AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #1 Skrevet 19. juli 2015 Hva er greia med at alle skal ha med alkohol på bilder, og nærmest posere med flaska eller glasset? Helt greit om noen tar et bilde av deg akkurat i det du tar en slurk, eller hvis det tilfeldigvis står alkohol i nærheten, men veldig mange legger ut oppstilte bilder her og der, hvor det virker veldig bevisst at alkoholen er med på bildet. Til og med på bilder og teltturer og fisketurer skal alkoholen være med på bildet. Er i en gruppe på Facebook hvor de fleste er 35+, og der er det veldig vanlig å legge ut slike bilder, men dette ser man jo overalt hele tiden. Jeg drikker selv og folk må gjerne drikke 7 dager i uka, men jeg fatter bare ikke denne alkoholposeringen. Anonymous poster hash: 0ce82...731 4
herzeleid Skrevet 19. juli 2015 #2 Skrevet 19. juli 2015 Er vell kanskje en del som ønsker å vise hvor "festlige" de er, og alkohol er gjerne en del av festlige anledninger. Litt som en del er nødt til å legge ut bilder av at de er sammen med andre for å vise hvor sosiale de er osv.
Okapi Skrevet 19. juli 2015 #3 Skrevet 19. juli 2015 For mange, spesielt jenter, er det nok mest fordi det er da folk tar bilder. En del griner også på nesa om de ser et kamera og ikke drikker eller har spesielt bedt om det.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #4 Skrevet 19. juli 2015 For mange, spesielt jenter, er det nok mest fordi det er da folk tar bilder. En del griner også på nesa om de ser et kamera og ikke drikker eller har spesielt bedt om det. I den gruppa på Facebook er det mange som tar selfies når de er hjemme og alene, og da skal det ALLTID være med øl eller vin. Det virker egentlig ganske sykt, selv om det ikke er noen big deal. Jeg lurer bare på hva disse menneskene tenker når de alltid skal ha med øl eller vin på slike bilder. Anonymous poster hash: 0ce82...731
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #6 Skrevet 19. juli 2015 Å ja, "rødt i glasset," vet du. "Hehe..." Ja, mange av dem. Får brekninger av å lese "rødt i glasset". Anonymous poster hash: 0ce82...731 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Alkohol er jo noe av grunnelementet i festlige lag i vår kultur. Bilder av alkohol = festlig lag = morro. Anonymous poster hash: 7d039...0a8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Har ingen venner som tydelig "poserer" med alkohol. Dersom dette er voksne mennesker synes jeg du burde få nye venner. Om noe tilfeldigvis er med på bildet er en annen sak. Men setter gjerne vinen på bordet, og bordet er jo imellom alle sammen så det er naturlig at det er tydelig.. Anonymous poster hash: c1831...d0f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #9 Skrevet 21. juli 2015 Like idiotisk som standard avisreportasjer rundt om i landet når den første sola kommer til våren: "Årets første utepils" Så er det bilde av noen idioter som sitter og holder opp glasset og poserer. Ser håpløst latterlig ut. Anonymous poster hash: c270a...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #11 Skrevet 21. juli 2015 Like idiotisk som standard avisreportasjer rundt om i landet når den første sola kommer til våren: "Årets første utepils" Så er det bilde av noen idioter som sitter og holder opp glasset og poserer. Ser håpløst latterlig ut. Anonymous poster hash: c270a...7c9 Den beste er når det er sol i nord og de finner noen nordlendinger som drikker pils ute og forteller at det er viktigere med regn sørpå enn sol nordpå. Den kommer hvert eneste år. Litt morsomt første gangen, for all del, men ikke hvert eneste år. Ellers helt enig med de aller fleste her. Jeg drikker selv, jeg ser frem til årets første utepils selv, men jeg drikker den og holder kjeft om det. Når jeg merker meg hvem som legger ut bilder av "rødt i glasset" og "årets første utepils" er det sjelden de beste folkene jeg vet om. Det er greit nok om noen tar bilde av en grillfest og man ser folk med alkoholholdig drikke i hånden, men at det skal være et poeng å ta et bilde av det man drikker skjønner jeg ikke. Det er ikke bedre eller mer elegant å ta et bilde der man holder vinglasset eller ølboksen opp mot kameraet enn det ville vært å holde et glass melk eller en halvspist burger opp. Anonymous poster hash: 8263c...b62 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #12 Skrevet 22. juli 2015 Alkohol er jo noe av grunnelementet i festlige lag i vår kultur. Bilder av alkohol = festlig lag = morro. Anonymous poster hash: 7d039...0a8 Ja, eller nå også kos og avslapning som også er veldig viktig for nordmenn. Anonymous poster hash: bdb71...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå