevel alltid å se bra ut. De er pene, håret ligger alltid bra, og selv om de bare "har slengt på seg noe" så er stilen bra. Jeg har prøvd lenge jeg, men jeg får det ikke til. Ser ut som et takras rett som det er. Hvordan klarer de det?!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg på å!

Anonymous poster hash: 3457c...7c8

Gjest Rose11
Skrevet

Vet ikke. Antar de bruker mye tid på utseendet siden de ser så bra ut. Kanskje mannen har ungene mens de står på badet. De bruker sikkert mye penger hos frisør og hudpleier.

Jeg har selv en venninne med 2 barn, som alltid ser så fresh ut. Hun bruker mye tid på badet før hun går ut døra. Alltid vært veldig jålete og opptatt av utseendet. Er hos hudpleier ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg tid til og sminke deg hver dag. Bruk ordentlige hårprodukter. Klipp håret ditt skulderkort.

Skaff deg flere cardigans, skjorter og bluser, et par jeans og så noen fine sko. Tenk at fargene som skal gå igjen er pastell, beige, grå og hvit.

Voila, du blir seende ut som dem :)

Anonymous poster hash: 7a933...9cb

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Gjest Selfie
Skrevet

Ta deg tid til og sminke deg hver dag. Bruk ordentlige hårprodukter. Klipp håret ditt skulderkort.

Skaff deg flere cardigans, skjorter og bluser, et par jeans og så noen fine sko. Tenk at fargene som skal gå igjen er pastell, beige, grå og hvit.

Verdt et forsøk!

AnonymBruker
Skrevet

Det handler som regel om litt erfaring - at man har testet ut diverse it tenårene og tyveårene og fått et "grep" om tingene. Min erfaring er at kvinnene som bemerker disse tingene (som deg) ikke har hatt den testefasen som yngre og starter litt mer på scratch.

Som regel handler det om at man har investert i basic ting som fungerer. Det er langt viktigere at håret er sunt, en farve som kler deg og med en god klipp enn at du har stylet det fint den dagen. Akkurat som at det er langt viktigere at huden er sunn, frisk og velpleid enn at du er sminket perfekt. Og en slank og trent kropp kler flere antrekk enn en lubben eller dvask. 

Så det handler om grunnlaget. Har du det nede så trenger du ikke bruke altfor mye tid hver morgen. Noe tid må man alltids bruke (ett kvarter gir stor forskjell), men man trenger ikke stå en time. De fleste jenter jeg kjenner bruker ikke vanvittig med tid (bor på Frogner og kjenner mange freshe jenter). 

Anonymous poster hash: e16b1...5c5
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite hårtips. Finn en klipp som du vet du kan være fornøyd med uten å bruke lang tid på å style det, eller som det er veldig enkelt å style ved bruk av enkle verktøy. Eksprementer litt eller spør en frisør.
Personlig bruker jeg ikke mer enn en strikk mens håret er fuktig for å forme håret mitt slik jeg vil.

Anonymous poster hash: f1b08...350
  • Liker 1
Skrevet

Bærum? Kanskje de har hushjelp, tjener, barnepike, el.l., så de har nok av tid til å dolle seg opp?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bærum? Kanskje de har hushjelp, tjener, barnepike, el.l., så de har nok av tid til å dolle seg opp?

:fnise:

Anonymous poster hash: e16b1...5c5

• Liker 6
Skrevet

Enkle skjorter og jeans er behagelig og ser fint ut. Hår bør klippes i en frisyre som krever lite, og litt maskara gjør deg litt mer våken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du føler et visst behov for å "passe inn i omgivelsene", men jeg synes at du bare skal fortsette å være deg selv. Våg å ha din egen stil og kos deg sammen med familien din. Hva gjør det vel om du ser ut som et "takras", så lenge du og familien din trives og har det bra?! Det er ikke nødvendigvis sånn at de som har en perfekt fasade også har et lykkelig privatliv.

Anonymous poster hash: 44d7e...6dc
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du føler et visst behov for å "passe inn i omgivelsene", men jeg synes at du bare skal fortsette å være deg selv. Våg å ha din egen stil og kos deg sammen med familien din. Hva gjør det vel om du ser ut som et "takras", så lenge du og familien din trives og har det bra?! Det er ikke nødvendigvis sånn at de som har en perfekt fasade også har et lykkelig privatliv.

Jeg er delvis enig med deg:) Men jeg har virkelig nytte av tråden, ser selv ustelt og slaskete ut med min hjemme-stil. Uanmeldt besøk er det verste!

Fortsatt ikke funnet alternativer til joggebukser og college-gensere, jeg fryser bare med alt annet:(

Anonymous poster hash: a20a6...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er delvis enig med deg:) Men jeg har virkelig nytte av tråden, ser selv ustelt og slaskete ut med min hjemme-stil. Uanmeldt besøk er det verste!

Fortsatt ikke funnet alternativer til joggebukser og college-gensere, jeg fryser bare med alt annet:(

Anonymous poster hash: a20a6...dfe

Lag på lag :) en pen t-skjorte under, en fin skjorte over og så en cardigan til kjølige øyeblikk.

Bukser er jeans en god løsning. De tåler at man løper etter barn, vasker opp etter middag, krabber på gulvet, og likevel ser de ok ut når det ringer på døren ;)

Anonymous poster hash: 75489...6d3

• Liker 2
Skrevet

Oi, glemte å si i fra at tjeneren min skulle begynne på frokosten. Au da. 

:fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har opparbeidet seg en holdning om at "ustelt og upen" er ok. Særlig når det gjelder mødre er det meste ok. Men den triste sannheten er at vi alle bare får en kropp, småbarnsmor eller ei. Den skal vare i 90 år.

Vi kan alle alle vært enige i at å få vasket bilen regelmessig, skiftet olje årlig og sende den på service for å i det minste sjekke bremsene er klokt. Bilen er tross alt verdt noen tusenlapper (gjerne over 100 av dem).

Om TS hadde laget en tråd som sa: "Huset mitt flasser maling, altanen er så råtten at ungene ikke får gå på den og tre naboer har klaget fordi jeg har søppel oppetter husveggene" så ville vi alle ropt at hun fikk se til å pelle seg ut og rydde, male og fikse. Nå.

Å vaske seg, kle seg, trimme og spise ok tar betydelig mindre tid enn noen av de over. Det gjøres faktisk enkelt og greit til den nette sum av 0 timer og 0 minutter.

Så hvorfor er det ok å la kroppen, et aktiva til pris "uerstattelig" forfalle, mens et hus til den lett overkommelige pris av 3-6 million må vedlikeholdes? Hvor kom den holdningen fra? :klo: Og hvorfor er den blitt stueren?

Anonymous poster hash: 6a8f6...08a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det viktigste er å bruke farger en selv kler. Jeg for eksempel kunne aldri ha gått i pastellfarger. Da hadde jeg sett utvasket ut. 

Anonymous poster hash: 6db66...6b0

• Liker 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

Alltid perfekt = perfeksjonist?

Anonymous poster hash: 08fca...d81
Skrevet

Glad jeg har min egen stil jeg, og at jeg ikke bor i Bærum eller vestkanten. Den stilen kler nok ikke jeg overhodet.

Men jeg får heller ikke til å se flott ut til enhver tid. Har mye eksem, og selvfølgelig i ansiktet. Dermed begrenser det seg naturlig. Kan aldri bruke noe mer sminke enn litt på øynene, og noen dager kan jeg ikke engang bruke mascara.

Så har jeg ikke en stil, jeg kan komme i jeans, en kul t-shirt og fargerike nike sko. Så neste dag kjole og høyhælte sko. Og andre dager noe imellom det. Eller treningstights hvis jeg er på vei hjem fra trening, og må handle eller hente barn.

Anonymous poster hash: 7e035...a5d
Skrevet

Naboene du her henviser til alltid perfekte, så tar du nok feil. Alltid perfekte når du ser dem, er noe annet.

Alle har godt av en tur i dusjen før dagen starter. Er håret klippet i en fasong som er vask, tørk og føn på plass er det meste gjort. Permanent farge på vipper og bryn samtidig med frisørbesøk og mye er gjort. Bukse, skjørt og overdeler som kan brukes om hverandre og et utvalg pene, enkle sko, og enda mer er gjort.

Husk at en ting er hvordan vi føler oss selv, noe helt annet hvordan andre oppfatter oss. Det handler mest om å føle seg ok og å godta seg selv som man er. Ingen ser denne småbarnsmoren når hun ikke er stelt.

Anonymous poster hash: 28ed7...941

Skrevet

Er vel fordi at i bærum er flertallet rikmannsbarn og har stor formue, og bruker tusenvis av kroner på ukentlig profesjonell hudpleie, frisør, vedlikeholdsfrisør, dyr sminke, sminkekurs osv. Mest sannsynlig har de sikkert barnevakt også, og dermed mer tid til alle disse tingene.

Anonymous poster hash: 826ef...2e8
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...